FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou tsunoda zn enige opdracht ni zijn om “per ongeluk” norris aan te tikken?
Ja, of vannacht stiekem wat druk aflaten van Norris zijn banden zou ook nog wel eens kunnen.
Of beter nog, de medium covers op de softs en hards leggen. Wordt lachen, gieren, brullen zo!

Norris vertrekt vanop de vuile kant en heeft er geen enkel baat bij om Max in turn 1 aan te vallen. Integendeel zelfs.
Ik zie het eerder gebeuren dat Max zijn start correct maakt, zoals gewoonlijk, maar dat hij Norris (indien nog steeds 2e) vertraagt zodat p3, p4, ... voor Norris te dicht komen om goed te zijn.

Het zal alleszins een zeer tactische race worden denk ik dan.

Ik zie het eerder gebeuren dat Max zijn start correct maakt, zoals gewoonlijk, maar dat hij Norris (indien nog steeds 2e) vertraagt zodat p3, p4, ... voor Norris te dicht komen om goed te zijn.

Het zal alleszins een zeer tactische race worden denk ik dan.
Dat gaat Max sowieso doen

Hopelijk heeft Hamilton een mooie race morgen, t kan zomaar zijn laatste zijn in het rood denk ik.
Ik zat ook al te denken... Bearman in Ferrari aub. Hoe Hamilton daar rond rijdt heeft niemand iets aan. Toen Schumacher daar kwam trok die auto helemaal op niks. Maar die ging er wel iedere race volledig voor. Vanzelf gaat het niet lukken bij Ferrari.

Onvoorstelbaar dat Verstappen hier toch maar wéér eens de pole pakt. Wat een 2de seizoenshelft. Op papier moet Norris gewoon lekker naar P2 of P3 kunnen rijden morgen en kampioen worden, maar er kan vanalles gebeuren uiteraard.
Alonso heeft op zijn 44 Stroll verslagen in elke kwalificatie sessie dit jaar. Wow.

Onvoorstelbaar dat Verstappen hier toch maar wéér eens de pole pakt. Wat een 2de seizoenshelft. Op papier moet Norris gewoon lekker naar P2 of P3 kunnen rijden morgen en kampioen worden, maar er kan vanalles gebeuren uiteraard.
Alonso heeft op zijn 44 Stroll verslagen in elke kwalificatie sessie dit jaar. Wow.
Ik beweer niet dat McLaren niet het onderste uit de kan gehaald heeft nu, maar ze zitten in principe wel in een zetel. Liever 2 en 3 starten met Max op 1, dan 1 en 2.

Het enige pijnlijke is dat iemand niet kampioen wordt terwijl die in een mindere wagen de meeste poles, de meeste wins en de meeste rondes op kop gereden heeft puur op skill.

Dat is wel zo maar uiteindelijk telt dat niet, Norris heeft wel het meeste podia gereden dit seizoen, de meest constante wint meestal het WK.
Keke Rosberg won in 1982 maar 1 race, maar werd toch kampioen.
Ik vind hem zelf niet de ideale wereldkampioen omdat hij het enorme McLaren overwicht in de eerste seizoenshelft niet kon omzetten in een riante voorsprong en meestal de duimen moest leggen voor Piastri. Het schetst een raar beeld. Langs de andere kant vind ik niemand in het veld van het kaliber Verstappen. Als ik naar het hele seizoen kijk vind ik rookies als Bearman & Hadjar veel knappere resultaten neergezet hebben dan veel van de grote kanonnen.

Het enige pijnlijke is dat iemand niet kampioen wordt terwijl die in een mindere wagen de meeste poles, de meeste wins en de meeste rondes op kop gereden heeft puur op skill.
Meeste poles is nu Verstappen, met 8, tegenover 7 elk voor Norris en Piastri
meeste wins wordt morgen pas beslist, staan ook elk op 7.
Meeste podiums is voor Norris, met 17 tov 15 voor Piastri, en 14 voor Max.
Norris en Verstappen hebben elk 2 sprint wins, tov 1 voor Piastri
Laps led wordt ook morgen pas belist, daar lijdt Piastri met een verschil van 24 ronden. enkel Norris kan hem niet meer inhalen.

als je de statistieken bekijkt, liggen de 3 zowat het dichtste bij elkaar als 3 titelkandidaten ooit bij elkaar gelegen hebben in de laatste GP.

ik zou niet weten wat daar pijnlijk aan is.

(trouwens, Verstappen pakt hier de pole dankzij Tsunoda, die zijn eigen qualificatie opgeofferd heeft om hem een tow te geven. iets wat Lando of Piastri zich als teammate niet konden veroorloven)

Laps led wordt ook morgen pas belist, daar lijdt Piastri met een verschil van 24 ronden. enkel Norris kan hem niet meer inhalen.

als je de statistieken bekijkt, liggen de 3 zowat het dichtste bij elkaar als 3 titelkandidaten ooit bij elkaar gelegen hebben in de laatste GP.

(trouwens, Verstappen pakt hier de pole dankzij Tsunoda, die zijn eigen qualificatie opgeofferd heeft om hem een tow te geven. iets wat Lando of Piastri zich als teammate niet konden veroorloven)
dat was de 1 ste ronde. De 2 de niet (en de slipstream was echt slecht lol). Het is hem vergeven, hij heeft nog niet veel de kans gehad om te oefenen

Dat sommige van die statistieken morgen pas beslist worden weet ik ook wel.
Het pijnlijke is dat Max met een auto rijdt die hitt or miss is, terwijl de kampioen met een wagen rijdr die letterlijk elke race meedeed voor de win.

Max zijn 2e lap was sneller dan zijn eerste. En die tow van Tsunoda heeft het verschil in zijn eerste lap niet gemaakt, die stelde zelfs niks voor.

Laatst bewerkt:
De Marcel hier heeft toch altijd moeite om Verstappen lof toe te zwaaien hè.
De tow van Yuki was idd niet echt geslaagd, en de 2e run openingen kracht was hij zelfs nog sneller

ik heb daar geen moeite mee, maar het is blijkbaar voor sommigen moeilijk om toe te geven dat zowel Lando als Norris óók iet of wat deftig gereden hebben dit jaar.

voor sommigen is alles wat Max doet telkens supercallifragilisticexpialidocious, terwijl de rest er maar bij zit om het - mits een uberdominante wagen voor hun - een beetje spannend te maken. goed, dan breng ik graag wat nuance.

ik heb daar geen moeite mee, maar het is blijkbaar voor sommigen moeilijk om toe te geven dat zowel Lando als Norris óók iet of wat deftig gereden hebben dit jaar.

voor sommigen is alles wat Max doet telkens supercallifragilisticexpialidocious, terwijl de rest er maar bij zit om het - mits een uberdominante wagen voor hun - een beetje spannend te maken. goed, dan breng ik graag wat nuance.
Ik meen me te herinneren dat ik hier gezegd heb dat Lando een goed seizoen heeft gereden en stappen heeft gezet tegenover vorig jaar.

Maar daar eindigt het dan ook. Ge doet precies alsof ik moet toegeven dat hij zo super goed is omdat meneer 2 keer meer op een podium heeft gestaan dan Max dit jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan