Monkytiger
Well-known member
Dit is totaal iets anders.Dat is in essentie al het plafond he... Want daarboven betaal je volledige vennootschapsbelasting en waren er al betere alternatieven...
Je hebt een verlaging van vennootschapsbelasting als je minimale bezoldiging hebt en voor het deel onder 100k winst.
Het deel boven de 100k winst betaal je 25% vennootschapsbelasting, daarna pas kan je uw liquidatiereserve aanleggen, dus je moet al richting 145-150k winst voor belastingen gaan om een liquidatiereserve/divind te kunnen uitkeren van 100k.
Meer dan je denkt vermoedelijk, ik zou hier onder vallen omdat ik een vaste job als WN heb en dus niets uit mijn vennootschap haal.Wie raak je daar mee denk ik dan? Zou er hier 1 persoon zitten die 100k in VVPRBIS of LR laat uitkeren ieder jaar? Ok, misschien doet Gert Verhulst dat en Mark Coucke en dergelijke. Maar dan nog. In vele gevallen is 100k helemaal niet nodig om uit te keren naar privé als er bv al wat vastgoed in de vennootschap zit. De dure elektrische wagen zit ook in de vennootschap.
Ik hoop oprecht dat ze cijfers hebben over hoeveel dit effectief zal opleveren want ik denk bitterweinig. Als ze het plafond verlagen tot 50k, dan denk ik dat ze wel heel veel mensen zullen raken.
Geen loon, geen dure wagen, geen zotte kosten. En dit is dan nog maar een bijberoep dat het niet slecht doet, maar laat staan een iets of wat ondernemen die er dagelijks met bezig is.
Ik koop mijn vastgoed voorlopig liever prive/doe beleggingen liever prive, dus ja keer het graag naar prive uit.
Bij de gert verhulsten en mark couckes zal het over miljoenen gaan ipv miezele 100k