StruikGewas
Well-known member
We hebben het geld dat we gekregen hebben in een huis gestoken, niet in een dure wagen of dure reizen hé. En we zorgen ervoor dat we juist veel om onze kinderen kunnen geven ipv ze constant naar de kinderopvang te sturen van 07u tot 18u en voor en naschoolse opvang. Of constant beroep op grootouders. Waarom halftijds gaan werken? Net voor de kinderen..En voel je u niet schuldig tegenover uw kinderen? Want uw ouders en grootouders, schoonouders en schoongrootouders hebben zich waarschijnlijk suf gewerkt om u die grond en die extra’s te kunnen geven.
Vindt je het dan niet egoïstisch om te zeggen dat jij het hebt gehad maar uw kinderen niet omdat je ervoor kiest om bewust minder te werken? Ik denk maar luidop natuurlijk, maar die voorsprong die je had werk je op korte tijd weg door bewuste keuzes te maken om deze kans aan te grijpen om minder te gaan werken.
Ik ga ze waarschijnlijk niet zoveel centen kunnen geven als we zelf gekregen hebben. Maar ik zie niet in wat we verkeerd doen om ons schuldig te voelen. Je kan moeilijk zeggen: hou het geld maar want de kans zit erin dat ik niet evenveel aan onze eigen kinderen kan geven?
En door gekregen geld je verplicht voelen om jezelf suf te werken. Dat is pas helemaal zot. Een vergiftigd geschenk zou het dan zijn. Burnouts, depressies, kinderen die door grootouders opgevoed worden,...
Daarnaast weet je natuurlijk ook niet wat de toekomst brengt. Als onze kinderen groot genoeg zijn kan mijn vrouw wel meer verdienen, brengen de beleggingen meer op dan verwacht. Erfenis van mijn ouders, vriendin haar ouders,..
En ik snap ergens je vraag wel, en die had terecht geweest als ik het gekregen geld gewoon had laten verdampen voor luxeproducten zoals eerder gezegd.
Nuja, iedereen heeft een andere kijk op het leven hé. Je doet ermee wat jezelf wilt. Maar ik voel me totaal niet schuldig om op jou vraag te antwoorden.