En kom je er nog dagelijks/wekelijks sinds je verhuis naar Brugge? Ik anders wel, ook al woon ik al 7 jaar in Haaltert. Ik laat me niet echt beinvloeden door de lokale Vlaams Belangers, waarbij ik toch sterke twijfels heb of ze de capaciteiten hebben om in een gemeente te regeren, heb ik ook ogen in mijn kop en heb ik de wijken (of laat ons ze maar quartiers noemen tegenwoordig) hard zien veranderen. Je waant je op bepaalde momenten in de Leeuwbrugwijk rond het station in Kinshasa.
Ik kan er niet meer stemmen, en zie mezelf ook niet snel op VB stemmen, maar ik snap dat veel mensen hier problemen mee hebben. Zwerfvuil heb ik als kind in Denderleeuw amper geweten, nu massa's veel zwerfvuil. Leerkrachten uit de lagere/secundaire scholen die alsmaar meer de taalproblematiek aanhalen. Winkels die verdwijnen en vervangen worden door dag/nacht winkels waarvan de uitbaters geen Nederlands meer spreken. Er is afgelopen week nog een nieuwe dagwinkel bijgekomen op het dorp. Uitbaters zijn Afganen en spreken geen Nederlands noch Frans. Slagers en bakkerijen verdwijnen. Er komen Exotische winkels, Afrikaanse winkels, Western Unions,...
Zeer veel immigratie dat te snel is gegaan, en niet iedereen is in staat zich daar evensnel aan aan te passen. Daarvoor moet het VB echt geen angstcultuur komen zaaien.