Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Maar enfin :D Ik beweer ook niet dat "monkey zeggen tegen een blanke" racistisch is.
Ik beweer dat "monkey" een veel gebruikte racistische term is. En als je nu gewoon de regel maakt dat je racistische termen dus niet gebruikt op het veld (wat 99% van de Amerikanen ijn het geval van 'monkey' gewoon wel al zal doen, omdat het helemaal niet zo courant is in het Engels) je niet hoeft te gaan kissebissen over: Zei hij het tegen de lucht, meende hij het wel racistisch, was het niet een domme letterlijke vertaling...
Lees uw post #193, daar zeg je net het tegenovergestelde.
M.i. speelt de identiteit van de ontvanger een cruciale rol voor de kwalificatie als racisme / racistisch, naast de perceptie van die ontvanger zelf.

Lees uw post #193, daar zeg je net het tegenovergestelde.
M.i. speelt de identiteit van de ontvanger een cruciale rol voor de kwalificatie als racisme / racistisch, naast de perceptie van die ontvanger zelf.

Daar zeg ik hetzelfde, hoor? Ik snap het probleem niet zo.

Je kunt dat makkelijk beschouwen als een racistisch woord. Als je dat tegen een blanke zegt, heb je een racistisch woord/term gebruikt tegen een blanke man. En zou ik dat geen racisme noemen. Maar wel ‘gebruik van een racistische term’. Toevallig exact de bewoording van de MLS toch?

Daar zeg ik hetzelfde, hoor? Ik snap het probleem niet zo.

Je kunt dat makkelijk beschouwen als een racistisch woord. Als je dat tegen een blanke zegt, heb je een racistisch woord/term gebruikt tegen een blanke man. En zou ik dat geen racisme noemen. Maar wel ‘gebruik van een racistische term’. Toevallig exact de bewoording van de MLS toch?
ja goed maar het is ook maar een racistische term in een bepaalde context . Aap is in eerste instantie een diersoort , en als belediging vooral als idioot gebruikt hier ,en blijkbaar eerder racistisch in de USA. Maar Dante heeft die cursus niet gekregen .

Grenzen zijn overschreden ☹️
Kans is groot dat de persoon die zo'n berichten stuurde opeens dit seizoen fan geworden is, en nog nooit live een match van Genk gaan kijken is. Jammer genoeg bestaan er overal van die internethelden.

is het niet gewoon beter om zo'n berichten te laten verwijderen en zo'n triestige figuren zelfs geen platform te geven... nu het in de media komt krijgt die eigenlijk aandacht dat 'm niet verdient hé?

beetje zoals die Antwerp supporters die Lamkel Ze en Selemani op sociale media hebben behandeld na jullie nederlaag op KVK eerder dit seizoen?

Kans is groot dat de persoon die zo'n berichten stuurde opeens dit seizoen fan geworden is, en nog nooit live een match van Genk gaan kijken is. Jammer genoeg bestaan er overal van die internethelden.
Dat kan maar maakt het niet minder triest. Zijn serieuze bedreigingen van de internetheld, hopelijk wordt dit serieus onderzocht.
is het niet gewoon beter om zo'n berichten te laten verwijderen en zo'n triestige figuren zelfs geen platform te geven... nu het in de media komt krijgt die eigenlijk aandacht dat 'm niet verdient hé?
Ook waar. Is ook maar een enkeling die misschien zelfs niets met voetbal of Genk te maken heeft.
beetje zoals die Antwerp supporters die Lamkel Ze en Selemani op sociale media hebben behandeld na jullie nederlaag op KVK eerder dit seizoen?
Ik weet oprecht niet waar je het over hebt maar, euh, ja zeker? Sorry aan den Didier zijn familie en kindjes alvast.

Jezus man. Een idioot typt die berichten en Genk moet dat gaan veroordelen. Ga toch weg. Dat is gewoon weer zo een idioot die dit typt.

Jezus man. Een idioot typt die berichten en Genk moet dat gaan veroordelen. Ga toch weg. Dat is gewoon weer zo een idioot die dit typt.
Op zich is dat toch niet meer dan normaal? Als club distantieer je jezelf expliciet van zulke debielen zodat je anderen ook ontmoedigt om dit te doen. Je moedigt je eigen supporters aan om dit gedrag aan te vechten ook.

En het is een kleine moeite om het juiste te doen in dit geval, win-win.

Op zich is dat toch niet meer dan normaal? Als club distantieer je jezelf expliciet van zulke debielen zodat je anderen ook ontmoedigt om dit te doen. Je moedigt je eigen supporters aan om dit gedrag aan te vechten ook.

En het is een kleine moeite om het juiste te doen in dit geval, win-win.
Langs de andere kant kan je ook niet op elke internet debiel reageren en het veroordelen, want dan ga je bezig blijven.
Deze ga je dan wel veroordelen omdat Toby het deelt en het in de media komt, er zijn er 100en andere op andere pagina's waar geen reactie op komt.

Laat de autoriteiten zich hier maar mee bezig houden

Eerst wat internet helden die wat racistische opmerkingen plaatsen bij de poging van Orban op het kanaal van Eleven sports en dan dit van Toby.
Wat een bende marginale zijn sommige voetbalsupporters toch.
Gisteren ook langs de kant van Antwerpen.
Zo marginaal om dingen te gooien en spelers van de tegenpartij uit te dagen.

Het zijn niet alleen voetbalsupporters hoor. Een Belgische tennisser actief in het Challenger-circuit heeft me eens zijn Twitter feed laten zien en wat die allemaal niet binnen krijgt van bedreigingen door gokkers da's minstens even erg.
Heb er toch ook mijn bedenkingen bij waarom dat weer in de media moet. Doe dan gewoon geen socials of een afgeschermd profiel.

Het gaat gewoon helemaal nergens meer over. Wat een ontzettend triest figuur moet je zijn om wat te gaan bedreigen op social media. Het laat weer maar eens zien dat er veel mensen rondlopen die gatachterlijk zijn.

Het gaat gewoon helemaal nergens meer over. Wat een ontzettend triest figuur moet je zijn om wat te gaan bedreigen op social media. Het laat weer maar eens zien dat er veel mensen rondlopen die gatachterlijk zijn.
Dit dus idd.
Anonimiteit van het internet... Moest pakweg Alderweireld voor die zijn neus staan, no way dat die dat durft zeggen.

Je ziet het op sociale media, maar je ziet het ook hier of andere fora hoor... Hoeveel keer wordt een speler of scheids niet uitgemaakt? Ook hier is dit puur de anonimiteit die speelt, face to face durven die allemaal niet hoor, die internet helden, zieligaards, stuk voor stuk.

Langs de andere kant kan je ook niet op elke internet debiel reageren en het veroordelen, want dan ga je bezig blijven.
Deze ga je dan wel veroordelen omdat Toby het deelt en het in de media komt, er zijn er 100en andere op andere pagina's waar geen reactie op komt.

Laat de autoriteiten zich hier maar mee bezig houden
Volledig waar, maar deze nozem pak je specifiek omdat Toby hem aanduidt en daarmee geef je al de rest een signaal als club. Dat en die racistische meuk, dat kan echt niet.

Volledig waar, maar deze nozem pak je specifiek omdat Toby hem aanduidt en daarmee geef je al de rest een signaal als club. Dat en die racistische meuk, dat kan echt niet.
Dit, het geeft hopelijk wel een signaal, dat zoiets niet getolereerd wordt. Naast zo'n gedrag in een stadion, moet ook duidelijk zijn dat ook op sociale media dit geen plaats heeft in onze samenleving.

Langs de ene kant kan het niet. Langs de ander kant: wat bereikt ge ermee. Waarschijnlijk een bezopen kerel of ene die gewoon achterlijk is.

Terug
Bovenaan