Foto enhancement app

|nfected

Well-known member
Hallo,

Ik zoek software liefst een app om donkere foto’s die getrokken zijn ‘s nachts om deze helder te kunnen maken om meer details te kunnen zien.

Ideaal is het app met een gratis trial periode om te kunnen testen.

De software liefst niet te complex omdat het gebruikt moeten worden door mensen met niet de grootste IT achtergrond.

En het moet dus vooral om zeer donkere foto’s te kunnen “belichten” zodat we bvb meer details kunnen zien.

Welke raden jullie aan. Momenteel gebruik ik Picsart en op zich tevreden van maar er zijn misschien betere alternatieven

eigenlijk alle foto-editors waarbij je exposure kunt aanpassen:
gratis: https://www.darktable.org

betalend, (redelijk goedkoop):
on1 Photo RAW 2025
luminar

Op de gsm hebt ge ook Lightroom app, maar die heb ik nog niet gebruikt.

voordeel van betalend is dat ze bijv. AI denoisers hebben en die werken wel deftig moet ik zeggen.

het is natuurlijk een open deur intrappen, maar een onderbelichte foto, dus donkere foto, kan je wel corrigeren met exposure, maar doordat het niet genoeg licht heeft gehad, mankeert het de nodige info, dus die 'lichter' maken, gaat gewoon ook veel noise creëren. AI kan dat mogelijks weg filteren en ongetwijfeld ook invullen, maar ik weet niet in welke mate ge wonderen mag verwachten.

Ja ik verwacht geen wonderen dat lukt ook niet want de kwaliteit van de camera’s in combinatie met geen licht en zwarte flash is natuurlijk de limiterende factor. Maar bvb door exposure aan te passen zagen we 5 mensen ipv 3 en dat is al meer voldoende voor ons.

Kunnen we beter inschatten wat we kunnen verwachten bij ops.

Dat is vooral de taak die ik wil toepassen. 3 VS 2 is heel andere zaak dan 5 VS 2.

Hangt echt af van de kwaliteit van de sensor waarmee de foto genomen is, en in welk formaat er opgeslagen is. "Je kunt niet iets lichter maken dat er niet is in de eerste plaats". Als de foto echt onderbelicht is, dan vrees ik er een beetje voor. Ikzelf gebruik paint.net (het programma) voor dat soort ginnegapperij.

Terug
Bovenaan