Gaat Trump zijn golden dome opgeven?

David1280

New member

De clip toont aan dat met de golden dome Amerika een raketaanval kan uitvoeren op Rusland en China zonder dat Rusland en China iets terug kunnen doen.
Zal Trump daarom stoppen met het uitvoeren van zijn Golden Dome plannen na druk van Rusland en China die dreigen met een aanval vooraleer de golden dome af is?

De clip toont aan dat met de golden dome Amerika een raketaanval kan uitvoeren op Rusland en China zonder dat Rusland en China iets terug kunnen doen.
Zal Trump daarom stoppen met het uitvoeren van zijn Golden Dome plannen na druk van Rusland en China die dreigen met een aanval vooraleer de golden dome af is?
Nee.
Want diegene dat druk probeert te zetten heeft 50%, 100%, wat zeg ik.....500% tarrifs aan zijn broek.

alweer een heel origineel topic van je! Hulde.

De Golden Dome is 100% theoretisch. De Iron Dome heeft in ieder geval niet heel veel succes.
Er is vandaag meer kans dat de US uit elkaar valt door hun eigen verdeling dan door een kernoorlog met hun vijanden/bondgenoten

Ik ben altijd wat gefascineerd geweest door anti-ballistische technologie sinds Reagan zijn Star Wars project. In Reagan zijn tijd was de technologie nog bijlange niet ver genoeg gevorderd. Vandaag heeft de Israëlische Iron Dome toch bewezen dat voor 'gewone' ballistische raketten een hoge interceptie ratio mogelijk is. Voor intercontinentale raketten is de oefening moeilijker, maar uiteindelijk gaat men die puzzel ook wel kunnen leggen denk ik dan.

Vrezen China of Rusland de dome? Geen idee. Nucleaire doctrine is uiteindelijk een absurd 'game of chicken'. Het is allemaal gebaseerd op de veronderstelling dat jouw arsenaal de andere genoeg kan afschrikken om niet op de knop te drukken. Eens de raketten op weg zijn naar jou, er is eigenlijk geen reden meer om jouw arsenaal ook af te schieten. Het ultieme doel van dat arsenaal was afschrikking en daarin heeft het reeds gefaald.

Ik denk ook niet dat het voor de nabije toekomst gaat zijn. Het is al bewezen dat zo'n 'Golden Dome' enorm complex en duur is. We weten niet hoe eenvoudig het gaat zijn voor de aanvallende partij om technologie te ontwikkelen die het schild omzeilt. Snellere raketten, decoys, afleidingsmanoeuvres, anti-detectietechnologie... Genoeg beschikbare pistes.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan