FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Het viel me vooral op richting de snelle chicane op het einde van sector 2 bij de onboards. Geeft de batterij daar nog extra power? Want aan het motorgeluid te horen gingen ze daar helemaal niet voluit.

Bij onze collega's van het Algemeen Dagblad nam Verstappen geen blad voor de mond. "Ik haal er geen lol meer uit. Ik heb het totaal niet naar mijn zin. Qua emotie en gevoel is het gewoon helemaal leeg. Ik heb me mentaal al voorbereid dat het een lang jaar wordt.”

Geniet er maar van want lang gaat m niet meer in de F1 zitten..

Het viel me vooral op richting de snelle chicane op het einde van sector 2 bij de onboards. Geeft de batterij daar nog extra power? Want aan het motorgeluid te horen gingen ze daar helemaal niet voluit.
Viel me ook op.
ok is leuk om te volgen, maar mijn gevoel niet meer echte puur autosport.

maar die pure autosport zit er al lang niet meer in hoor. met al die driver-aids en track-limits enzo.

Ik heb het zelf nog niet gezien, loop nog achter op dat vlak. Nog geen beelden gezien. Maar puur om mijn kennis van het circuit en de snelheden die ze daar halen vermoed ik van niet. Er was deze week ergens een tech-talk filmpje op F1TV (misschien ook op de vrije kanalen beschikbaar) waar Sam Collins de uitleg deed van vanaf die snelheid mag batterij maar X% geven en vanaf die maar Y% en vanaf die snelheid niets meer enzo. In overtake-modus was die verdeling dan nog wat anders. Wel leerrijk, maar ik vermoed op basis van wat ik daarin gezien heb dat de batterijen daar inderdaad geen extra power meer leveren.

Volgens mij lossen ze daar hun gas, een serieus lang stuk, om te regenereren.

Anders hebben ze in S3 geen batterij meer over en verliezen ze nog veel meer.

Is wel 'vreemd' om te zien. Dacht een paar keer "Oei waarom breekt die zijn ronde af? .... Ah nee to h niet..."

Bon, ik ga dit hier toch efkes binnengooien :

3 jaar geleden he.

Red Bull’s rivals Mercedes have already dismissed some of their concerns. Mercedes team principal Toto Wolff accused Horner of “doom mongering”, rejected claims drivers will have to downshift on the straights, and claimed Red Bull’s comments shows they are concerned about the state of their engine development programme.

Dit, veel comments en discussies van toen, wat weglachen als "Red Bull is weer bang dat ze hun voordeel gaan verliezen", blabla.

Veel mensen met egg on their face nu, niemand wou deftig luisteren, maar we zitten er wel mee.

Volgens mij lossen ze daar hun gas, een serieus lang stuk, om te regenereren.

Anders hebben ze in S3 geen batterij meer over en verliezen ze nog veel meer.

Is wel 'vreemd' om te zien. Dacht een paar keer "Oei waarom breekt die zijn ronde af? .... Ah nee to h niet..."
Ze geven wel effectief vol gas, maar de batterij is leeg en de power is er gewoon niet meer. Sterker nog: het gaat hier om super clipping; waarbij zelfs de ICE aan het werk gezet wordt om die batterij op te laden waardoor de snelheid dus zo sterk daalt op dat stuk.
Terwijl ze in die high-speed chicane tot vorig jaar te pas en te onpas van de baan gingen omdat ze daar zo duizelingwekkend snel door gingen.. nu heb ik dat dit weekend nog niet gezien. Ze cruisen door die chicane nu. Nul uitdaging meer aan die chicane.

Dit is gewoon echt anti-racen.... Gaat morgen nog erger worden. Het feit dat men op het einde van een recht stuk snelheid verliest om die batterij te kunnen opladen is ronduit schrijnend...

Op hoeveel zit Verstappen ongeveer van Mercedes?

Edit

Sorry net pas gezien dat hij eraf ging in Q1

Er klopt ook gewoon niks echt aan die auto's. Ik denk dat we dit jaar nog lelijke accidenten gaan zien.

bon, dat van die overtakes die onmogelijk zouden zijn blijkt dus gelogen. nog gemakkelijker als DRS.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan