FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Heel zonde 30 laps mooi gevecht met rus en ant.
Ik zie Russel dit niet meer goed maken
Maar zeg nooit nooit. Zal enorm moeilijk worden.

Antonelli verrast me wel. Hoe snel was die seg. Zo kleven op de achterkant van Russel. Gelukkig maakte hij nog beginnersfouten want anders reed hij gewoon simpel weg.

Leuke race!

Vandaag wat op social media zitten lezen en wat me opvalt: heeft Russel wel een fanbase? 🫣

Ik vrees toch voor zijn zitje bij Mercedes als Kimi het goed blijft doen. PR is toch ook belangrijk voor een team als Mercedes en dan trek je toch liever rijders aan die “geliked” worden door het publiek denk ik dan.

Bwa, ik denk dat Mercedes voorlopig geen reden heeft om dat te overwegen. De duels met Kimi zijn, zelfs met de hoge intensiteit, tot hier toe zonder echte brokken gebleven, en het is vooral door pech dat Russell bijna niet kan terugvechten. Vorig seizoen was hij super consistent. 't Is bijna 2 jaar geleden dat hij nog een DNF gehad heeft, da's een redelijk sterke stat. Populariteit heeft al helemaal geen invloed denk ik. Daarbij zijn er waarschijnlijk nog steeds meer Max-haters dan Russell-haters.

Amai, wat een race gisteren! De duels tussen Antonelli en Russell waren echt epic, niet normaal. Echt zo hard fan van Antonelli, wat niet gezegd kan worden van Russell. Ben dus wel blij dat ie toch weer een harde mentale klap gekregen heeft. Dat die op de auto sloeg en zn headrest zo weg gooide sprak boekdelen. Hij weet dat hij het mentale spel uiteindelijk toch volledig verloren heeft dit weekend. Het is trouwens ook Russell zijn jaar om te verliezen, vergeet da nie eh. Voor Kimi hoeft het in principe nog niet, maar als hij dit jaar al WK kan worden, dan gaat Russell toch wel een enorm probleem gaan krijgen.

Verder ook ijzersterke race van Hamilton met ook een mooi duel tussen hem en Max. Tzal wel pijn gedaan hebben bij Leclerc.

Vandaag wat op social media zitten lezen en wat me opvalt: heeft Russel wel een fanbase? 🫣
om eerlijk te zijn, als ik Russell zie vieren met de anderen, voelt dat altijd zo geforceerd aan. volgens mij is die gewoon totaal niet populair onder de piloten zelfs.

best wel opvallend, want in zijn tijd bij Williams was dat zowat de chouchou van de paddock én de fans.

dat hij geen penalty krijgt voor die headrest... daar moet je echt anti voor zijn om dat niet te begrijpen, imo. VSC was al uit, headrest lag vóór de wagen, van de racing line, en de wagen was mogelijk "unsafe", dus er zo snel mogelijk uit was belangrijker dan die headrest netjes op een mooie plaats te deponeren. mensen vinden F1 te veel beïnvloed door regels en penalties, maar voor zoiets vinden ze het dan echt nergens op slaan dat er geen penalty komt

Russell heeft een boete gekregen van 5000 euro blijkbaar. Veel te weinig natuurlijk voor zoiets. Had gerust een 10 place grid penalty voor Monaco mogen zijn. En ja, bij Russell is het idd allemaal geforceerd. Sinds ie bij Mercedes is gekomen is zijn persoonlijkheid ook redelijk hard omgeslagen. Ik vind dat er ook altijd een enorm zweem van hypocrisie en matennaaierij rond hangt (wat al meermaals bewezen is door hem zelf).

ik ben echt anti russel, maar hij gooit die headrest een halve meter voor zijn wagen, niemand kan die daar raken. Of ze moeten eerst zijn auto torpederen.
Er kwam ook rook uit zijn wagen, dus voor hetzelfde denkt hij dat het kan branden
Hier vragen achter een grid penalty op iets als Monaco is echt sadistisch zijn

Leuke race.

Ik vond Russel zijn gedrag, zeker gisteren, wel 'over the top'. Dus beetje karma.
Een penalty voor die headrest zou wel gewoon belachelijk zijn.
Lewis sterk weekend.

Gridpenalty zou inderdaad belachelijk zijn. Boete is ok.

Veel van de dingen die Russel doet zijn ook zo memeable, hoe hij daar kwaad staat te kijken door die omheining naar zijn auto. Ik ben zelf geen fan van Russel, maar ik apprecieer wel enorm dat hij er is :D

Ik snap de Russel haat niet echt? Ik vind hem ook niet per se sympathiek en vaak vervelend in radio berichten etc. Maar het is toch gewoon een prima driver die vandaag een mooi duel met Antonelli heeft geleverd en er door pech uitlag.

Die hoofdsteun, sjah, deels frustratie, deels auto die begon te roken? Zou het wel absoluut overdreven vinden dat er een zware penalty als een grid penalty uit volgde.

Voor de rest wel een verrassend aangename race, op deze manier voelt het wel weer als echt racen aan. Ook dat duel Hamilton-Verstappen heel genietbaar.

Als nu McLaren zichzelf niet uit de race rijdt ziet het er vooraan wel goed uit, zeker als Mercedes niet per se heel het seizoen zo vlot vooraan kan blijven.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan