FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het in het voetbal al eens aangehaald maar het wordt echt eens tijd dat we alle dubieuze landen eens links laten liggen en vooral stoppen met hun oliecentjes aan te nemen. Die centjes komen uit het zelfde varkentje dat de oorlog in Yemen sponsort, journalisten laat ombrengen of slaven laat overkomen.

Hoe kan je nu racen wanneer er mogelijks raketten op het circuit terecht komen. Hoe krijg je dat trouwens als piloot of eender welk teamlid uitgelegd aan het thuisfront dat je naar 'oorlogsgebied' trekt :wallbash: .

Ik heb het in het voetbal al eens aangehaald maar het wordt echt eens tijd dat we alle dubieuze landen eens links laten liggen en vooral stoppen met hun oliecentjes aan te nemen. Die centjes komen uit het zelfde varkentje dat de oorlog in Yemen sponsort, journalisten laat ombrengen of slaven laat overkomen.

Hoe kan je nu racen wanneer er mogelijks raketten op het circuit terecht komen. Hoe krijg je dat trouwens als piloot of eender welk teamlid uitgelegd aan het thuisfront dat je naar 'oorlogsgebied' trekt :wallbash: .
Uiteraard moeten oorlogsconflicten ten alle tijden vermeden worden. De mensenrechten en gelijkheid tussen genders moet altijd gerespecteerd worden. Dit ter zijde zodat er over mijn opvatting geen misverstand bestaat.

Ik ben op dit moment en met de kennis van vandaag van mening dat zo’n landen dat best wel mogen doen. Ze hebben budgetten om te investeren in de (motor)sport. Ook al is het “maar” voor de prestige en is er nog geen echte cultuur of heritage zoals in andere landen, ik zeg maar Engeland.

Uiteindelijk hebben bepaalde takken van de industrie/economie die producten of centen nodig uit wat jij omschrijft als dubieuze landen. We moeten nu ook niet heiliger dan de paus zijn, want die lijn is onmogelijk te trekken. Als je ziet hoe de regeringsleiders hier zich de laatste jaren al verschillende hebben mogen excuseren over misdaden uit het verleden dan besef je toch ook dat België ook wel fouten maakt.

Dankzij uiteraard wat lobbywerk van die landen hebben we nu ten minste 22 races op de kalender. Zijn die circuits die een omgeving hebben alsof ze uit een oud pc spel komen leuk om te zien? Uiteraard zijn er mooiere en meer iconische circuits op aarde, en zou ik ook liever naar Europese wedstrijden kijken maar uiteindelijk kost het gehele F1 circus een hoop geld, dat is nu eenmaal zo. En die anderen hebben dat gewoonweg niet.
Als ik al gewoon kijk hoeveel de belastingbetaler elk jaar moet bijleggen om amper 3 daagjes F1 naar ons land te krijgen. En dan gaat het om één van de meest iconische circuits van de wereld.

Uiteindelijk hebben bepaalde takken van de industrie/economie die producten of centen nodig uit wat jij omschrijft als dubieuze landen. We moeten nu ook niet heiliger dan de paus zijn, want die lijn is onmogelijk te trekken. Als je ziet hoe de regeringsleiders hier zich de laatste jaren al verschillende hebben mogen excuseren over misdaden uit het verleden dan besef je toch ook dat België ook wel fouten maakt.

Je maakt toch vreemde sprongen hoor. Eerst schrijf je dat mensenrechten en gendergelijkheid gerespecteerd moeten worden en vervolgens zeg je dat het ok is om in landen te racen waar die zaken quasi onbestaande zijn?

Omdat we in het verleden fouten gemaakt hebben en waar we lessen uit getrokken hebben voor onze huidige normen en waarden, moeten we landen die nu diezelfde waarden en normen naast zich neerleggen maar belonen om dat het de sport goed uitkomt?

Rijders pronken met No War maar dat telt blijkbaar alleen maar als het op Europees grondgebied is? Wat de hele invasie in Oekraïne ons geleerd heeft is dat we niet afhankelijk mogen zijn van 'schurkenstaten'. Nu is het Rusland die ons bakken geld kost maar dat kan in de toekomst zeker een land uit het Midden-Oosten zijn.

Je maakt toch vreemde sprongen hoor. Eerst schrijf je dat mensenrechten en gendergelijkheid gerespecteerd moeten worden en vervolgens zeg je dat het ok is om in landen te racen waar die zaken quasi onbestaande zijn?

Omdat we in het verleden fouten gemaakt hebben en waar we lessen uit getrokken hebben voor onze huidige normen en waarden, moeten we landen die nu diezelfde waarden en normen naast zich neerleggen maar belonen om dat het de sport goed uitkomt?

Rijders pronken met No War maar dat telt blijkbaar alleen maar als het op Europees grondgebied is? Wat de hele invasie in Oekraïne ons geleerd heeft is dat we niet afhankelijk mogen zijn van 'schurkenstaten'. Nu is het Rusland die ons bakken geld kost maar dat kan in de toekomst zeker een land uit het Midden-Oosten zijn.
Ik vind gewoon dat we dan wel kunnen streven naar een betere wereld, maar hoe consequent kan je daarin dan zijn?
En gaat door de formule 1 daar niet meer te laten doorgaan plots alles veranderen? Ik vrees van niet. Het zal een proces van vele jaren vergen.

In China treden ze dezelfde rechten ook met de voeten, maar ik ben er vrij zeker van dat je producten hebt uit dat land…

Daarom vraag ik me af waar je die grens trekt? Enkel sportevenementen? Enkel Midden-Oosten? Hoe lang geleden dat bepaalde feiten gebeurd zijn vooraleer het land van je lijstje mag geschrapt worden enz.
Pas onlangs hebben maar enkele wielerwedstrijden het prijzengeld gelijkgeschakeld tussen mannen en vrouwen. Anderen doen dat voorlopig nog niet. Mogen deze dan nog doorgaan?

Zelfs als we ons volledig onafhankelijk maken van fossiele brandstoffen uit de schurkenstaten, van waar komen dan de materialen om de alternatieve energiebronnen te maken denk je? Zoals uranium, silicium, lithium en noem maar op.
En als het al niet uit die landen komt, riskeren we blootstelling aan andere regio’s.

Er is daar gewoon in die gehele discussie, die er zeker mag zijn, geen rechte lijn te trekken.
Daarom vind ik dat de slinger niet moet overslaan in de andere richting en kan het evenement dit weekend op zich wel doorgaan. En ondertussen kan men lobbyen en internationale druk zetten naar een meer gelijkwaardige maatschappij ginder,

Laatst bewerkt:
Toen we daar vorig jaar (ale paar maand geleden) waren in de week voor de GP ook verschillende raketinslagen als ik mij goed herinner. Deze week ook. Nu gebeurt het live op tv en is het plots een probleem. Wat niet wil zeggen dat ik het wil minimaliseren. Maar als er vorige week, maand, jaar,... raketten in de buurt vallen dan is er altijd kans dat er daar één terecht komt op het circuit op elk mogelijk moment of er nu GP is of niet. Dus ik zie niet in waarom het als veilig wordt gezien. Het is niet veilig. Nu zijn we er wel, maar ik zie niet in waarom het nu plots zou moeten afgelast worden omdat er tijdens FP een raket gevallen is. We hadden er op de eerste plaats op voorhand al niet moeten zijn (om meerdere redenen)

Wel dubbel: in Rusland gaan we niet racen want die voeren oorlog, maar we gaan wel racen daar waar de oorlog in de achtertuin bezig is. Maarja F1 zal door de sancties gevreesd hebben dat ze hun geld in waardeloze roebbels zou krijgen.

Er is daar gewoon in die gehele discussie, die er zeker mag zijn, geen rechte lijn te trekken.
Daarom vind ik dat de slinger niet moet overslaan in de andere richting en kan het evenement dit weekend op zich wel doorgaan.

Sorry, maar "we kunnen niet exact bepalen wanneer wel en niet en dus doen we beter wel" is zo'n dooddoener he. DAAR VALLEN BOMMEN 10KM VERDER. Geen idee hoe dit niet duidelijk is.

Mijn initiële reacties gaan over het feit of er al dan niet geracet mag worden in een land dat omschreven kan worden als een schurkenstaat.

Wat de raketinslag betreft ga ik er van uit dat de organisatie het veiligheidsrisico ter plaatse zal inschatten. Desnoods kan je als individuele persoon of team die inschatting ook maken denk ik. Als men kan beslissen om 14 auto’s aan de kant te laten omwille van een bandenprobleem destijds, dan hoop ik ten minste bij een ernstige terreurdreiging de organisatie geen risico’s zal nemen.

Ik vind gewoon dat we dan wel kunnen streven naar een betere wereld, maar hoe consequent kan je daarin dan zijn?
En gaat door de formule 1 daar niet meer te laten doorgaan plots alles veranderen? Ik vrees van niet. Het zal een proces van vele jaren vergen.

In China treden ze dezelfde rechten ook met de voeten, maar ik ben er vrij zeker van dat je producten hebt uit dat land…

Daarom vraag ik me af waar je die grens trekt? Enkel sportevenementen? Enkel Midden-Oosten? Hoe lang geleden dat bepaalde feiten gebeurd zijn vooraleer het land van je lijstje mag geschrapt worden enz.
Pas onlangs hebben maar enkele wielerwedstrijden het prijzengeld gelijkgeschakeld tussen mannen en vrouwen. Anderen doen dat voorlopig nog niet. Mogen deze dan nog doorgaan?

Zelfs als we ons volledig onafhankelijk maken van fossiele brandstoffen uit de schurkenstaten, van waar komen dan de materialen om de alternatieve energiebronnen te maken denk je? Zoals uranium, silicium, lithium en noem maar op.
En als het al niet uit die landen komt, riskeren we blootstelling aan andere regio’s.

Daarom vind ik dat de slinger niet moet overslaan in de andere richting en kan het evenement dit weekend op zich wel doorgaan. En ondertussen kan men lobbyen en internationale druk zetten naar een meer gelijkwaardige maatschappij ginder,

Dat het een moeilijke oefening is ga ik zeker niet ontkennen maar door F1 en WK’s te laten doorgaan geef je in ieder geval niet het signaal dat ze fout bezig zijn.

Je moet zeker niet te lang in het verleden blijven hangen maar zolang ze NU nog steeds de rechten van de mens schofferen, hebben we daar niets te zoeken.

En het feit dat er 10km verder een raketaanslag heeft plaatsgevonden lijkt me ook een goed argument :unsure:

Ik vind het ook wel straf dat al die mercedessen achteraan bengelen.
Had gehoopt dit seizoen meer teams voor de overwinning zien strijden.
Nu heeft Ferrari gewoon Mercedes vervangen. Had leuker geweest als ze er alle drie stonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan