Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Het is misschien wij die de marginalen zijn in dit geval :p.
Ze zitten daar te klagen over de supporters in Philadelphia (gekend als de "ergste" supporters in de VS) maar als ik dat zo lees, dan is dat de gemiddelde zondagmatch van sommige Belgische ploegen :p.
ik zit nog maar aan 5 en ze hebben al bewust een kind ondergekotst, en een mascotte zo in elkaar geslagen, dat hij de rest van het jaar in een rolstoel moest zitten. dat is nu toch geen gemiddelde "zondagsmatch" bij ons ook.

en dan op't einde gaat er dan nog enen met een speler vechten in de penalty-box.

allez, misschien kijk ik te veel naar het voetbal in't stadion, dat ik zo'n dingen niet elke zondag zie, maar dat zie ik bij ons toch ook allemaal niet zo maar passeren.

Lukaku die zich hiermee komt moeien, terwijl die zelf onlangs zijn ploegmaat heeft uitgescholden voor h*erenzoon? :unsure: Pot ketel.
waar heeft Lukaku er zich mee komen moeien? Tenzij ik een reactie van de man gemist heb, heeft hij er zich niet over uitgelaten (alleen gesprek over gehad met een vriend wat volgens mij nog altijd mag en kan)

ik zit nog maar aan 5 en ze hebben al bewust een kind ondergekotst, en een mascotte zo in elkaar geslagen, dat hij de rest van het jaar in een rolstoel moest zitten. dat is nu toch geen gemiddelde "zondagsmatch" bij ons ook.

en dan op't einde gaat er dan nog enen met een speler vechten in de penalty-box.

allez, misschien kijk ik te veel naar het voetbal in't stadion, dat ik zo'n dingen niet elke zondag zie, maar dat zie ik bij ons toch ook allemaal niet zo maar passeren.
Je bent er gewoon al immuun voor geworden haha.

waar heeft Lukaku er zich mee komen moeien? Tenzij ik een reactie van de man gemist heb, heeft hij er zich niet over uitgelaten (alleen gesprek over gehad met een vriend wat volgens mij nog altijd mag en kan)
Hij veroordeelt het gedrag toch van Dante? Of dat nu in gesprek is met Kljestan of publiekelijk doet er weinig toe. Het is gewoon hypocriet.

Zie je het hier al gebeuren dat de harde kern van bijvoorbeeld Beerschot het afbolt omdat een speler niet hard genoeg gestraft is voor racistische uitspraken.

Zie je het hier al gebeuren dat de harde kern van bijvoorbeeld Beerschot het afbolt omdat een speler niet hard genoeg gestraft is voor racistische uitspraken.
Nee en da's eigenlijk net zeer jammer. Er is gewoon nog zeer veel racisme aanwezig onder "supporters" in het Belgisch voetbal, zowel bij grote clubs als in de lagere divisies.

Hij veroordeelt het gedrag toch van Dante? Of dat nu in gesprek is met Kljestan of publiekelijk doet er weinig toe. Het is gewoon hypocriet.

Niks hypocriet aan. Er is wel degelijk een serieus verschil in het persoonlijk beledigen van iemand wegens een twist, of een racistische belediging gebruiken gezien die aantoont dat je een gebrek aan respect voor een hele bevolkingsgroep hebt.

Als Vanzeir "f-ing idiot" had gehanteerd als persoonlijke belediging, had niemand problemen met hem. Behalve dan die f-ing idiot natuurlijk.

Je noemt nu ook wel net een club die gekend staat om haar extremere rechtse supporters. Terwijl RB NY en de MLS meer links is. Geen idee of we hier linkse harde kernen hebben, misschien Charleroi of Standard? St Pauli fans zou ik het wel zien doen bv.
Maar goed, dat zijn uitzonderingen.
In het algemeen is de reactie op racisme van Bonden en supporters gewoon onbestaand in gans Europa, niet enkel Belgie.

Je noemt nu ook wel net een club die gekend staat om haar extremere rechtse supporters. Terwijl RB NY en de MLS meer links is. Geen idee of we hier linkse harde kernen hebben, misschien Charleroi of Standard? St Pauli fans zou ik het wel zien doen bv.
Maar goed, dat zijn uitzonderingen.
In het algemeen is de reactie op racisme van Bonden en supporters gewoon onbestaand in gans Europa, niet enkel Belgie.
Klopt. St Pauli fans zie ik dat zeker doen.
De reactie is vaak lauw of onbestaand. Geen idee of je "De Rechtbank" al eens gezien hebt, maar daar is dus af en toe een stukje over het orgaan binnen de voetbalbond dat over zoiets gaat. Dan zie je toch vaak dat er in de lage reeksen nog veel zatte supporters bepaalde zaken roepen naar spelers met een donkere huidskleur.
Toen ik zelf nog vaak naar Lierse ging kijken was dat daar jammer genoeg toch ook eerder de norm in plaats van de uitzondering. Het zotste vind ik dan dat je zoiets doet, maar dan wel juicht als een speler met een donkere huidskleur voor je eigen team scoort. Absurditeit ten top.

Klopt. St Pauli fans zie ik dat zeker doen.
De reactie is vaak lauw of onbestaand. Geen idee of je "De Rechtbank" al eens gezien hebt, maar daar is dus af en toe een stukje over het orgaan binnen de voetbalbond dat over zoiets gaat. Dan zie je toch vaak dat er in de lage reeksen nog veel zatte supporters bepaalde zaken roepen naar spelers met een donkere huidskleur.
Toen ik zelf nog vaak naar Lierse ging kijken was dat daar jammer genoeg toch ook eerder de norm in plaats van de uitzondering. Het zotste vind ik dan dat je zoiets doet, maar dan wel juicht als een speler met een donkere huidskleur voor je eigen team scoort. Absurditeit ten top.
Niet enkel beperkt tot de lagere reeksen idd. Al enkele keren dit seizoen aangebrande verwensingen aan het adres van Balikwisha mogen aanhoren. Vorig seizoen was dat vooral gericht op Benson. Oerwoudgeluiden hoor je gelukkig minder en minder maar het is nog niet zo lang geleden dat dat ook wekelijkse kost was in onze stadions.

Niet enkel beperkt tot de lagere reeksen idd. Al enkele keren dit seizoen aangebrande verwensingen aan het adres van Balikwisha mogen aanhoren. Vorig seizoen was dat vooral gericht op Benson. Oerwoudgeluiden hoor je gelukkig minder en minder maar het is nog niet zo lang geleden dat dat ook wekelijkse kost was in onze stadions.
Het jammere is dat we dat zelfs niet enkel in België zien he. Om het "Lukaku incident" erbij te halen, dat is toch schrijnend, maar Italië heeft daar van oudsher sowieso een gigantisch probleem, zie maar naar Lazio (Di Canio werd destijds ocharme 1 matchke geschorst, voor het brengen van een Hitlergroet) en de gezangen die daar nog van de tribunes rollen.

In jouw voorbeeld is het raarste toch dat diezelfde mensen die zulke zaken naar een Balikwisha roepen, 2 minuten later staan te juichen als hij scoort.

Verbiedt alcohol in de tribunes en het zal al héél wat minder zijn.

Alcohol? Cocaïne :p. Ze zijn al gedrogeerd voordat ze het stadion binnenkomen.

De Club-fans waren op het moment van het incident onder invloed van alcohol en cocaïne. “Ik snoof tijdens de match nog twee lijnen”, verklaarde één van hen.

Laatst bewerkt:

Alcohol? Cocaïne :p. Ze zijn al gedrogeerd voordat ze het stadion binnenkomen.

De Club-fans waren op het moment van het incident onder invloed van alcohol en cocaïne. “Ik snoof tijdens de match nog twee lijnen”, verklaarde één van hen.
De baklijn? :unsure:

Je kan alcohol verbieden, en enerzijds snap ik de redenen daarachter wel, anderzijds ga je daar vooral de gematigde drinkers mee treffen. De probleemgevallen kappen zich vol voor de match start, beetje zoals in het uitgaansleven. Eerst "thuis" of in een goedkoop cafe u voltanken om dan in de dancing geen stukken van mensen te moeten uitgeven aan drank.
Om Beerschot als voorbeeld te nemen, dat stadion ligt pal in een woonwijk met 4-5 cafe's daar tegenover. Een alcoholban gaat daar 0 uithalen want iedereen zit daar te zuipen op cafe voor de match start. De cafebazen zullen zo'n ban wel genegen zijn, die gaan 5 keer zoveel verdienen. Ik kan mij een geval van een 15 jaar geleden herinneren waarbij er geen alcohol in het stadion verkocht werd, geen idee meer waarom, en een cafebaas had een openlucht tapkraan op 5 meter van het hek en ging gewoon zo pintjes afgeven door de hekpijlers heen.

En zoals @DogFacedGod al aangeeft, veel van de hooligans komen gewoon gedrogeerd naar de match toe, of drogeren zich op de match.

Terug
Bovenaan