Freelancers & Ondernemers

Das wel interessant dan. Voordien moest ge dat manueel per keer of per maand downloaden
Ja inderdaad. De Tesla facturen waren altijd degene waar mijn boekhouder me opdracht gaf om achteraan te gaan.
Die van Premium kan je dan in de website downloaden, maar voor die van het laden moet je dan weer in de app zijn. Frustrerend.

Ja inderdaad. De Tesla facturen waren altijd degene waar mijn boekhouder me opdracht gaf om achteraan te gaan.
Die van Premium kan je dan in de website downloaden, maar voor die van het laden moet je dan weer in de app zijn. Frustrerend.
Als je het weet kan je het toch proactief doen?
M'n boekhouder vraagt me nooit geen facturen, alle uitgaven is er een factuur voor.
Nu goed, geen irritatie meer met Tesla. Tenzij ge er soms zoals ik niet kunt downloaden omdat er toevallig een bug is in hun app. Dan maar rechtstreeks in kosten boeken...

Bol niet via Peppol 😅
Ik kreeg wel een mail van Bol. Enkel als zij als middelman hebben opgetreden voor verkoop tussen een Belgische verkoper en jij als Belgisch business account. Indien Bol zelf het artikel verkocht/behandeld dan komt er geen Peppol aangezien zij een Nederlands bedrijf zijn.

Als je het weet kan je het toch proactief doen?
Als ik er aan denk ja. Maar daar gaat het dus fout.
Zijn uitgaven zonder dat ik daarbij achter mijn computer zit, of automatisch iedere maand. Dan vergeet ik het.
Proximus bvb is ook iedere maand, maar die sturen zelf de factuur op.

Laatst bewerkt:
Deze week met de wagen op onderhoud geweest en gisteren de factuur via de postduif ontvangen. Ik ben toch wel verbaasd dat een grote BMW concessie helemaal niet mee is.

Ik ben begin dit jaar verhuisd (zelfde gemeente) en wil dit adres voor mijn BV ook aanpassen. Ik gebruik hiervoor de tool van Xerius en de prijs hiervoor blijkt 478,97€ te zijn (450€ excl BTW). Is dit een normale prijs hiervoor? Ik dacht dat dit goedkoper ging zijn ..

Ik ben begin dit jaar verhuisd (zelfde gemeente) en wil dit adres voor mijn BV ook aanpassen. Ik gebruik hiervoor de tool van Xerius en de prijs hiervoor blijkt 478,97€ te zijn (450€ excl BTW). Is dit een normale prijs hiervoor? Ik dacht dat dit goedkoper ging zijn ..

Vergelijkbaar bij boekhouders.
Al kan je die 111.50 zelf op 2 min bij myenterprise :)

Achter jou, staat Xerius!

Moet toch altijd eens lachen als ik die reclame hoor :rofl:
In 10 jaar tijd hebben ze mij toch nog geen 1 keer gevraagd hoe het gaat

Achter jou, staat Xerius!

Moet toch altijd eens lachen als ik die reclame hoor :rofl:
In 10 jaar tijd hebben ze mij toch nog geen 1 keer gevraagd hoe het gaat
Acerta of Xerius hebben de laatste beheerskosten van 3,05%. Waarom sommige bij andere sociaal verzekeringsfondsen (sommige tot 4% en meer) zitten blijft een raadsel (uiteraard vermoedelijk op advies van hun boekhouder)

Acerta of Xerius hebben de laatste beheerskosten van 3,05%. Waarom sommige bij andere sociaal verzekeringsfondsen (sommige tot 4% en meer) zitten blijft een raadsel (uiteraard vermoedelijk op advies van hun boekhouder)
Op je loonsbetaling bedoel je?

Ik zit inderdaad bij Liantis na goede woorden van mijn boekhouder toen ik startte. Weinig tijd in gestoken om te bekijken of dat veel uitmaakte.

Op je loonsbetaling bedoel je?

Ik zit inderdaad bij Liantis na goede woorden van mijn boekhouder toen ik startte. Weinig tijd in gestoken om te bekijken of dat veel uitmaakte.
Op sociale bijdragen:
sociale bijdragen
871,71
3,05%; 26,59
Te betalen: 898,30
Bij Liantis is het 3,95% dus 34,43. Op jaarbasis 31,36 EUR meer bij minimumbijdragen. Tot 200 EUR meer voor hoogste sociale bijdragen ongeveer.

Het is niet veel, maar onze klanten hebben bijvoorbeeld amper tot geen contact met hun sociaal verzekeringsfonds, dus waarom meer betalen.

Ik heb dat via de boekhouder gedaan en dat was iets minder.

Sjees...

Op sociale bijdragen:
sociale bijdragen
871,71
3,05%; 26,59
Te betalen: 898,30
Bij Liantis is het 3,95% dus 34,43. Op jaarbasis 31,36 EUR meer bij minimumbijdragen. Tot 200 EUR meer voor hoogste sociale bijdragen ongeveer.

Het is niet veel, maar onze klanten hebben bijvoorbeeld amper tot geen contact met hun sociaal verzekeringsfonds, dus waarom meer betalen.
Ik ga die factuur eens bekijken van mijn sociale bijdragen. Wist dat niet dat ze daar ook een graantje meepikken.

Terug
Bovenaan