FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Norris verdient niet om de titel zo te verliezen, maar Rosberg won 'm zo in 2016 ook natuurlijk... Ik vond 'm deze race wel erg sterk racen.
Hadjar is voor mij de allergrootste verrassing van het seizoen. Ik dacht dat die niks ging klaarspelen, maar is supersnel, weinig fouten, en vertoont ook een enorme gretigheid!

Het zijn uiteindelijk maar 34 punten he. Met nog 9 races te gaan.
Het is hoe ge het bekijkt.
Dat is één DNF en een keer winnen met Piastri tweede. Maar dat is ook 5 keer winnen met Piastri telkens als tweede.

Nu ge moet ook eerlijk zijn. Norris is punten teruggekomen in de laatste paar races terwijl Piastri er eigenlijk had moeten uitlopen. Penalty, geluk met de one-stop gamble omdat Max hem passeert etc.

Het is hoe ge het bekijkt.
Dat is één DNF en een keer winnen met Piastri tweede. Maar dat is ook 5 keer winnen met Piastri telkens als tweede.

Nu ge moet ook eerlijk zijn. Norris is punten teruggekomen in de laatste paar races terwijl Piastri er eigenlijk had moeten uitlopen. Penalty, geluk met de one-stop gamble omdat Max hem passeert etc.

Het is alleen jammer dat McLaren zo dominant is. Piastri kan op die manier berekender rijden en tevreden zijn met af en toe is P2 te pakken.

Piastri doet gouden zaak.
Kampioenschap nog niet over maar dit kan wel eens kantelpunt zijn.

Leuk dat Hadjar podium haalt, zeker na wat er in Australië is gebeurd.
Rijdt echt sterk seizoen,goed herpakt.

Kan mij iemand uitleggen waarom Sainz 10 seconden krijgt voor het incident met Lawson?
Ik zie er echt niks in.
Wil de uitleg van de stewards wel eens horen.

Antonelli probeert precies wat te forceren,overmoedig aan't worden.
Ze zullen bij Mercedes hem toch wat moeten intomen.
Na sterk begin van het seizoen toch serieus weggezakt.

Leclerc vs Russell ,tja ik weet het niet.
Ik heb het gevoel dat Charles daar ook een gat creëert dat geen gat is.
George zou wel moeten weten dat Charles naast hem zit en toch een beetje meer ruimte moet laten.
Ben benieuwd naar oordeel van de deskundige stewards.

Geen penalty voor Leclerc. Eeuh?

5 place grid penalty voor de race in Monza voor Lewis. (Failed to slow down during double yellow flags during pre-race)

Piastri deed in mijn ogen hetzelfde bij de start in T1. Gaat breed om Verstappen te blocken en Max heeft ook gewoon ingehouden.

Nu wou Sainz wel buitenom doorzetten, maar Lawson maakt zich ook breed . Enkel Sainz wou niet liften en het is zijn taak ook om het incident te vermijden aangezien hij geen recht heeft want zit nergens met zijn voorbanden op gelijke hoogte. Lawson mag zijn lijn daar bepalen.

Just my 2 cents

Norris verdient niet om de titel zo te verliezen, maar Rosberg won 'm zo in 2016 ook natuurlijk... Ik vond 'm deze race wel erg sterk racen.
Hadjar is voor mij de allergrootste verrassing van het seizoen. Ik dacht dat die niks ging klaarspelen, maar is supersnel, weinig fouten, en vertoont ook een enorme gretigheid!
Norris verdient de titel gewoon niet boven Piastri...

Over het seizoen tot nu toe gezien, is Piastri zeker de betere, hij had ook in Australië al kunnen winnen zonder die uitschuiver. Maar met "als" koop je niets. Norris heeft ook al veerkracht getoond en ik vond hem in de race in Zandvoort eigenlijk erg sterk rijden. Ik vind wel dat Piastri een enorme stap gezet heeft tov vorig jaar, waar hij in de 2de seizoenshelft en zeker in de 2de helft van races vaak wegzakte tov Norris. Of dat aan de combinatie wagen/rijstijl ligt of echt aan extreme progressie tijdens de winter, dat zal de komende jaren blijken.
Maar zonder gekke dingen schrijven we Oscar Piastri op de WDC beker einde 2025...

Het rijdersduo bij McLaren is gewoon heel gewaagd aan elkaar. Bij de kwalificaties is het vaak een miniem verschil tussen de 2, en ook tijdens de race laten ze beide niet veel steken vallen. Af en toe een fout, maar al bij al brengen ze allebei de punten voor het team binnen (vergelijk dat maar eens met Red Bull van de laatste jaren bijvoorbeeld). Buiten de pech van Norris in Zandvoort zou je kunnen zeggen dat elk verloren of gewonnen punt aan de rijder toe te schrijven is, dus de WK stand geeft gewoon vrij goed de verhoudingen weer. En die stand zegt dat Piastri en Norris vrij dicht tegen elkaar aanleunen, met een licht voordeel voor Piastri momenteel.

Vind ik nogal een straffe uitspraak? Waarom niet?

(Australië was gewoon 100% Piastri zijn eigen fout. Zegt hij zelf ook).
Quasi altijd sneller, meer koelbloedig en slimmer. En dit allemaal zonder de favoriet te zijn.

Ik vind hem dit seizoen overduidelijk de betere, waar Norris toch nog vaak overkwam als melkmuil/mental midget. Wat sneu is, ik vond Norris een leuk karakter in de paddock toen Mclaren zwak was. Nu is hij al verschillende keren door de mand gevallen/als klein overgekomen. Piastri lijkt meer nuchter etc. Als het een high pressure situatie is ga ik voorlopig steevast mijn geld op Piastri zetten.

Quasi altijd sneller, meer koelbloedig en slimmer. En dit allemaal zonder de favoriet te zijn.

Ik vind hem dit seizoen overduidelijk de betere, waar Norris toch nog vaak overkwam als melkmuil/mental midget. Wat sneu is, ik vond Norris een leuk karakter in de paddock toen Mclaren zwak was. Nu is hij al verschillende keren door de mand gevallen/als klein overgekomen. Piastri lijkt meer nuchter etc. Als het een high pressure situatie is ga ik voorlopig steevast mijn geld op Piastri zetten.
De meesten veranderen in ettertjes als er een kampioenschap op het spel staat. Ik weet nog hoe onuitstaanbaar ik Vettel vond, maar in de jaren na de Red Bull periode vond ik hem een van de sympathiekste figuren in F1. Was intussen ook wel matuurder geworden, maar toch.

Ik vind Piastri gewoon een completere rijder dan Norris. Matuur, agressief wanneer het moet, consistent en heel snel. Norris z'n talent ligt vooral in pure snelheid, en op een goeie dag zonder rare toestanden is die moeilijk te kloppen. Maar naast een sterke Piastri heb je daar net niet genoeg mee.

Mijn perceptie van Norris is beginnen veranderen toen hij de eerste keer rechtstreeks in duel ging met Verstappen, in Oostenrijk vorig seizoen. Zoals iedereen, keek ik serieus uit naar dat duel en ook Norris wist toch heel goed dat Verstappen hem het daar extreem moeilijk zou gaan maken. Niet dat Verstappen daar compleet blamelesss was voor de incidenten, maar hoe Norris dat in z'n geheel aanpakte was voor mij teleurstellend. Hij leek wel een Rookie. Ook de rest van dat seizoen maakte hij gewoon geen sterke beurt. Zowel op de baan als ernaast.

Hij is dit seizoen wel wat gegroeid, maar Piastri, op een veel kortere tijd, is dat ook.

De meesten veranderen in ettertjes als er een kampioenschap op het spel staat. Ik weet nog hoe onuitstaanbaar ik Vettel vond, maar in de jaren na de Red Bull periode vond ik hem een van de sympathiekste figuren in F1. Was intussen ook wel matuurder geworden, maar toch.

Was altijd 1 van de sympathiekste figuren al van zijn beginperiode. Ik heb veel bbc voorprogramma’s en na de race gezien destijds en hing altijd de lolbroek uit. Er was dus idd een verschil tijdens de race en na de race.

Daarom heb ik soms wel problemen met Norris. Ik mis die killer mentaliteit tijdens een race. Ik heb soms het gevoel dat Norris van heel het circus houd en de faam die er bij komt kijken. (ik zie vaak dat em de man uithangt in Monaco op social media) Maar als een watje wordt hij vaak afgemaakt tijdens races.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan