Football Manager 26

De FM26 trailer is eindelijk uit!

Meteen gewishlist op Steam hier. Kijk hier wel naar uit. Ben wel niet omver geblazen door de graphics moet ik eerlijk toegeven. Ben wel benieuwd naar de gameplay.

Graphics maken voor mij eigenlijk niet uit, om één of andere reden speel ik de wedstrijden (enfin, de hoogtepunten) nog steeds in 2D view. De 3D view haalt mij eigenlijk volledig uit de sfeer en spanning omdat het er gewoon zo slecht uitziet.

Ben nu bezig aan een game in FM24 met Union Namur, gestart in eerste nationale (3de klasse dus), zit nu in seizoen 28/29 en heb vorig seizoen voor het eerst play off 1 gehaald in 1ste en speel voor het eerst Europees na het winnen van de beker, mijn uiteindelijke doel is met vooral eigen jeugd de Champions League winnen, dus ben nog wel efkes bezig met die save. :tongue: Ik ga dus deze aan mij laten voorbijgaan denk ik.

Laatst bewerkt:
Mijne favo is FM 12. Die nieuwere versies kunnen me niet bekoren, toch de 14 en 18 niet.

Tenzij jullie zeggen dat een 24 pakken beter is?

Toch ook alweer een hele poos geleden dat ik FM nog gespeeld heb, had de 23 versie wel gekocht maar amper gespeeld. Daarvoor ook al van FM 19 en 21 geleden dat ik nog eens paar honderden uren aan FM besteed heb.

Maar het begint wel te kriebelen, vooral omdat de eigen club zo gemismanaged wordt. Heb wel schrik dat het nog uitgebreider is dan daarvoor, en dat begon me al tegen te slaan. Ook die persconferenties voor elke scheet dat gelaten werd, en je kon je assistent nooit sturen want die sloeg dan belachelijke dingen uit zijn botten waardoor plots heel uw kern ongelukkig was.

Heb weinig zin om uren kwijt te zijn om trainingschema's op te stellen, personconferentiekes te doen, elke mogelijke stilstaande fase tactisch instellen, etc.

Graphics van de match engine interesseren me weinig, heb altijd in 2D gespeeld en moest ik deze kopen, zal dat ook niet anders zijn. Er is geen betere manier om te genieten van goals in FM dan in de 2D-modus:

Ik speel toch liefst met de 3D engine. Hier ook het meest met de 2012 versie gespeeld.

De video wel nog crappier dan de engine zelf, maar soit, deze goal blijft in mijn geheugen gegrift:

Heb de 2024 versie ook geprobeerd, maar het probleem is dat ik er te verslaafd aan geraak. In 2012 maakte dat allemaal wat minder uit :')

Toch ook alweer een hele poos geleden dat ik FM nog gespeeld heb, had de 23 versie wel gekocht maar amper gespeeld. Daarvoor ook al van FM 19 en 21 geleden dat ik nog eens paar honderden uren aan FM besteed heb.

Maar het begint wel te kriebelen, vooral omdat de eigen club zo gemismanaged wordt. Heb wel schrik dat het nog uitgebreider is dan daarvoor, en dat begon me al tegen te slaan. Ook die persconferenties voor elke scheet dat gelaten werd, en je kon je assistent nooit sturen want die sloeg dan belachelijke dingen uit zijn botten waardoor plots heel uw kern ongelukkig was.

Heb weinig zin om uren kwijt te zijn om trainingschema's op te stellen, personconferentiekes te doen, elke mogelijke stilstaande fase tactisch instellen, etc.

Graphics van de match engine interesseren me weinig, heb altijd in 2D gespeeld en moest ik deze kopen, zal dat ook niet anders zijn. Er is geen betere manier om te genieten van goals in FM dan in de 2D-modus:

Ik hou mij daar dus allemaal niet mee bezig.

Persconferentie en zelfs de interviews langs de lijn laat ik mijn assistent doen. Nog nooit problemen mee gehad. Trainingschema's idem, soms wel eens wat gezaag van spelers dat er te veel of te weinig kracht- of snelheidstraining is, maar voor de rest zie ik daar weinig problemen mee.

Ook stilstaande fases stel ik nooit in, enkel wie de hoekschoppen en penalties moet trappen. Heb wel een zeer goede set pieces coach, ik vermoed dat dat ook wel al invloed heeft.

Ik zoek wel steeds naar goede trainers volgens de gekende formules, waarbij ik streef naar 5 sterrentraining op elk gebied, daar kruipt nog wel wat tijd in maar dat loont echt voor de ontwikkeling van je spelers. Probleem is dat bij een kleine club je geen 5 sterrentrainers kan aantrekken, maar nu na 5 seizoenen waarvan 3 seizoenen in 1ste met Namur heb ik toch overal minstens 4 sterren. Dat en snel vragen om je faciliteiten uit te breiden zijn voor mij echt key omdat ik echt veel jeugd wil laten doorstromen.

Je kan in FM24 ook langs de lijn vanalles roepen zowel individueel als naar het ganse team, maar dat doe ik zelden, behalve wanneer we voorstaan en de laatste 5 minuten zet ik alles op verdedigen en tijdwinnen, dan roep ik gewoon "focus" en that's it.

Het zou best kunnen dat ik door daar wel allemaal op te letten mss nog betere of in elk geval sneller betere resultaten zou halen, maar die details gaan me ook echt wat te ver.

Wat ik wel doe is mijn u18 en u21 team in een excel file bijhouden, wie volgend seizoen doorstroomt, wie goed of niet goed genoeg is,... omdat ik echt op zoek ga naar talenten om mijn jeugdteams aan te vullen en te laten doorstromen en op elke positie minstens 2 spelers wil in de jeugdteams. Ook daar kruipt wel wat tijd in, maar dat vind ik net het plezante aan FM. Voel me wel soms wat belachelijk wanneer mijn vrouw denkt dat ik aan het werken ben en dan een opstelling vol voetbalnamen ziet in de excelfile op mijn laptop... :tongue:

Wat ik wel jammer vind is dat, zelfs wanneer je club doorgroeit en groot wordt, je toch geen u23 team zoals Club NXT kan hebben in 2de of 3de klasse, je blijft gewoon een U21 team hebben in de reservecompetitie.

Ik speel de reeks al toen die nog CM was. De allerbeste daar was 01/02. Denk dat daar nog updates voor worden gemaakt.

Strafste wat ik ooit heb gedaan is met Westerlo 7x op rij de Champions League winnen. Daarna ontslag genomen en naar 2de klasse gegaan, Heusden Zolder over genomen en na een paar seizoenen daar ook de Champions League mee gewonnen. Was wel in een van de eerste FM's als ik mij goed herinner.

Ik sla soms wel een editie over de laatste jaren omdat ik vind dat er te weinig verandering was gekomen. Daarom dat ik bij deze wel heel enthousiast wachtte naar updates. Ik vind wel dat de game meer met zijn tijd mee moet en ik vind wel dat het grafische gedeelte belangrijk is geworden.

Ik heb ook jaren enkel text based gespeeld en vond dat geweldig om te volgen maar ik geniet wel van zowel de 2D als 3D modellen. Daarom dat ik veel verwachte van de trailer. Ik verwacht geen EA Sports toestanden maar had toch wel grafisch een grote sprong verwacht. Als je die gezichten ziet als je het beeld stil zet dan krijg ik de schaterlach.

Laat ons hopen dat de verdere aanpassingen die ze gemaakt hebben wel heel goed zijn want het is toch nog altijd na zoveel jaren mij go to game.

Ik denk voorlopig wel

Persconferentie en zelfs de interviews langs de lijn laat ik mijn assistent doen. Nog nooit problemen mee gehad. Trainingschema's idem, soms wel eens wat gezaag van spelers dat er te veel of te weinig kracht- of snelheidstraining is, maar voor de rest zie ik daar weinig problemen mee.

Ook stilstaande fases stel ik nooit in, enkel wie de hoekschoppen en penalties moet trappen. Heb wel een zeer goede set pieces coach, ik vermoed dat dat ook wel al invloed heeft.
Doe ik ook nooit, altijd voor de assistent. Training laat ik gewoon zijn en zien dat de trainers kunnen groeien en zoniet zoek ik met een betere status. Stilstaande fases laat ik ook aan de coach. Heb meestal het hoogste aantal goals uit hoekschoppen na een aantal jaren.

Je kan in FM24 ook langs de lijn vanalles roepen zowel individueel als naar het ganse team, maar dat doe ik zelden, behalve wanneer we voorstaan en de laatste 5 minuten zet ik alles op verdedigen en tijdwinnen, dan roep ik gewoon "focus" en that's it.
Ik roep enkel iets als ze achterkomen. Soms helpt dat om te motiveren. Ik verander enkel de laatste 10 mins als ik tegen een sterke tegenstander speel naar meer tijd winnen en bij verlies van bal zet ik ook de spelers naar niet tackelen zodat ik zeker geen kaarten meer pak. Voor de rest speel ik met een 4231 met gegenpress. Doe ik al jaren en altijd succesen mee gehad

Wat ik wel doe is mijn u18 en u21 team in een excel file bijhouden, wie volgend seizoen doorstroomt, wie goed of niet goed genoeg is,... omdat ik echt op zoek ga naar talenten om mijn jeugdteams aan te vullen en te laten doorstromen en op elke positie minstens 2 spelers wil in de jeugdteams. Ook daar kruipt wel wat tijd in, maar dat vind ik net het plezante aan FM. Voel me wel soms wat belachelijk wanneer mijn vrouw denkt dat ik aan het werken ben en dan een opstelling vol voetbalnamen ziet in de excelfile op mijn laptop... :tongue:
Ok, hoe doe je dat? klinkt wel interessant. Ik laat mijn beste jeugd meestal uitlenen aan lagere divisies zodat ze kunnen spelen meer niet. Ik merk wel bij FM24 dat ik merkelijk meer talenten heb na een 2 tal jaren als voorgaande FM's.

Wat ik wel jammer vind is dat, zelfs wanneer je club doorgroeit en groot wordt, je toch geen u23 team zoals Club NXT kan hebben in 2de of 3de klasse, je blijft gewoon een U21 team hebben in de reservecompetitie.
Indd, dat vind ik ook al jaren een manco!

In 11 en 12 deed ik de trainingen zelf, maar daar was dat nog te overzien. Voor de recente versies heb ik het gevoel dat ik eerst echt een trainercursus moet volgen.

Bij mij is het de laatste edities vooral highrated tactics en training schedules vanop Manutd downloaden en toepassen. No way dat ik de tijd en de kennis heb om dat allemaal zelf deftig in mekaar te flansen.

Het leukste aan FM voor mij is eigenlijk hoe de voetbalwereld eigenlijk gewoon in de toekomst beïnvloedt wordt en echt verandert door alle acties in het spel. Daarvoor moet je wel natuurlijk een langere save hebben wat meestal het probleem is, maar het is het enige voetbalspel dat dat eigenlijk gewoon doet en dan ook alles maar dan ook echt alles simuleert. En ploegen of competities die vanuit het niets opklimmen is altijd leuk om te zien.

Is er nog geen release datum tis niet voor mij ma voor mijn zoon, doe speelt dat op zijn gsm, ps5 en ervoor nog op de switch

Vandaag mail gehad dat de releasedate 4 november is voor PC / Consoles(xbox/ps5) / mobile (via Netflix games).
De Switch versie staat voor ergens in december gepland maar heeft nog geen specifieke datum.

Vandaag mail gehad dat de releasedate 4 november is voor PC / Consoles(xbox/ps5) / mobile (via Netflix games).
De Switch versie staat voor ergens in december gepland maar heeft nog geen specifieke datum.

4 november inderdaad. Ook op Game Pass. Switch moet wachten tot 4 december.

Zal trouwens compatibel zijn met je saves van FM2024 en zelfs FM2023.

Football Manager 26 will be released across platforms from November 4, setting the stage for football fans to define their destiny by taking them to the heart of the beautiful game.

Also launching day one is Football Manager 26 Console, which brings the new era of football management to players on Xbox and PlayStation 5. FM26 Console (Xbox), as well as FM26 (PC/Mac), will both be available via Xbox Game Pass.

Football Manager 26 Touch is also returning to Nintendo Switch for an eighth season, launching digitally on December 4.

Despite being on a whole new engine, technology that converts your saved games to the new format means that FM26, FM26 Console and FM26 Touch will all launch with save game compatibility for Football Manager 2024 and Football Manager 2023.

specs voor Mac (en mijn MB Air M2) vallen goed mee, nu nog kiezen tussen PS5 of Mac versie
En hopen op goede reviews

Zelfde releasedatum als EU5. Ik denk dat ik het weer een jaartje zal overslaan, zal toch een te druk jaar worden. Het zou een stuk interessanter zijn mocht het niet elk jaar een nieuwe game zijn maar gewoon een betaalbare update ofzo en updates doorheen het jaar heen zoals sommige sportspellen al doen. Deze zal wel goed verkopen gezien dat er vorig jaar geen spel was wel.

beetje background over de cancellation van FM25

tldw: "ik vond het spel niet goed genoeg om te cashen op de hardverdiende centen van de spelers"

Nog iemand de beta al geprobeerd zoals ik? Heb er nu een paar dagen mee bezig geweest en er zijn een aantal positieve maar ook veel negatieve dingen.

Om te beginnen in mijn eerste save kon ik na de initiële kennismakingen en tutorials niet op continue drukken. Dus maar een nieuwe save gestart en dat ging beter. De voorpagina vind ik best wel een verbetering. Alles is netje bij mekaar geplaatst en als je eenmaal alle tabbladen hebt doorlopen dan ben je vrij vlug bekend met wat waar staat. De tactische opties hebben ze ook serieus aangepast met een model voor in en uit balbezit. Je kan hier naar hartenlust mee aan de slag en alles staat ook netje uitgelegd als je niet zo bekend bent met tactiek. Training moet ik nog is bekijken, voorlopig heb ik dat uit handen gegeven aan mijn assistent.

Er zijn ook, buiten een hoop bugs, nog wat andere minpunten. Ik vind ondanks dat alles netjes terug te vinden is op de frontpagina die hele look vd game niet goed. Het lijkt mij teveel op een mobile game. Ik heb de tekst al bewust wat kleiner gezet omdat ik de standaard grote te rommelig vind. Veel tekst past niet goed in de ballonnetjes waardoor het allemaal wat goedkoop oogt, ik vermoed dat dit mee onder de bugs vallen en simple op te lossen zijn met een update. Het ergst vind ik dat de modellen van spelers een rommeltje van jewelste zijn. Als je 2 jaar gewerkt hebt hieraan en je levert dit af dan ben je voor mij gebuisd. Ik verwacht geen FC game, verrevan, maar het ziet er ongeloofelijk slecht uit. Ik dacht dat dit een vd paradepaardjes vd game zou worden maar met de trailer die we een tijd terug hebben gehad vermoedde ik al niet veel goeds. Ook het geluid is zeer pover. Elke trap klinkt zeer hol en ook het publiek klinkt totaal niet goed. Ik mis ook de functie om iets tijdens de match te kunnen roepen naar je spelers zoals in FM24 wel nog kon.

Ik hoop dat er vlug een paar leuke skins zijn en dat er nog wat gewerkt word aan de modellen al vrees ik daarvoor dat daar nog iets aan gaat gebeuren vanuit SI interactive.

Terug
Bovenaan