Geldige redenen om geen bijzitter te moeten zijn

Ik net een aangetekende brief gekregen om ook te gaan bijzitten.
a) wel heel erg laat toch?
b) om 7u daar zijn, om 16u gedaan :wtf: toch ook ne lange dag

tzal niet met volle goesting zijn, maar soit.

Hier vorige week pas, persoonlijk door de politie afgegeven, nadat ze me doorheen de dag ook reeds 3 keer proberen bellen hebben.
Telkens de oproep gemist, want zat in meeting. Als ik dan terugbelde, konden ze niet zeggen waarover het ging, maar dat ze 's avonds zouden langskomen. Zijn volgens onze nanny ook om 16u thuis gepasseerd, maar die mocht de brief niet in ontvangst nemen. Ferm overdreven hoor allemaal. Geen eerdere brieven, geen eBox meldingen. Niks.

Dochter had die dag fietstocht met school.
Ik moet zeggen: heb nog nooit zoveel schrik gehad in mijn leven als toen ik zag dat ik 3 gemiste oproepen van de politie had.

Derde keer op rij trouwens dat ik moet bijzitten.

Laatst bewerkt:
Werklozen zijn gemiddeld gezien lager opgeleid. Dus het scholingsniveau van de gemiddelde werkloze is lager dan dat van een gemiddelde werknemer. En er is een correlatie tussen scholingsniveau en intellectuele capaciteit.

Of anders: moest jij voorzitter zijn van een telbureau, heb je dan liever 5 werklozen die tellen of een boekhouder, drie leraars en een ambtenaar? Eerlijk antwoorden.
Maar lager opgeleid dan wat? Zo laag opgeleid en zo'n daling in intellectuele capaciteit dat nauwkeurig tellen niet meer lukt? Dat vind ik maar platte vooroordelen, hoor.

Eerlijk antwoord: Ik vind het niet bepaald een toonbeeld van "hogere intellectuele capaciteit" van de voorzitter dat hij zich daar zo in laat meeslepen, als hij door die statistische daling in "intellectuele capaciteit" een moeilijkere dag gaat hebben. Van alle mensen die in deze thread bedenken hoe ze hun medezitters gaan pesten uit wraak omdat ze zijn opgeroepen, is niet één werkloos.

Ik heb liever 5 grappige en enthousiaste werklozen die daar zitten dan een boekhouder die er tegen zijn zin zit en alles doet om weg te mogen (zoals hierboven), drie leerkrachten die al uitgeput zijn en een ambtenaar die het over alles beter weet. Maar ik ken niemand op voorhand, dus ik weet niet hoe het zal zijn.

Ik heb liever 5 grappige en enthousiaste werklozen die daar zitten dan een boekhouder die er tegen zijn zin zit en alles doet om weg te mogen (zoals hierboven), drie leerkrachten die al uitgeput zijn en een ambtenaar die het over alles beter weet. Maar ik ken niemand op voorhand, dus ik weet niet hoe het zal zijn.

In een ideale wereld heb je toffe mensen die snel werken.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen tof, of snel, dan kies ik nog altijd snel.
Als ik een avond met toffe mensen wil doorbrengen kan ik altijd wat vrienden uitnodigen.

Maar lager opgeleid dan wat? Zo laag opgeleid en zo'n daling in intellectuele capaciteit dat nauwkeurig tellen niet meer lukt? Dat vind ik maar platte vooroordelen, hoor.

Eerlijk antwoord: Ik vind het niet bepaald een toonbeeld van "hogere intellectuele capaciteit" van de voorzitter dat hij zich daar zo in laat meeslepen, als hij door die statistische daling in "intellectuele capaciteit" een moeilijkere dag gaat hebben. Van alle mensen die in deze thread bedenken hoe ze hun medezitters gaan pesten uit wraak omdat ze zijn opgeroepen, is niet één werkloos.

Gohja uiteindelijk zijn het vooroordelen natuurlijk. Maar mensen die echt niet "meekunnen", omdat ze qua basisvaardigheden zoals lezen, schrijven, tellen, ... ondermaats presteren, zullen nu ook wel gewoon vaker werkloos zijn hé.

Dusja, het is niet "mooi" om meteen daaraan te denken als voorzitter, maar ik begrijp nu wel dat je niet echt opgezet bent met het nieuws.

Langs de andere kant vragen we ook geen hogere wiskunde.
Ik heb bijgezeten, maar nog nooit moeten tellen. Ik vermoed dat als je al tot 100 kan tellen, dat het wel in orde zal zijn om mee te kunnen.
De personen die dat niet kunnen, zullen waarschijnlijk wel gekend zijn bij de diensten, en niet uitgenodigd worden.

In een ideale wereld heb je toffe mensen die snel werken.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen tof, of snel, dan kies ik nog altijd snel.
Als ik een avond met toffe mensen wil doorbrengen kan ik altijd wat vrienden uitnodigen.
Ik heb niet het onderscheid gemaakt tussen toffe mensen en snelle werkers.
Ik zeg dat als die voorzitter ervan uitgaat dat de 5 individuele werklozen voor jou dom en lui zijn, dat voor mij vooral iets zegt over die voorzitter.

(en als hij die niet op een rijtje krijgt om een paar uur op hun vingers te tellen, dat dat ook iets zegt over zijn capaciteiten)

Ik heb niet het onderscheid gemaakt tussen toffe mensen en snelle werkers.
Ik zeg dat als die voorzitter ervan uitgaat dat de 5 individuele werklozen voor jou dom en lui zijn, dat voor mij vooral iets zegt over die voorzitter.

Quote me anders eens waar de woorden dom en lui staan? En dat voor een moderator...

Maar als ik voorzitter was had ik ook liever 5 hoogopgeleiden dan 5 werklozen ja. Grotere kans dat alles vlotter en sneller afgehandeld raakt, niet meer en niet minder.

(en als hij die niet op een rijtje krijgt om een paar uur op hun vingers te tellen, dat dat ook iets zegt over zijn capaciteiten)

Zijn specialiteit is dan ook advocatuur en niet management. Hij zal zonder enig probleem z'n plaats afstaan aan iemand met meer managementcapaciteiten als die zijn voorzitterschap wil overnemen.

Quote me anders eens waar de woorden dom en lui staan? En dat voor een moderator...

Maar als ik voorzitter was had ik ook liever 5 hoogopgeleiden dan 5 werklozen ja. Grotere kans dat alles vlotter en sneller afgehandeld raakt, niet meer en niet minder.

Zijn specialiteit is dan ook advocatuur en niet management. Hij zal zonder enig probleem z'n plaats afstaan aan iemand met meer managementcapaciteiten als die zijn voorzitterschap wil overnemen.
Ah, maar ik ben blij dat je al niet meer werk gelijkstelt aan capaciteit.

En nee, je zei natuurlijk niet dom en lui. Maar jij stelt de werklozen tegenover "snel werken" en zegt dat werkloosheid verbonden is aan intellectuele capaciteit. Het is een beetje verbloemd, maar het komt wel op hetzelfde neer. In welke mate die intellectuele capaciteit relevant is voor dit werk, blijft in het midden, zelfs of je statistisch gezien gelijk hebt. En het feit dat ze ongemotiveerder zijn, blijft ook maar liggen. Net zoals het feit dat hier allemaal "intellectueel capabele" mensen zitten in deze thread, waarvan er toch minstens een paar zijn die ik niet in mijn telbureau hoef, als ik hoor wat ze van plan zijn uit wraak dat ze geselecteerd zijn.

Maar we hoeven er niet meer van te maken dan het is, hoor: ik vond het een redelijk respectloze post en stigmatiserend naar mensen die op dit moment geen werk hebben. Meer niet.

Ik ben ambtenaar en ik zou echt verschrikkelijk zijn in een telbureau Als ik zaken moet tellen, tel ik traag om zeker te zijn dat ik accuraat ben en ik raak echt zo snel afgeleid en raak mijn tel gemakkelijk kwijt 😬.

Hoewel ik dus de capaciteit heb om te tellen, werk ik gewoon traag omdat ik bang ben op een fout te maken 🤷‍♀️. En als er dan nog iemand gaat zagen dat het sneller moet, dan krijg ik stress en gaat het helemaal niet 😂.

Gelukkig moet ik gaan bijzitten op een stembureau al heb ik geen zin om mensen te helpen of op er met een glimlach te gaan zitten.
Mag ik voorstellen dat je dit van een andere kant bekijkt, zodanig dat je wel zin krijgt om mensen ye helpen of er met een glimlach te zitten ?

Ik denk dan aan het feit dat het leuk zou zijn als ze positieve zaken zeggen over de ambtenaar Aprella omdat het enerzijds vooroordelen bevestigd over die ambtenaar en anderzijds omdat als je het met een positieve miniset aanpakt die dag sneller vooruit gaat.

We hebben al tegenkantingen genoeg over het fenomeen ambtenaar dat we ze nu ook niet direct moeten ammunitie geven of doen herinneren aan de slechte geleverde service.

Langs de andere kant vragen we ook geen hogere wiskunde.
Ik heb bijgezeten, maar nog nooit moeten tellen. Ik vermoed dat als je al tot 100 kan tellen, dat het wel in orde zal zijn om mee te kunnen.
De personen die dat niet kunnen, zullen waarschijnlijk wel gekend zijn bij de diensten, en niet uitgenodigd worden.
Tot 5 is voldoende hoor ipv 100

Eerst is het per partij leggen en nadien gewoon op een vooraf ingevuld blad turven (voorkeursstemmen bv)
Op het einde moet het natuurlijk wel kloppen qua aantallen

Ge zit ook nie alleen aan een tafel met 100en papieren.
Meestal leest ene af en de andere turft

Als er 500 stemgerechtigde zijn in een dorp en ze zijn allemaal komen opdagen moet je op 500 uitkomen hè (geldige, ongeldige en blanco)

Geen rocketsience

Waarom is dat nog niet overal digitaal eigenlijk?
omdat op papier eigenlijk gewoon (kosten) efficienter is.

Een turflijst, twee man die stemmen telt en streepjes trekken. Geen IT'er nodig die standby staat moest een PC uit de jaren stillekes, die eenmaal om de x aantal jaar in gang wordt getrokken, het plotsklaps begeven.

Begin de jaren 2000 was het idee er wel dat in de toekomst dat allemaal digitaal ging evolueren maar ik vermoed dat er eerder weer een omgekeerde beweging zal plaatsvinden.

omdat op papier eigenlijk gewoon (kosten) efficienter is.

Een turflijst, twee man die stemmen telt en streepjes trekken. Geen IT'er nodig die standby staat moest een PC uit de jaren stillekes, die eenmaal om de x aantal jaar in gang wordt getrokken, het plotsklaps begeven.

Begin de jaren 2000 was het idee er wel dat in de toekomst dat allemaal digitaal ging evolueren maar ik vermoed dat er eerder weer een omgekeerde beweging zal plaatsvinden.
Volgens een recent item op Radio 1 is het eigenlijk niet zeker dat op papier goedkoper is. Wat voor veel gemeenten wel hard meetelt is dat zoals je aangeeft die stemcomputers eigenlijk jaren moeten gestockeerd worden, aangezien ze enkel voor dat doel mogen worden gebruikt.

Volgens een recent item op Radio 1 is het eigenlijk niet zeker dat op papier goedkoper is. Wat voor veel gemeenten wel hard meetelt is dat zoals je aangeeft die stemcomputers eigenlijk jaren moeten gestockeerd worden, aangezien ze enkel voor dat doel mogen worden gebruikt.
dat snap ik nog wel, maar misschien kunnen ze eens nadenken over een samenwerkingsverband met universiteiten om te gaan werken met multiplechoice formulieren die automatisch 'verbeterd' (geteld dus) worden :v

Komen ook vroeg of laat problemen van. Als je wat in de retrotech zit weet je dat vooral moederborden als wegwerpartikelen worden gebouwd. Alles wat solid state silicon is is bijna onverwoestbaar. Maar een lekkende batterij of condensator kan genoeg zijn om een machine waar vier jaar niet naar omgekeken wordt helemaal onbruikbaar te maken.

dat snap ik nog wel, maar misschien kunnen ze eens nadenken over een samenwerkingsverband met universiteiten om te gaan werken met multiplechoice formulieren die automatisch 'verbeterd' (geteld dus) worden :v
Ik vermoed dat de factor "controle door het volk" daarin wel meespeelt, anders was dat waarschijnlijk toch al lang ergens ingevoerd? Verkiezingen zijn gewoon iets waar men zeer voorzichtig moet zijn met alles waarvan men nog maar zou vermoeden dat het tot beïnvloeding zal leiden.

Als je dit laat vallen in VB-middens, of bij de conservatieven in de VS, schiet men waarschijnlijk al in het defensief als zo'n links-woke-indoctrineringsbastion als een universiteit daaraan zou meewerken. :unsure:
Komen ook vroeg of laat problemen van. Als je wat in de retrotech zit weet je dat vooral moederborden als wegwerpartikelen worden gebouwd. Alles wat solid state silicon is is bijna onverwoestbaar. Maar een lekkende batterij of condensator kan genoeg zijn om een machine waar vier jaar niet naar omgekeken wordt helemaal onbruikbaar te maken.
Ja ik heb het maar even gehoord op de radio. Ik zou denken dat men dat soort zaken wel in overweging heeft genomen, maar who knows.

Het hele verkiezingsgebeuren / stemmen kan eigenlijk perfect op een blockchain geregeld worden. Evenueel van thuis uit. Kost waarschijnlijk een factor 100 minder om zoiets te realiseren.

Het hele verkiezingsgebeuren / stemmen kan eigenlijk perfect op een blockchain geregeld worden. Evenueel van thuis uit. Kost waarschijnlijk een factor 100 minder om zoiets te realiseren.
Vanuit thuis kan je externe beinvloeding hebben en de enige oplossing daarvoor is alleen het stemhok binnen gaan.
(Technisch gezien wel 100% haalbaar uiteraard. Daar is zelfs geen blockchain voor nodig.)

Terug
Bovenaan