Genderdiscussie in politieke campagne

Tot je deze verklaring nadien gaat intrekken (hetgeen wel eens gebeurd), een klacht gaat neerleggen en er komt een rechtszaak van natuurlijk, dan ben ik benieuwd hoe het parket daar uitspraak gaat over doen.
Konden we nu maar gewoon gender op identiteitskaart zetten he...

een gender zo obscuur dat google me niet eens me kan duidelijk uitleggen wat het is

Da’s omdat het niet ‘arrowspike’ maar ‘arospike’ is: https://lgbtqia.wiki/wiki/Arospike .
Het gaat dus ook niet over een gender maar over ‘romantische orientatie’. En ja, I know, moet je daar ook al labels op plakken? Ik kende de term ‘aro’ al omdat mijn dochter daar ineens mee afkwam, omdat ze zich afvroeg of het normaal is dat ze aan 16 jaar eigenlijk nog totaal geen interesse heeft in jongens (noch meisjes), en dat ze daardoor blijkbaar ‘aroace’ is.

Op zich dan ook niets mis met een leerkracht die in lessen RSV over haar eigen identiteit en gevoelens praat, al kan je je inderdaad de vraag stellen wat de meerwaarde is voor de leerlingen als het gaat over een heel niche label waar velen wellicht niet eens de behoefte voor zouden voelen om het te benoemen. Maar je kan het misschien dan vergelijken met de leerkracht muziek die een gegeven moment in geuren en kleuren over zijn Stratocaster vertelt…

En het is nu ook niet zo dat leerlingen ineens over al die labels leren he. Ik denk dat het in eerste instantie over awareness gaat. Want op dat vlak is de hele discussie ook verziekt door allerhande fake nieuws: geslachtsoperaties bij minderjarigen, lessen gender/seks in de kleuterklas, enz…

Tot je deze verklaring nadien gaat intrekken (hetgeen wel eens gebeurd), een klacht gaat neerleggen en er komt een rechtszaak van natuurlijk, dan ben ik benieuwd hoe het parket daar uitspraak gaat over doen.

Je bent gewoon hypothetische problemen aan het verzinnen om toch maar een stok te vinden om mee te slaan. Als het echt dient ter identificatie is het niet meer dan logisch dat op je pas staat hoe je eruitziet en presenteert en niet juist het tegenovergestelde want dat gaat echt verwarring in de hand werken. Een transvrouw moet ook door een vrouw gefouilleerd worden dus ik zie echt het probleem niet. Iedereen kan beweren aangerand te zijn tijdens het fouilleren. Ook jij en ik.

Laatst bewerkt:
Da’s omdat het niet ‘arrowspike’ maar ‘arospike’ is: https://lgbtqia.wiki/wiki/Arospike .
Het gaat dus ook niet over een gender maar over ‘romantische orientatie’. En ja, I know, moet je daar ook al labels op plakken? Ik kende de term ‘aro’ al omdat mijn dochter daar ineens mee afkwam, omdat ze zich afvroeg of het normaal is dat ze aan 16 jaar eigenlijk nog totaal geen interesse heeft in jongens (noch meisjes), en dat ze daardoor blijkbaar ‘aroace’ is.
Of gewoon laat volwassen? Allez no offence maar laat interesse in jongens of meisjes is ook gewoon een normaal iets. Maar blijkbaar is dat nu 'aro' en moeten er vlagjes voor gemaakt worden.

Je kan toch begrijpen dat er heel wat mensen dit gewoon een beetje gek vinden?

Gewoon M, V en A.

Met A == anders.

Probleem opgelost. Waarbij als je u anders voelt je gebruikt maakt van de toiletten waar je u goed in voelt, of dit nu mannen, vrouwen of gehandicaptentoiletten is. Net zoals dat ik ook gebruik maak van de mannen of gehandicaptentoiletten in functie van mijn noden. Of toen de ex vriendin het wenste de vrouwentoiletten.
Waarbij we de gehandicaptentoiletten vanaf nu safetoiletten noemen. Alhoewel de ex vriendin die ook eens wou uittesten. Op die manier is de enige ingreep die we moeten doen, die nu toch al wettelijk voorzien zijn een naamswijziging.

Dan kunnen we die volledige randdiscussie gewoon achter ons laten. Er zijn volledige studies uitgevoerd naar het aantal toiletten dat er nodig zijn in functie van het biologische proces en de locatie/ functie van gebouw. Laat ons aub niet beginnen om al die studies opnieuw uit te gaan voeren in het kader van hoe iemand zich voelt op dit of dat moment in de bevolkingspopulatie. En laat ons gewoon de easy fix nemen. Eens die A een significante meerderheid is (in percentage, niet in absolute aantallen) kunnen we verdere hervormingen bekijken.
Voor de rest, met de uitdagingen die er op ons afkomen, moeten we minder customizen in onze maatregelen en meer eenheidsworst uitrollen tgv uitgavebeperkingen. En ja, dat wil dan zeggen dat er zaken gaan zijn die niet 100% overeenkomen met onze voorkeuren. Slik en move on.

Je bent gewoon hypothetische problemen aan het verzinnen om toch maar een stok te vinden om mee te slaan. Als het echt dient ter identificatie is het niet meer dan logisch dat op je pas staat hoe je eruitziet en presenteert en niet juist het tegenovergestelde want dat gaat echt verwarring in de hand werken. Een transvrouw moet ook door een vrouw gefouilleerd worden dus ik zie echt het probleem niet.
Je kan altijd de wettelijke vraag stellen of je door een man of een vrouw wil gefouilleerd worden?
Persoonlijk had ik al die eieren er niet onder gelegd en werd je gefouilleerd door de persoon die er stond. Of dat nu man of vrouw is, en jij man vrouw of anders bent. Ipv al die eieren eronder te leggen. Maar bon, de voorziening is er nu. Indien A op paspoort stel de vraag. Probleem opgelost.

Of gewoon laat volwassen? Allez no offence maar laat interesse in jongens of meisjes is ook gewoon een normaal iets. Maar blijkbaar is dat nu 'aro' en moeten er vlagjes voor gemaakt worden.

Tuurlijk no offence, want dat is ook net wat mijn vrouw en ik denken. Maar het illustreert wel dat de jeugd er mee bezig is. Ze heeft die termen overigens ook niet uit een les, maar was er online zelf beginnen over opzoeken. Ik moet ook zeggen dat in de vriendenkring van mijn kinderen LGBTQ ook oververtegenwoordigd is (lesbisch, bi, trans..) dus dat speelt zeker ook mee. Sommigen gaan daar natuurlijk ook weer het bewijs inzien van die zogezegde indoctrinatie, maar voor mij is het gewoon deel van hun zoektocht naar zichzelf waarbij vandaag de dag dat spectrum gewoon veel breder is.

Op zich dan ook niets mis met een leerkracht die in lessen RSV over haar eigen identiteit en gevoelens praat, al kan je je inderdaad de vraag stellen wat de meerwaarde is voor de leerlingen als het gaat over een heel niche label waar velen wellicht niet eens de behoefte voor zouden voelen om het te benoemen. Maar je kan het misschien dan vergelijken met de leerkracht muziek die een gegeven moment in geuren en kleuren over zijn Stratocaster vertelt…

En het is nu ook niet zo dat leerlingen ineens over al die labels leren he. Ik denk dat het in eerste instantie over awareness gaat. Want op dat vlak is de hele discussie ook verziekt door allerhande fake nieuws: geslachtsoperaties bij minderjarigen, lessen gender/seks in de kleuterklas, enz…

Thanks voor de correctie, maar mijn mening over arospike of acespike als term verschilt niet veel hoor, het voelt aan als bevreemdende termen die van een soort van internetcultuur afkomstig zijn, met weinig tot geen wetenschappelijke onderbouwing, nog steeds meer gelijkend op terminologie uit videogames/cartoons (EDIT: maar ik snap intussen wel de etymologie, hoe absurd vergezocht ook).

Het lijken mij ook finaal overbodig labels en artificiële niches, om toch maar niet saai cis-hetero-etc. te zijn.
Dat pubers aan zoiets meedoen, kan ik eerlijk gezegd zelfs nog begrijpen. Dat een volwassen leerkracht daar voor die klas staat en zich in die mate uniek moet voelen, vind ik op z'n zachts gezegd niet professioneel. Die andere leerkracht was dan wat ik als normaal zou beschouwen, gewoon homoseksueel, die queer 'arospike' een voorbeeld van hoe ver het voor wat mij betreft niet moet/mag gaan, al helemaal niet in de relatie leerkracht-leerling.

Laatst bewerkt:
Gewoon M, V en A.

Met A == anders.

Probleem opgelost.
En binnenkort weer een ander probleem gecreëerd? Hoe lang gaat het duren voor er zijn die bij de Anders gesmeten zijn, gaan klagen dat ze zich daar niet thuisvoelen bij al die Anderen die anders dan hen zijn? Dat is gewoon een straatje zonder eind.

Ik vind dat we ons hoogstens moeten beperken tot biologisch geslacht als identificatiekenmerk. Al de rest is niet relevant voor de overheid en is gewoon iets persoonlijks. Welk nut heeft het om dit op de ID te zetten? Je zet daar toch ook niet je geloofsovertuiging, hobbies etc op?

En verder wat mij betreft iedereen gelijk voor de wet, in elk opzicht.

Wat is trouwens het nut van gescheiden toiletten? Heb dat nooit niet gesnapt. Gewoon unisex, klaar.

Tuurlijk no offence, want dat is ook net wat mijn vrouw en ik denken. Maar het illustreert wel dat de jeugd er mee bezig is. Ze heeft die termen overigens ook niet uit een les, maar was er online zelf beginnen over opzoeken. Ik moet ook zeggen dat in de vriendenkring van mijn kinderen LGBTQ ook oververtegenwoordigd is (lesbisch, bi, trans..) dus dat speelt zeker ook mee. Sommigen gaan daar natuurlijk ook weer het bewijs inzien van die zogezegde indoctrinatie, maar voor mij is het gewoon deel van hun zoektocht naar zichzelf waarbij vandaag de dag dat spectrum gewoon veel breder is.
Intens verliefd zijn voor enkele maanden is gewoon eigen aan de mens. En weet ge hoe ze dat gewoon in de hedendaagse maatschapij noemen: 'een coup de foudre'. Wie werd er vroeger niet een keer verliefd op zijn juf of leekracht met iets te grote tieten of een grote bubbel in zijn broek. Of wie heeft dit niet bij een mooie verschijning of op zijn werk of weet ik wat...Dat duurt een periode maar dat gaat eens zo snel over. Zoiets een label gaan geven én dan nog bepalen dat dit onder de LGBTQ moet vallen is gewoon nonsens. Daaruit blijkt dat de slinger echt doorgeslagen is. Voor intense verliefdheid (= lees naïef zijn) gaan we toch iemand niet als 'anders' bestempelen. Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor nodig.

Arospike het zou precies een griezelig figuur kunnen zijn uit Pokemon, het doet me eigenlijk denken aan Spearow...

Thanks voor de correctie, maar mijn mening over arospike of acespike als term verschilt niet veel hoor, het voelt aan als bevreemdende termen die van een soort van internetcultuur afkomstig zijn, met weinig tot geen wetenschappelijke onderbouwing, nog steeds meer gelijkend op terminologie uit videogames/cartoons (EDIT: maar ik snap intussen wel de etymologie, hoe absurd vergezocht ook).

Het lijken mij ook finaal overbodig labels en artificiële niches, om toch maar niet saai cis-hetero-etc. te zijn.
Dat pubers aan zoiets meedoen, kan ik eerlijk gezegd zelfs nog begrijpen. Dat een volwassen leerkracht daar voor die klas staat en zich in die mate uniek moet voelen, vind ik op z'n zachts gezegd niet professioneel. Die andere leerkracht was dan wat ik als normaal zou beschouwen, gewoon homoseksueel, die queer 'arospike' een voorbeeld van hoe ver het voor wat mij betreft niet moet/mag gaan, al helemaal niet in de relatie leerkracht-leerling.
Die saai maak jij er van hoor. Die jongeren voelen zich wel degelijk anders (anders zou ze er ook niet over zijn beginnen opzoeken). Dat is omdat ze zich waarschijnlijk zorgen maakt omdat ze zich anders voelt dan anderen. En dat er dan een term voor is, maakt het net makkelijk omdat je er dan informatie over kan opzoeken (googlen op "ik ben anders" is nogal nutteloos he).

En binnenkort weer een ander probleem gecreëerd? Hoe lang gaat het duren voor er zijn die bij de Anders gesmeten zijn, gaan klagen dat ze zich daar niet thuisvoelen bij al die Anderen die anders dan hen zijn? Dat is gewoon een straatje zonder eind.

Ook dat is weer een probleem verzinnen dat niet bestaat.

Ik vind dat we ons hoogstens moeten beperken tot biologisch geslacht als identificatiekenmerk. Al de rest is niet relevant voor de overheid en is gewoon iets persoonlijks.
Zelfs al beperken we ons tot biologisch geslacht dan heb je nog die X nodig voor interseks maar zoals eerder aangegeven is het veel logischer dat gender op de pas staat (of helemaal niets) aangezien deze dient ter identificatie. Je uiterlijk en hoe je presenteert is net wat relevant is, niet wat er mogelijks in je broek zit/ je chromosomale make up of je hormoonbalans. Die zaken horen op een medische pas.

Ik vind dat we ons hoogstens moeten beperken tot biologisch geslacht als identificatiekenmerk. Al de rest is niet relevant voor de overheid en is gewoon iets persoonlijks. Welk nut heeft het om dit op de ID te zetten? Je zet daar toch ook niet je geloofsovertuiging, hobbies etc op?

En verder wat mij betreft iedereen gelijk voor de wet, in elk opzicht.

Wat is trouwens het nut van gescheiden toiletten? Heb dat nooit niet gesnapt. Gewoon unisex, klaar.
Dat is een straatje zonder einde. Maar biologisch gezien zijn er hermafrodieten waardoor de andere designatie effect biologisch bestaat. Op die manier kom je tegemoet aan de verzichtigingen van allen en moet elke partij maar slikken dat ze niet hun versie krijgen. Niet degenen die enkel M of V willen, niet degenen die 67 of whatever meer versies in gedachten hebben als zijnde anders.

Ik zou het nog op de paspoort zetten omdat je daarmee voor 99% (ik zeg maar iets) met de designatie M of V al het nodige kan doen.

Het nut van gescheiden toiletten is vooral :
1) Besparing : geen lavabo in elke unisex versie zoals momenteel voorzien is in de handicap toiletten.
2) geen gemengde wachtrijen. (Als man is dat top als ik mij herinner hoe lang die dames altijd aan het aanschuiven waren op evenementen indien er niet zo van die buitentoiletten extra voorzien werden...).
3) Kostprijsbesparing : minder toiletten omdat plassen sneller gaat dan de grote boodschap en je daarvoor een aparte infrastructuur bij de mannen hebt om die aantal toiletten te beperken. Hierdoor gaat de wachtrij ook sneller.
4) Oppervlaktebesparing. Als je gescheiden toiletten moet voorzien, dus in de versie van gehandicaptentoiletten, dan ga je er niet happy van worden kostprijstechnisch. Als gebruiker wel, want die zijn super handig en ruim. Maar als je die oppervlakte verliest in uw gebouw op elke verdieping dan is de nuttige ruimte voor de hoofdfunctie van het gebouw hierdoor serieus beperkt. Wat 1 van de gevolgen was toen men vrouwentoiletten heeft geïntroduceerd in het verre verre verleden. En wat herhaald werd toen men gehandicaptentoiletten moest voorzien. Al was de impact beperkter tgv beperkte aantallen.
5) kostprijstechnisch : die infrastructuur bestaat. Laat ons geen extra uitgaven doen als het nut beperkt is en de aantallen gebruikers die erop hameren een minderheid der minderheid is.

Laatst bewerkt:
Opnieuw, die Arospike is duidelijk gewoon een heel niche label, en inderdaad, zoals ik al zei, iedereen gaat wellicht wel ergens een term vinden die bij hem past, maar de meerderheid heeft daar ook geen behoefte aan (ik ook niet trouwens, zie mezelf dus simpelweg als een cis hetero). Al die labels hebben volgens mij overigens ook 0 wetenschappelijke waarde. De hele genderdiscussie gaat dus daar niet over dus altijd die argumenten dat de slinger doorslaat is gewoon bullshit. Tegenwoordig loopt de helft van de bevolking ook rond met een of meerdere tattoos, maar niemand gaat zeggen dat de slinger doorslaat omdat je nu en dan ook wel iemand ziet opduiken met de helft van zijn lichaam geinkt.

De essentie is gewoon de erkenning en rechten van niet-hetero en niet-cis personen. En in het politiek debat is het dan ook daarovr dat het zou moeten gaan. Maar je ziet dus wel VB en aanhangers telkens weer die extremere non-discussiepunten gebruiken als argument om het hele gender-gebeuren van tafel te vegen.

Dat is een straatje zonder einde. Maar biologisch gezien zijn er hermafrodieten waardoor de andere designatie effect biologisch bestaat. Op die manier kom je tegemoet aan de verzichtigingen van allen en moet elke partij maar slikken dat ze niet hun versie krijgen. Niet degenen die enkel M of V willen, niet degenen die 67 of whatever meer versies in gedachten hebben als zijnde anders.
Zet er dan de chromosomen op voor mijn part? Of DNA afdruk. Gedaan met de discussies.

En wat betreft de WCs:
- Haal de bordjes weg, iedereen gebruikt alles. Dat kost niets
- En als het écht gaat om locaties met hoog volume. Richt gewoon in naar functie. Waarom zie ik op festivals bij de mannen dikwijls lege WCs staan en ellelange rijen bij de vrouwen? Doe gewoon een stuk met volledige WCs en een stuk met piscijnen.

Dan ben je zelf gewoon problemen aan het maken ipv ze op te lossen. Waarom zou je chromosomen op een ID zetten? Dat kan je toch niet gebruiken om iemand te identificeren tenzij je er een medisch labo bijhaalt? Je zou zo zelfs nog veel meer verschillen hebben want dan moet je naast XX en XY ook YXX, XYY, XXX, X, ... en dergelijke gaan toevoegen voor alle interseks en andere chromosomale variatie.

Dat van DNA was hopelijk om te lachen want de unieke DNA code van elke burger opslaan in een nationale databank is gewoon vragen om problemen.

Daar hoef je niet benieuwd naar te zijn. Je eerdere claim was fout. Dat is niet de reden van het geslacht op je pas, en wordt wel aangepast naar gender.

Het is allemaal wanhopig zoeken naar een reden om iets niet te moeten toestaan, om niet te moeten toegeven dat je het puur ideologisch niet wilt.

Dan ben je zelf gewoon problemen aan het maken ipv ze op te lossen. Waarom zou je chromosomen op een ID zetten? Dat kan je toch niet gebruiken om iemand te identificeren tenzij je er een medisch labo bijhaalt? Je zou zo zelfs nog veel meer verschillen hebben want dan moet je naast XX en XY ook YXX, XYY, XXX, X, ... en dergelijke gaan toevoegen voor alle interseks en andere chromosomale variatie.

Dat van DNA was hopelijk om te lachen want de unieke DNA code van elke burger opslaan in een nationale databank is gewoon vragen om problemen.
Bwa, het is teminste duidelijk. En gaan ze dan nu iedereen de broek afsteken om te kijken of het geslacht wel overeenkomt met de ID? Toch ook vrijwel nooit veronderstel ik?

En wat is het nut dan van een X (naast M/V) naast geslacht? Daar kan je toch ook geen identificatie mee doen zonder er een medische expert bij te halen?

Bwa, het is teminste duidelijk. En gaan ze dan nu iedereen de broek afsteken om te kijken of het geslacht wel overeenkomt met de ID? Toch ook vrijwel nooit veronderstel ik?

En wat is het nut dan van een X (naast M/V) naast geslacht? Daar kan je toch ook geen identificatie mee doen zonder er een medische expert bij te halen?
Again... Misschien moeten ze er gender opzetten ipv geslacht.

Nee omdat men nu afgaat op gender en dus hoe je eruit ziet. Niet wat er in je broek zit.

Ik zal je een praktisch voorbeeld geven. Stel je zet chromosomen op je pas

bOqraTV.jpeg

Buck heeft vrouwelijke chromosomen

DZUJxzH.jpeg

Bianca heeft mannelijke chromosomen

Hoe is dit duidelijker voor identificatie?

Men gebruikt het in de praktijk dan ook gewoon als gender en niet als geslacht. Bovendien staat er ook helemaal geen X op de pas en is men zelfs van plan geslacht/gender gewoon van de pas af te laten. Maar dat terzijde, iemand die interseks geboren is hoeft niet voor man of vrouw te kiezen maar kan gewoon zichzelf zijn met biologische kenmerken van allebei. Transgender personen opteren sowieso eerder voor M of V dus voor hen is die X niet echt relevant.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan