Gemeenteraadsverkiezingen

Voor wie stem jij met de gemeenteraadsverkiezingen?

• N-VA

Stemmen: 66 19,7%
  • Vlaams Belang

Stemmen: 46 13,7%
  • CD&V

Stemmen: 34 10,1%
  • Vooruit

Stemmen: 17 5,1%
  • O-VLD

Stemmen: 15 4,5%
  • Groen

Stemmen: 40 11,9%
  • PVDA

Stemmen: 5 1,5%
  • Lokale lijst

Stemmen: 44 13,1%
  • Onbeslist

Stemmen: 26 7,8%
  • Ik ga niet stemmen

Stemmen: 42 12,5%
  • Ik mag nog niet stemmen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    335
Benieuwd of Sammy de verkiezingen correct kan interpreteren. Zijn kiezers willen nationaal niet voor hem kiezen, maar hun lokaal bestuur blijft sterk verankerd. Ik heb geen twijfel voor welke partij die nationaal stemmen. :’)

Ale, tis binnen in Ninove. Het cordon sanitaire is daar effectief doorbroken. Mocht ook wel eens
Niemand wil er mee samenwerken maar ze hebben nu voldoende zetels om aan zet te komen én ook geen andere partij nodig te hebben om te besturen. Ik vind dat ergens wel een goede zaak.

In de zin van: Je staat al jaren te roepen aan de zijlijn. Bewijs het nu maar eens. We zullen wel zien wat het daar geeft in Ninove zeker?

Waar is Jeremie van Groen naartoe? Zijn covoorzitter Nadia moet alle shit op haar nemen...
Die partij verdient toch gewoon elke afstraffing?
Hebben mooie resultaten geboekt ten tijde van klimaatmarsen en onvrede op links. Nu ze bestuurd hebben, het een flop was en ze in elke debat belachelijk gemaakt worden halen ze het één verlies na het andere.
In feite schaamteloos hoe Nadja in het VRT debat die vrouw uit Denderleeuw een racist noemde.

Heel ding aan het worden met SPQA, Annick Deridder heeft er een tattoo van laten zetten zie ik net op IG

Doe es zot

Ale, tis binnen in Ninove. Het cordon sanitaire is daar effectief doorbroken. Mocht ook wel eens
Doorbroken is veel gezegd… Ze hebben zelf het initiatief gewoon nu.

Stel nu voor dat er toch een soort van fraude is gepleegd. Al die geloofwaardigheid terug de prullenmand in.

Bon eens benieuwd hoe al die snullen overal de budgetten gaan maken om ‘dubbel zo veel politie’ op straat te krijgen en nog meer zowel politie als gemeenteloketten te zetten. :’)

Cordon sanitaire is niet doorbroken, hé. Het cordon sanitaire gaat enkel over het samenwerken met VB, hier wordt er niet samengewerkt met het VB.
Klopt, dit is een absolute meerderheid. Weliswaar een nipte meerderheid met maar 1 zetel - 18 zetels versus 17 - maar toch een meerderheid. Benieuwd naar de komende zes jaar, want all eyes on Guy.

Alders ten lande breekt VB geen grote potten, al hebben ze wel in het naburige Denderleeuw met 38% wel een zeer duidelijke aanwezigheid en zie je her en der toch ook wel fameuze scores.

De gesprekken om de gemeentebesturen te vormen zullen wel volgende komende dagen, maar ik denk dus niet dat het cordon doorbroken zal worden - ook al is het mathematisch mogelijk. N-VA kandidaatburgemeesters weten ook wel dat het zeer nadelig is voor de federale onderhandelingen om in zee te gaan met het Vlaams Belang. Enkel Ninove zal dus een VB-beleid krijgen, de rest van het land zal naar de oppositiebank mogen gaan - weliswaar hier en daar wel in grotere aanwezigheid.

Antwerpen lijkt me een eindig verhaal voor VB. Zolang De Wever daar op zijn troon zit maakt De Winter daar geen schijn van kans.

In de zin van: Je staat al jaren te roepen aan de zijlijn. Bewijs het nu maar eens. We zullen wel zien wat het daar geeft in Ninove zeker?
Probleem met dat argument is natuurlijk dat één gemeente gemakkelijk extra te steunen is door een partij, door bvb die werking lokaal sterk te ondersteunen (zoals ze de afgelopen 6 jaar wss gedaan zullen hebben, wat natuurlijk volledig normaal is).

Vraag is natuurlijk wat er nu van dat opsporingsonderzoek met die volmachten zal geven. Gaat dat over Forza Ninove of over andere partijen?

Hebben mooie resultaten geboekt ten tijde van klimaatmarsen en onvrede op links. Nu ze bestuurd hebben, het een flop was en ze in elke debat belachelijk gemaakt worden halen ze het één verlies na het andere.
In feite schaamteloos hoe Nadja in het VRT debat die vrouw uit Denderleeuw een racist noemde.
Beter nog: Haar betoog beginnen door die vrouw racist te noemen. Nu, in se kan je haar uitspraak catalogeren als racisme want ze discrimineert op basis van uiterlijk dat wijst op een ander ras/origine.

Maar dat kaderde Sammy of all people dan weer correct. Je moet die vrouw haar angst wegnemen door de situatie (die vermoedelijk écht de pan uit swingt) aan te pakken, de oorzaak te ondervinden en zo de gemeenschap meer één te maken.

Calvo was de enige van Groen die ietwat deftig tactisch kon spreken. Die hebben ze dan opzijgezet om letterlijk niemand met enig charisma te postuleren. 63831 dezelfde types die klinkklare onzin verkopen terwijl je een verantwoord groen beleid in letterlijk elke soort regering kan integreren. En nog verpesten ze dat. Gelukkig hebben ze nog 1 deftige soldaat, maar die is zo on-Groen dat ik constant vergeet dat ze Groen is.

Laatst bewerkt:
Absoluut. Zoals ik al vaak aangaf, Naji is gewoon ronduit vreselijk en kopstuk onwaardig.... Groen is ook gewoon helemaal niks meer. Almaci was tenminste nog iets en destijds met Vogels en Dua, dat waren pas kopstukken. Maar wat ze nu hebben, dat is nog minder dan niks. En zolang ze deze 2 hebben als 'kopstuk' gaat Groen alleen maar verder afglijden. Naji zei dat er binnenkort voorzittersverkiezingen zijn dus voor Groen hoop ik dat ze daar weer eens wat zwaargewichten gaan verkiezen (al boeit Groen mij helemaal niks meer).

Vraag is natuurlijk wat er nu van dat opsporingsonderzoek met die volmachten zal geven. Gaat dat over Forza Ninove of over andere partijen?
Straks in de krant: Forza Ninove heeft valsgespeeld en wordt geschrapt uit de verkiezingsresultaten. Stel je voor.

Toch wel blij dat het eindelijk doorbroken is.(Ja oké voor interpretatie vatbaar, maar VB kan eindelijk eens regeren.) . Laat ze het nu maar doen en zien. Hier zou de winnaar ook met VB een meerderheid kunnen halen. Ik zie het ze wel niet doen , maar toch, een stadspartij zonder banden nationaal.

Terug
Bovenaan