Ik heb ook gekeken naar het WK 2018 en het WK 2022, dus ja... Eens de bal weer rolt, zal ik ook wel kijken en genieten van het voetbal en alles eromheen vergeten.
Los van de situatie in het organiserende land (VS, of vroeger Rusland, Qatar) is natuurlijk de rol van de FIFA storend en dubieus. Dat is al langer zo, maar de situatie lijkt wel erger en erger te worden met de jaren.
Er zijn heel veel redenen om het voetbal te haten, maar ik blijf het toch een leuk spelletje vinden. Hypocriet of niet.
Dat het hier minder leeft, is niet verwonderlijk. We vergelijken nu ook alles met de hype richting het WK 2018 (die ook terecht was).
Iedereen weet nu wel dat de kansen van de Rode Duivels beperkt zijn en dat een 3e ronde (overleven) al een succes zou zijn.
Gezien ook de matige/slechte prestaties op de vorige 2-3 toernooien is de sfeer bij het algemene publiek wel bekoeld.
Het uitzenduur lijkt me minder een probleem. Niet alle wedstrijden op een WK zijn nu eenmaal om 19u of 21u.
Ik heb Kroatië - België op het vorig WK ook gemist omdat ik nog aan het werk was (was om 16u zeker?)
Ik herinner me nog het WK 2002 in Japan dat ik ook gewoon in de les zat tijdens Japan - België. Rusland-België kon ik gelukkig nog nét meepikken voor mijn mondeling examen
Als België de kwartfinale haalt en ze spelen om 03u 's nachts, dan zullen er zeker veel Belgen opstaan of wakker blijven hoor, daar ben ik nog wel van overtuigd.