Heb er toch weer wat vragen bij.
Iet meer nuance hier: https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cp84xd25wg9o#:~:text=In addition, the maximum amount,350kw, from the previous 250kw.
Dit gaat blijkbaar enkel gelden in Quali. (edit: toch ook in Racing)
Ik ging er bij super clipping altijd vanuit dat ze daar aan een maximum recovery zaten. Nu blijkt dat ze dat softwarematig gewoon efficiënter kunnen maken? Waarom staat dat dan niet meteen op zoveel mogelijk recovery?
Dus zij zien bij het Bearman-incident eerder een probleem bij de snelheid van Bearman dan bij die van Colapinto.
Het was toch net die extreme vertraging die voor de crash zorgde?
Iet meer nuance hier: https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cp84xd25wg9o#:~:text=In addition, the maximum amount,350kw, from the previous 250kw.
In addition, the maximum amount of power recovered when the driver is on full throttle but not deploying the battery - known in F1 terminology as "super-clipping" - has been increased to the maximum limit of 350kw, from the previous 250kw.
Dit gaat blijkbaar enkel gelden in Quali. (edit: toch ook in Racing)
Ik ging er bij super clipping altijd vanuit dat ze daar aan een maximum recovery zaten. Nu blijkt dat ze dat softwarematig gewoon efficiënter kunnen maken? Waarom staat dat dan niet meteen op zoveel mogelijk recovery?
Cars will be allowed to deploy the full 350kw (470bhp) of electrical power in acceleration zones out of corners, but will be limited to 250kw at other parts of the lap.
This means that in areas defined as "straight-line mode" zones, where the front and rear wings are open to increase speed, power will be at 350kw, but elsewhere maximum deployment will not be allowed.
This would mean, for example, that Bearman would have been able to deploy at only 250kw rather than the 350kw he was using in his incident.
Dus zij zien bij het Bearman-incident eerder een probleem bij de snelheid van Bearman dan bij die van Colapinto.
Het was toch net die extreme vertraging die voor de crash zorgde?
Laatst bewerkt:

(normaal geen koersfan, maar ik heb elke klassieker gezien dit jaar and it did not dissapoint)

Mooie reeks van circuits ook, die British F4.