Da’s omdat het niet ‘arrowspike’ maar ‘arospike’ is:
https://lgbtqia.wiki/wiki/Arospike .
Het gaat dus ook niet over een gender maar over ‘romantische orientatie’. En ja, I know, moet je daar ook al labels op plakken? Ik kende de term ‘aro’ al omdat mijn dochter daar ineens mee afkwam, omdat ze zich afvroeg of het normaal is dat ze aan 16 jaar eigenlijk nog totaal geen interesse heeft in jongens (noch meisjes), en dat ze daardoor blijkbaar ‘aroace’ is.
Op zich dan ook niets mis met een leerkracht die in lessen RSV over haar eigen identiteit en gevoelens praat, al kan je je inderdaad de vraag stellen wat de meerwaarde is voor de leerlingen als het gaat over een heel niche label waar velen wellicht niet eens de behoefte voor zouden voelen om het te benoemen. Maar je kan het misschien dan vergelijken met de leerkracht muziek die een gegeven moment in geuren en kleuren over zijn Stratocaster vertelt…
En het is nu ook niet zo dat leerlingen ineens over al die labels leren he. Ik denk dat het in eerste instantie over awareness gaat. Want op dat vlak is de hele discussie ook verziekt door allerhande fake nieuws: geslachtsoperaties bij minderjarigen, lessen gender/seks in de kleuterklas, enz…