Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Heel die hetze dus omdat hij "monkey" heeft gemompeld...
Belachelijk eigl om daar zo een fuzz over te maken , oke de scheids moet je ook niet uitschelden , maar dit heeft toch in de verste verte niks met racisme te maken .

Dusja , blijkbaar is monkey een racistisch woord in de VS. Moet leuk zijn daar in de zoo.

Belachelijk eigl om daar zo een fuzz over te maken , oke de scheids moet je ook niet uitschelden , maar dit heeft toch in de verste verte niks met racisme te maken .

Dusja , blijkbaar is monkey een racistisch woord in de VS. Moet leuk zijn daar in de zoo.
Richting zwarte spelers is dat zowat het zwaarste scheldwoord dan je kan gebruiken, en zo is het aanvankelijk ook geïnterpreteerd geweest.

Dat is zijn verhaal, is het waar niemand die het weet buiten hij zelf.

Vind zijn verhaal ook maar raar om eerlijk te zijn, lijkt meer op een poging om zijn vel te redden.

Heel die hetze dus omdat hij "monkey" heeft gemompeld...
Neen. Ik zal je vertellen hoe het precies gelopen is... De scheids fluit voor een fout, waarna ik een discussie aanga met hem. Nadien ben ik nog wat aan het grommelen tegen mezelf over de ref. Ik zei toen monkey, maar wel in de zin van clown, dommerik. Omdat ik vond dat hij de foute beslissing nam."

Er is maar ene grote clown.. Dante zelf.
De ref fluit fout voor zijn fout, compleet correct want overtreding (trekt zelfs geel - men zou heel misschien kunnen discuteren over rood), maar hij mag nu toch ook eens uitleggen welke beslissing van de ref hij verkeerd fout.

Nochtans, ik denk dat zowat elke speler in elke voetbalcompetitie denkt dat elke fout tegen hem gefloten incorrect is en elke tegenstander vindt dat elke fout door een tegenstander een rode kaart verdient. Niks nieuws in het voetbal.

Eigenlijk is dit toch een belachelijke discussie aan het worden, als de betrokkenen feitelijk zeggen wat er gebeurd is wordt dit gewoon betwist om toch maar een punt te kunnen maken, de "feiten" doen er gewoon niet meer toe, mensen aan de andere kant van de oceaan achter hun PC weten blijkbaar beter wat al dan niet gezegd is dan diegene die het gezegd heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Amerikanen zijn hypocrieten hé. Over prullen maken ze een drama maar dat iedereen daar met een wapen rondloopt (met alle gevolgen van dien) vindt een meerderheid dan weer geen enkel probleem omdat dat ergens in een tekst uit 1787 staat.

Als je al weken of maanden aan een stuk in een andere taal bezig bent, begin je op den duur zelfs in die taal tegen uzelf te spreken of zelfs te denken.
Goh ja, maar zo lang zit die daar toch nog niet, wat ist nu, een maandje of 2? Zal wel meevallen met het overnemen van de taal denk ik. In ieder geval niet lang genoeg om de gevoeligheden van die andere taal te begrijpen klaarblijkelijk.

Geen racistische uitspraak als zijn verhaal klopt, maar dom in ieder geval.

Nochtans, ik denk dat zowat elke speler in elke voetbalcompetitie denkt dat elke fout tegen hem gefloten incorrect is en elke tegenstander vindt dat elke fout door een tegenstander een rode kaart verdient. Niks nieuws in het voetbal.

Eigenlijk is dit toch een belachelijke discussie aan het worden, als de betrokkenen feitelijk zeggen wat er gebeurd is wordt dit gewoon betwist om toch maar een punt te kunnen maken, de "feiten" doen er gewoon niet meer toe, mensen aan de andere kant van de oceaan achter hun PC weten blijkbaar beter wat al dan niet gezegd is dan diegene die het gezegd heeft.

Kijk ik wil best geloven dat Dante dat niet zo bedoelde hij lijkt me oprecht een toffe gast, iedereen heeft wel eens een racistische opmerking gemaakt soms floept het er gewoon uit maar daarvoor ben je nog geen racist.

Maar zijn verhaal lijkt mij meer een reactie om zijn vel te redden zijn, hij moet nu ook niet de grond ingeboord worden zoals ze nu aan het doen zijn.

En die reactie van Romelu is er ook over.

Goh ja, maar zo lang zit die daar toch nog niet, wat ist nu, een maandje of 2? Zal wel meevallen met het overnemen van de taal denk ik. In ieder geval niet lang genoeg om de gevoeligheden van die andere taal te begrijpen klaarblijkelijk.

Geen racistische uitspraak als zijn verhaal klopt, maar dom in ieder geval.

Ik vermoed dat Engels waarschijnlijk de voertaal is bij Union? :p Waarschijnlijk is Engels de voertaal bij iedere Belgische eerste klasse club.

Burgess, Sykes, Machida, Nillson,... Betwijfel dat die een woord Frans of Nederlands kunnen :p

In het slechtste geval een racistische opmerking, in het beste geval onwetendheid over de cultuur. Meer kan je er eigenlijk ook niet van zeggen, enkel Vanzeir zelf gaat de waarheid kennen.

Woorden hebben in een andere taal andere betekenissen of zwaarwichtigheid.

Monkey naar mensen roepen is het Engels en al zeker naar mensen met een donkere huidskleur is een zeer racistisch woord. Ik sta hier ook niet op mijn plein in ZA monkey te roepen naar anderen bij een fout.

Ik heb zelf Belgie verlaten naar Engelstalige landen zon 6j geleden. Het duurt effectief wel een tijdje dat je begint te grommelen van het Ndl naar het Engels.

Ik geloof geen snikkepit van zijn betoog. Je gaat niet achter paar maand al in uw eigen beginnen grommelen in het Engels want Ndl is nog steeds uw moedertaal niet Engels. En mocht het toch het Engels al zijn dan weet je dat monkey in het Engels veel zwaarder is en dan gebruik je zon woord zomaar niet.

Laatst bewerkt:
Als je 'monkey' mompelt/zegt in het Engels is dat toch duidelijk aan iemand gericht? Als ik daar zoiets zou mompelen zou het eerder 'stommen aup' zijn maar niet in het Engels.

Als Belg in het buitenland, wou ik dat het zo gemakkelijk ging :rofl:
Na 10 jaar praat ik nog altijd tegen mezelf in het Nederlands hoor.
Toen ik op buitenlandse stage zat en veel Engels sprak met andere Erasmus studenten betrapte ik me erop dat ik soms al eens iets tegen mezelf zei in het Engels. Maar goed, dat zal voor iedereen wel anders zijn natuurlijk.

Al de mensen die hier aan zijn verhaal twijfelen, denken jullie nu serieus dat zoiets anno 2023 niet binnen de kortste keren ontkracht zou worden als het effectief een leugen zou zijn?

Al de mensen die hier aan zijn verhaal twijfelen, denken jullie nu serieus dat zoiets anno 2023 niet binnen de kortste keren ontkracht zou worden als het effectief een leugen zou zijn?
Ik weet niet of het waar is of niet, maar in dit geval is het moeilijk te ontkrachten of te bevestigen.

Nee want dat past niet meer in het denkpatroon, hij moet en zal iets anders gezegd hebben dan wat hij verklaart, al de rest is fake news en gelogen! Ze zullen het toch wel beter weten zeker.

Terug
Bovenaan