Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit dus en ik meen mij te herinneren dat dit op termijn een verplichte tool zal worden.Ik vermoed dat je niet geregistreerd bent op e-Box Enterprise? Dan krijg je een melding als er een nieuw bericht voor de vennootschap in MyMinFin zit.
Als je het langs de andere kant bekijkt heeft de wetgever beslist om nalatigheidsinteresten aan te rekenen vanaf de 15e van de maand die volgt op de maand van uitbetaling van die inkomsten. Je zou kunnen stellen dat het constructief is van FOD Financien dat ze je attent maken op je vergetelheid en het feit dat nalatigheidsinteresten bijna beginnen te lopen, en je uitnodigen alsnog te betalen? Ik begrijp eigenlijk niet wat je meer verwacht?Net een brief van de FOD Financiën ontvangen. Door een vergetelheid had ik voor de maand december 2025 €450 te weinig bedrijfsvoorheffing betaald.
Nu is het zo dat de postbodes hier vaak brieven niet of op een adres afleveren. De brief stelt dat het bedrag binnen de 48 uur na ontvangst van de brief betaald moet worden, zoniet dan worden er nalatigheidsinteresten aangerekend.
Ten eerste is het al geen aangetekend brief dus de kans dat ik de brief niet ontvang bestaat altijd. Ten tweede, de overheid is toch veel te streng naar ondernemers. Dit moet toch anders, geen enkele vorm van goodwill en zo breng je toch bedrijven onnodig in de problemen. Ik weet niet waarom, maar ik merk toch bij alles op dat er geen positief sentiment is van de overheid richting ondernemers en bedrijven.
Het zou wel leuk zijn moest de overheid nu ook kijken om het pepol protocol gebruiken, ook al zijn ze niet verplicht.Als je het langs de andere kant bekijkt heeft de wetgever beslist om nalatigheidsinteresten aan te rekenen vanaf de 15e van de maand die volgt op de maand van uitbetaling van die inkomsten. Je zou kunnen stellen dat het constructief is van FOD Financien dat ze je attent maken op je vergetelheid en het feit dat nalatigheidsinteresten bijna beginnen te lopen, en je uitnodigen alsnog te betalen? Ik begrijp eigenlijk niet wat je meer verwacht?
Die gebruiken toch mercurius tegenwoordig om peppol documenten te boeken?Het zou wel leuk zijn moest de overheid nu ook kijken om het pepol protocol gebruiken, ook al zijn ze niet verplicht.
Dit dus en ik meen mij te herinneren dat dit op termijn een verplichte tool zal worden.
Als men daar een verplichte tool van maakt mag men toch eens werk maken van koppeling tussen hun systemen.Dit dus en ik meen mij te herinneren dat dit op termijn een verplichte tool zal worden.
Ik snap het probleem niet. Je bent het vergeten en ze sturen een vriendelijke herinnering.Net een brief van de FOD Financiën ontvangen. Door een vergetelheid had ik voor de maand december 2025 €450 te weinig bedrijfsvoorheffing betaald.
Ik vermoed dat je niet geregistreerd bent op e-Box Enterprise? Dan krijg je een melding als er een nieuw bericht voor de vennootschap in MyMinFin zit.
Dit dus en ik meen mij te herinneren dat dit op termijn een verplichte tool zal worden.
Ik krijg facturen met hetzelfde bedrag in pdf toegemaild van Microsoft zelf, gaat over mijn Azure.Zijn het niet gewoon UBL-facturen die Billit in zijn eigen ouderwetse template giet ter visualisatie? Dat staat er ergens op.
Is het niet zo dat het ene een Vlaamse bevoegdheid is en het andere federaal?Belachelijke tussenstap die ebox, stuur dan gewoon een mail vanuit myminfin dat er nieuwe documenten zijn.
Nu ga je naar ebox enterprise om daar een pdf te vinden die zegt: ga naar myminfin.
Ik las op de website dat het verplichte tool ging worden. Ik dacht eigenlijk ook dat dat al verplicht was vanaf 01.01.2025 maar deze zegt iets anders:Het is al verplicht vanaf 01.01.2025. (dacht ik?)
Op korte termijn worden de aangetekende brieven van de overheid ook exclusief via ebox entreprise verstuurd. Dus nog belangrijker om het na te kijken.
Als men daar een verplichte tool van maakt mag men toch eens werk maken van koppeling tussen hun systemen.
Ipv 36 pdf's te moeten openen omdat je een nieuw bericht hebt van minfin.
Belachelijke tussenstap die ebox, stuur dan gewoon een mail vanuit myminfin dat er nieuwe documenten zijn.
Nu ga je naar ebox enterprise om daar een pdf te vinden die zegt: ga naar myminfin.
Ik heb het hier zonet ook geactiveerd, ze mogen wel eens stoppen met al die overheidssites.Ik vermoed dat je niet geregistreerd bent op e-Box Enterprise? Dan krijg je een melding als er een nieuw bericht voor de vennootschap in MyMinFin zit.
Belachelijke tussenstap die ebox, stuur dan gewoon een mail vanuit myminfin dat er nieuwe documenten zijn.

Welke leveranciers? Enkel itsme toch? En die is deels in handen van de overheid.Elk van die leveranciers die hun eigen platform aangesmeerd hebben aan de overheid willen natuurlijk in de pot graaien![]()
Welke leveranciers? Enkel itsme toch? En die is deels in handen van de overheid.
Ik gebruik nu enkel mygov, aangezien die volledig in handen is van de overheid en we dus geen belastingsgeld verliezen daaraan. Want itsme is best duur.
En dat e-box enterprise nog niet verplicht is, lijkt mij evident. Want ik, en vermoedelijk vele anderen, hadden daar nog nooit van gehoord.
Ik heb horen zeggen dat iedere login op Itsme, x-aantal cent kost.Welke leveranciers? Enkel itsme toch? En die is deels in handen van de overheid.
Ik gebruik nu enkel mygov, aangezien die volledig in handen is van de overheid en we dus geen belastingsgeld verliezen daaraan. Want itsme is best duur.
En dat e-box enterprise nog niet verplicht is, lijkt mij evident. Want ik, en vermoedelijk vele anderen, hadden daar nog nooit van gehoord.
Maar elke login op mygov kost ook een aantal centen hoor...Ik heb horen zeggen dat iedere login op Itsme, x-aantal cent kost.
Om hier even terug op te keren. Volgens mijn boekhouder is dat niet simpel omwille van bedrijfsvoorheffing. Maar die betaal je dan toch in een keer? Of je kan die dan elke maand betalen als het moet?Weet iemand of het mogelijk is als zelfstandige in een commV je loon voor heel het jaar uit te laten betalen in één keer?