FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik vond het vandaag best entertainend :unsure:

Als die Mercedes in juni “gedowngrade” wordt, kan dit nog een leuk seizoen worden.

Maar pls geen onboard camera’s. Dan valt deze sport nog te bekijken 😂

Hoewel het nogal artificieel aanvoelt met die batterij vind ik het ook nog wel leuk tot nu toe. De onboard stoppen ze wel altijd net voor het einde van het rechte stuk 😋

Voor de Max fans is het een pak minder natuurlijk. Als die nog wat verbeteren is er toch nog strijd tussen 3 teams voor plaats 3.

Ik vond het vandaag best entertainend :unsure:

Als die Mercedes in juni “gedowngrade” wordt, kan dit nog een leuk seizoen worden.

Maar pls geen onboard camera’s. Dan valt deze sport nog te bekijken 😂
Die POV vanuit Lewis zijn auto naar achter. Ge zag Russell zover achter zitten op de straight envervolgens makkelijk voorbij Lewis rijden door de extra HP door de batterij.

Niks racing en dat leek vanuit die POV ook zo traag en super gemakkelijk te gaan dat het echt pijn deed aan mijn ogen.

Het enige positieve aan deze wagens is dat er tijdens de eerste laps vooraan wel meer "actie" te zien is.

Hoewel het nogal artificieel aanvoelt met die batterij vind ik het ook nog wel leuk tot nu toe. De onboard stoppen ze wel altijd net voor het einde van het rechte stuk 😋

Voor de Max fans is het een pak minder natuurlijk. Als die nog wat verbeteren is er toch nog strijd tussen 3 teams voor plaats 3.
Er zal toch veel moeten verbeteren zuh, niet enkel aero.
De starts van de Red Bulls zijn letterlijk het omgekeerde van de Ferrari's.

Dat is echt wel dramatisch. Nu weeral. Max van P8 naar P19 tijdens de sprint.

Laatst bewerkt:
Er zal toch veel moeten verbeteren zuh, niet enkel aero.
De starts van de Red Bulls zijn letterlijk het omgekeerde van de Ferrari's.

Dat is echt wel dramatisch. Nu weeral. Max van P8 naar P19 tijdens de sprint.
Hadjar won gewoon een plaats in de start.

Die POV vanuit Lewis zijn auto naar achter. Ge zag Russell zover achter zitten op de straight envervolgens makkelijk voorbij Lewis rijden door de extra HP door de batterij.

Niks racing en dat leek vanuit die POV ook zo traag en super gemakkelijk te gaan dat het echt pijn deed aan mijn ogen.

Het enige positieve aan deze wagens is dat er tijdens de eerste laps vooraan wel meer "actie" te zien is.

Mja ik begin dat batterijgebruik tijdens een race wel te snappen dat er tactisch kan gespeeld worden. Op een gegeven zag je Russel de batterij minder gebruiken op het lange rechte stuk en sparen voor de finish straight tegen Ferrari.

Tijdens qualy is het batterijgebruik voor iedereen hetzelfde voor de optimale laptime neer te zetten. Dat spelen tijdens de race geeft dan wel een extra dimensie ofzo

Also als ge rijders de batterij ziet deployen in die lange doordraaier net voor het lange rechte stuk. Das echt zo van “hold on for dear life” 😂 Powersliden, en echt een struggle om al die power te controleren.

Ik blijf voorlopig niet echt overtuigd. Veel overtakes sure, maar dat is dan gewoon telkens de batterij. Als ze dan ook nog eens telkens met opzet inhouden voor het einde van de lap om een hele ronde lang overtake modus voordeel te behalen. Nu heb je nog dusdanig verschil dat uiteindelijk een Ferrari van een McLaren wegrijdt, en Mercedes van Ferrari eens ze de kans hebben. Als de verschillende constructors dichter bij elkaar komen qua performance voorspel ik gewoon een hele tijd haasje over met niemand die op skill en consistency kan wegrijden of iemand achter zich houden. Gezien tegen die snelheid verschillen niets te doen valt.

Ik vond het tot nu toe zeer aangenaam om naar te kijken.

Ik vraag me wel af of ze overtake niet beter gewoon afschaffen. Of véél minder krachtig maken.
Als je strategisch met die batterij speelt moet je, denk ik, kunnen inhalen.

ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel, maar enorm vergroot, als de begindagen van DRS. dan had je ook op sommige circuits het gevoel dat als je vóór een wagen reed, je een vogel voor de kat was, en dat inhalen veel te gemakkelijk was.

ze hebben daar toch ook enorm in bijgestuurd, met de lengtes van de zones aan te passen, etc.
het gaat een bonus zijn voor de sport dat ze in april een hele maand kunnen zoeken naar aanpassingen in het reglement, om toch verbetering te zoeken.

ik vind deze regels niet shit, zoals velen hier elke dag komen zeggen, maar er is wel veel bijsturing nodig. puur op driveability lijkt het mij alsof deze wagens eigenlijk meer driver-afhankelijk zijn, al valt het nu niet op door die easy overtakes.

Als ik gewoon naar het aantal fouten dat er worden gemaakt wordt er zeker op de limiet gereden. Alleen niet overal op het circuit.

Sommige bochten gaan ze echt veel trager door, dat ik soms denk; dat zou ik met 1 vinger aan het stuur ook kunnen.
Maar vergis je niet, de acceleratie is dan weer vele malen sneller ivgl met vorig jaar, dan je zou denken. Wat dan ook weer meer belastend is voor de banden (en dus bandenmanagement).
Ik verwacht dan wel weer dat deze wagens een spektakel zullen zijn in Monaco

Ik blijf voorlopig niet echt overtuigd. Veel overtakes sure, maar dat is dan gewoon telkens de batterij.
Daarvoor was het weinig inhalen, hopen op safety car, ook bandenmanagement, 'dirty air'.. Das ook allemaal wel een beetje 'artificieel'. Ik vind het aangenaam om naar te kijken, ze rijden nog altijd op de limiet en net NU komt toch boven wie de goeie coureurs zijn. Nu rijden ze ook op de limiet, op de limiet op tijden te optimaliseren..

Gewoon gas geven en snel rijden kan iedereen. Het is het race-inzicht, de goeie lijnen zoeken, spelen met alle parameters die het juist interessant maken.

Just my 2 cents..

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan