We hebben er een eeuwigheid op moeten wachten, maar eindelijk belandt Love Lies Bleeding bij ons in de zalen. De eerste beelden maakten meteen indruk, een good old fashioned revenge movie, well butter my biscuit! Mijn verwachtingen waren hooggespannen. Lees hieronder of de film aan die verwachtingen voldoet!
Love Lies Bleeding, de tweede langspeelfilm van Saint Maud-regisseur Rose Glass, is een neo-noir misdaadthriller met Kristen Stewart en Katy O’Brian in de hoofdrollen, naar een script van Rose Glass en Weronika Tofilska. In de bijrollen schitteren onder andere Ed Harris, Dave Franco, Anna Baryshnikov en Jena Malone.
Love Lies Bleeding biedt Katy O’Brian haar eerste grote rol, die letterlijk en figuurlijk op haar lijf is geschreven. De meesten zullen haar misschien herkennen uit het derde seizoen van The Mandalorian. Haar sterke prestatie in deze film zet haar naam ongetwijfeld op de kaart. Ook Kristen Stewart, vaak onterecht gezien als de expressieloze vampierenliefhebber uit de Twilight-reeks, levert een ijzersterke acteerprestatie. Net zoals haar tegenspeler (Robert Pattinson) destijds, pikte ze sinds Twilight niet het eerste het beste project uit. Toegegeven, er zitten hier en daar wat stinkers tussen, maar haar keuzes zijn op z’n minst interessant en op een paar uitzonderingen na alles behalve mainstream.
Wat ik waardeer aan Love Lies Bleeding is dat het niet pretendeert iets te zijn wat het niet is. What you see is what you get: een grauwe, harde, atmosferische thriller met alle juiste ingrediënten. Het is een film die ik gemakkelijk nog eens opnieuw kan zien, en wat ik ook meteen ga doen nu hij in onze zalen speelt. De soundtrack van Clint Mansell is het laatste puzzelstukje dat het geheel afmaakt en naar een hoger niveau tilt.
Deze keer geen trailer, want deze geeft het volledige verhaal, inclusief einde, bloot. Ik moedig sterk aan zonder enige voorkennis deze film te trotseren! Je zult niet teleurgesteld zijn. In de plaats krijgen jullie van mij nog een paar stills!
Love Lies Bleeding, de tweede langspeelfilm van Saint Maud-regisseur Rose Glass, is een neo-noir misdaadthriller met Kristen Stewart en Katy O’Brian in de hoofdrollen, naar een script van Rose Glass en Weronika Tofilska. In de bijrollen schitteren onder andere Ed Harris, Dave Franco, Anna Baryshnikov en Jena Malone.
Revenge Gets Ripped
Louise (Kristen Stewart) valt als een blok voor Jackie (Katy O’Brian) wanneer ze haar ziet trainen in de gym die ze uitbaat. Jackie is een drifter op weg naar Las Vegas om deel te nemen aan een bodybuildingcompetitie. Wanneer Jackie een tijdelijke baan aanneemt, zonder te weten dat haar werkgever de vader van Louise is, raakt ze verstrikt in een web van criminaliteit en verliest ze de grip op de realiteit wanneer ze door Louise de wereld van doping betreedt.Love Lies Bleeding biedt Katy O’Brian haar eerste grote rol, die letterlijk en figuurlijk op haar lijf is geschreven. De meesten zullen haar misschien herkennen uit het derde seizoen van The Mandalorian. Haar sterke prestatie in deze film zet haar naam ongetwijfeld op de kaart. Ook Kristen Stewart, vaak onterecht gezien als de expressieloze vampierenliefhebber uit de Twilight-reeks, levert een ijzersterke acteerprestatie. Net zoals haar tegenspeler (Robert Pattinson) destijds, pikte ze sinds Twilight niet het eerste het beste project uit. Toegegeven, er zitten hier en daar wat stinkers tussen, maar haar keuzes zijn op z’n minst interessant en op een paar uitzonderingen na alles behalve mainstream.
Atmosferische Triomf
Waar de film enorm in uitblinkt, is de atmosferische feel en look, weergegeven door de strakke cinematografie. Love Lies Bleeding speelt zich af in een zweterig 1989 vol zwoele beats, billen, borsten en een dosis 'gun fever'. De beelden zuigen je meteen in, waardoor je de sfeer en omgeving bijna kunt ruiken en proeven. Het straightforward verhaal wordt strak in een honderdtal minuten verteld, waardoor het nooit saai of te lang aanvoelt. Stuk voor stuk krijgen we meer te zien van de criminele achtergrond tussen Louise en Ed Harris’ personage Lou Senior, die de touwtjes in de stad in handen heeft.'Love Lies Bleeding' speelt zich af in een zweterig 1989 vol zwoele beats, billen, borsten en een dosis 'gun fever'.
Wat ik waardeer aan Love Lies Bleeding is dat het niet pretendeert iets te zijn wat het niet is. What you see is what you get: een grauwe, harde, atmosferische thriller met alle juiste ingrediënten. Het is een film die ik gemakkelijk nog eens opnieuw kan zien, en wat ik ook meteen ga doen nu hij in onze zalen speelt. De soundtrack van Clint Mansell is het laatste puzzelstukje dat het geheel afmaakt en naar een hoger niveau tilt.
Deze keer geen trailer, want deze geeft het volledige verhaal, inclusief einde, bloot. Ik moedig sterk aan zonder enige voorkennis deze film te trotseren! Je zult niet teleurgesteld zijn. In de plaats krijgen jullie van mij nog een paar stills!
Conclusie
Love Lies Bleeding is een bikkelharde, straightforward beklijvende thriller met een perfect tempo, sterke acteerprestaties en een opbouw die ervoor zorgde dat ik een film echt nog eens spannend vond.
Pro
- IJzersterke acteerprestaties van de volledige cast
- Atmosferische grauwe film noir
- Soundtrack
- De hairextensions van Ed Harris
Con
- Ietwat vragen bij het einde
- Anna Baryshnikovs vervelende personage
8
Over deze film
Beschikbaar vanaf
26 juni 2024
Genre
- Drama
- Thriller
Speelduur
104 minuten
Regie
Rose Glass
Cast
Kristen Stewart, Katy O'Brian, Ed Harris, Dave Franco, Jena Malone en Anna Baryshnikov
Uitgever
The Searchers