FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we nog even kalm blijven aub.
Was maar quali van de sprint en Norris heeft zijn snel rondje niet voluit kunnen rijden.
Vorige week is hij alvast heel het weekend achter dat toptalent geindigd.
Het seizoen is nog lang.
De race is ook al gereden hé....

Saaie sprint.
Lang leve de +30sec knop.
Kudos Hamilton, 7 seconden wegrijden veel indrukwekkender dan Norris die slechts 1 plekje kan goedmaken na zijn fout in het begin.

Lawson :unsure:

Seriously dude... WTAF
Zet eens iemand fatsoenlijk in die 2de RB aub...Dit is gewoon belachelijk.

Ik vind het ergens vermakelijk na zijn arrogant gedrag vorig jaar, maar wel jammer ook. Hoop voor hem dat hij herpakt en dat er anders snel iemand anders in die auto wordt gezet.

Heel vervelend voor Lawson is vooral ook dat de 2 Racing Bulls het zo goed doen.

Wissel Tsunoda - Lawson incoming?

Nog altijd geen fan van sprints maar voor deze zat ik toch op 't puntje van m'n zetel. Perfect afgewerkt van Hamilton. Meteen agressief bij de start en niets meer afgegeven.

Beetje verrassende quali. Norris is dit weekend extreem wisselvallig (niet voor de eerste keer). Piastri kan ervan profiteren.
Verstappen blijft het moeilijk hebben maar kan zich toch opnieuw deftig plaatsen. Ferrari toch weer wat achteruit. Maar Hamilton toont zich sterk.

En Lawson. Tja, als je al op de bodem zit kan je moeilijk van een neerwaartse spiraal spreken. Ik heb er altijd wel wat in gezien, in F2 al. Leek me altijd zo zelfzeker. Daar is momenteel niets meer van te zien.
Hij weet ook dat RBR (te) snel conclusies trekt en dat weegt extreem.

Hadjar lijkt zich gelukkig wat herpakt te hebben. Benieuwd wat die in een race eigenlijk kan.

Sainz heeft het nog niet gevonden voorlopig. Hopelijk morgen beter.

Enkel nog maar de sprint gezien. Mooi van Hamilton. Hier was ie ongetwijfeld hongerig naar.

Lawson is echt niet goed bezig, maar we moeten ook gewoon realistisch zijn. Hoeveel teamgenoten heeft Verstappen nu al in de vernieling gereden? Ik blijf het van Red bull een slechte zet vinden om zo iemand naast Verstappen te zetten. In de beginjaren met Verstappen hadden ze de wagen niet: maar het was toen vaak dat jonge teammaat (Albon,Gasly) in het pak eindigde omdat dat zowat de plek was volgens de wagenpiekorde en Verstappen met zijn klasse gewoon meer uit die wagen kon halen en op het podium stond achter de Mercedessen. De voorbije jaren hadden ze de wagen maar was die 2e rijder zijn houdbaarheidsdatum dan weer gepasseerd.
En nu zijn ze terug in het eerste geval waar ze talenten gaan opbranden. Ofwel geef je ze de tijd om te rijpen en niet te veel vergelijken met een "alien" als Verstappen. Maar dat heeft natuurlijk invloed op de manufacturers standing en onrechtstreeks dus zoveel meer. Ofwel zet je iemand anders naast Verstappen, die datzelfde niveau kan benaderen en ga je niet veel piloten van dat niveau op de huidige grid kunnen vinden, laat staan iemand van dat niveau die zich makkelijk bij een 2e rijdersplek kan neerleggen. Mij lijkt het vooral een luxeprobleem van de absoluut beste rijder in de rangen dat red bull heeft en dat ze met bv een wissel met Tsunoda ook niet gaan oplossen.

Enkel nog maar de sprint gezien. Mooi van Hamilton. Hier was ie ongetwijfeld hongerig naar.

Lawson is echt niet goed bezig, maar we moeten ook gewoon realistisch zijn. Hoeveel teamgenoten heeft Verstappen nu al in de vernieling gereden? Ik blijf het van Red bull een slechte zet vinden om zo iemand naast Verstappen te zetten. In de beginjaren met Verstappen hadden ze de wagen niet: maar het was toen vaak dat jonge teammaat (Albon,Gasly) in het pak eindigde omdat dat zowat de plek was volgens de wagenpiekorde en Verstappen met zijn klasse gewoon meer uit die wagen kon halen en op het podium stond achter de Mercedessen. De voorbije jaren hadden ze de wagen maar was die 2e rijder zijn houdbaarheidsdatum dan weer gepasseerd.
En nu zijn ze terug in het eerste geval waar ze talenten gaan opbranden. Ofwel geef je ze de tijd om te rijpen en niet te veel vergelijken met een "alien" als Verstappen. Maar dat heeft natuurlijk invloed op de manufacturers standing en onrechtstreeks dus zoveel meer. Ofwel zet je iemand anders naast Verstappen, die datzelfde niveau kan benaderen en ga je niet veel piloten van dat niveau op de huidige grid kunnen vinden, laat staan iemand van dat niveau die zich makkelijk bij een 2e rijdersplek kan neerleggen. Mij lijkt het vooral een luxeprobleem van de absoluut beste rijder in de rangen dat red bull heeft en dat ze met bv een wissel met Tsunoda ook niet gaan oplossen.

Maar goed, je kan wel stellen dat het ook geen wagen is die P18-20 rijdt he. Dat Perez met de afstelling worstelde wil ik wel geloven, maar die is toch ook voor een stuk in zijn eigen hoofd gekropen op een bepaald moment. Iets te veel zelfdruk gelegd met zijn uitspraken over meedoen voor de titel in het begin van 2023 en 2024 respectievelijk.

Het zou idd wellicht geen cadeau zijn voor Tsunoda.

Maar er moet toch echt iets zijn met die Red Bull, dat blijkbaar enkel Verstappen daar deftig mee kan rondrijden.

Vandaag gingen ze er nog eens op in dat die afstelling die Verstappen wil een heel losse achterkant heeft, wat moeilijk te rijden is voor iemand die dat niet graag heeft.

Laatst bewerkt:
het is natuurlijk ook dat de verschillen dit jaar zo klein zijn he. Lawson is laaatste met 1.2s op Norris in Q1. da's een kleine window.
Perez en Albon hadden ook een wagen die gebouwd was voor Verstappen's eigen rijstijl. maar die reden toch nooit (of zelden) helemaal achteraan in normale omstandigheden.

ik zou mij trouwens niet alleen zorgen maken door Tsunoda, Hadjar bleef in de sprint ook gemakkelijk vóór Lawson, en qualificeert zich goed.

je moet gewoon vaststellen dat Lawson van de rookies het meeste ervaring heeft, maar de traagste is. dàt ligt niet aan een wagen die in de handen van zijn teammate podium-materiaal is.

Ik heb eens een interview gelezen met ik weet niet meer wie.

Die vergeleek het met een computer.
En dat Max de hele tijd zegt: ik wil de mouse sensitivity nog gevoeliger. En dat de andere iets heeft van "dat is toch niet meer te doen".

Volgens mij zijn Tsunoda en Hadjar ook niet beter. Zet daar eens een bewezen top coureur in. En niet een een subtopper als Perez, of de zoveelste rookie. Ondertussen wel bewezen dat dat niet werkt.

Dat was Albon die dat uitlegde

Verstappen wilt een zeer scherp sturende voorkant en losse achterkant. Tja als je u dan niet comfortabel voelt op de limiet dan volgen de tiendes in elke bocht zich zeer snel op, en zeker in qualy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan