Freelancers & Ondernemers

De tank en of laadkaart gebruiken voor de komende autovakantie, ja of nee?

Enerzijds denk ik, dat is juist de reden dat we VAA betalen. Een belasting op privégebruik van de wagen en de tankkaart. Een autovakantie hoort daar in principe dus bij.

Anderzijds zou het wel kunnen leiden tot extra aandacht gezien ik normaal nooit tank/laad in het buitenland.

Wat doen jullie?

Enerzijds denk ik, dat is juist de reden dat we VAA betalen. Een belasting op privégebruik van de wagen en de tankkaart. Een autovakantie hoort daar in principe dus bij.

Anderzijds zou het wel kunnen leiden tot extra aandacht gezien ik normaal nooit tank/laad in het buitenland.

Wat doen jullie?
Gewoon ja, sommige steken zelfs de péage in onkosten.

Laatst bewerkt:
Er moet een gedegen registratie zijn.
Dus in principe de woon-werk afstand, de dagen dat de werknemer met de fiets was en een verklaring dat de werknemer akkoord gaat met de voorwaarden.
Dat kan in vele soorten en vormen. Als hij voor u deur staat en er naar vraagt dan moet je niet meer afkomen met "ik hou dat bij in mijn hoofd".

Als je maar een paar werknemers hebt kan je nog wat freewheelen met die vereisten.
Als je er veel meer hebt dan stel je je open voor een groot risico.
Stel je voor dat er een controleur met het verkeerde been uit bed is gestapt en alles schrapt. Dan kan je A/ met je werknemers gaan vechten of B/ uw broek afsteken en alles privé uit eigen zak betalen.
Die registratie is in de praktijk toch gewoon de werknemer die zegt welke dagen ie met de fiets is komen werken? Er valt daar niet veel aan te controleren door de fiscus, zelfs voor de werkgever is dat eigenlijk al moeilijk.

Wat doen jullie?
Bedrijfswagen ja.
De camionette van de loodgieter zonder VAA nee.

Die registratie is in de praktijk toch gewoon de werknemer die zegt welke dagen ie met de fiets is komen werken? Er valt daar niet veel aan te controleren door de fiscus, zelfs voor de werkgever is dat eigenlijk al moeilijk.
Vecht het uit met de fiscus :D
Het is in ieder geval uw taak om uw mensen te controleren.

Terug
Bovenaan