Genderdiscussie in politieke campagne

Ik begrijp niet echt wat TVG verkeerd zegt. Iedereen doet wat hij/zij wil uiteraard, maar niemand kan mij verplichten om in hun gecreëerde toneelstuk mee te spelen en ook de maatschappij hoeft dit niet normaal te vinden... Ondertussen zijn er al mensen die zich laten ombouwen tot dieren omdat ze zich zo "identificeren". Sorry, ik doe niet mee met die gekkigheid en ik zal dat ook nooit normaal vinden.
Hoe speel je er precies in mee dan?

Goed punt, maar dan vraag ik me af of een potentiële scène in het openbaar dan beter is. Maar goed, de kans zo'n situatie voorvalt is behoorlijk klein natuurlijk.
Behoorlijk minimaal. Genderdysforie bestaat al even lang als de mens, maar er is nu een representatiestrijd gaande waardoor je soms foutief het idee krijgt dat een miljoen mensen in de samenleving "X" is in plaats van "M/V" terwijl het in werkelijkheid om een véél kleiner aantal gaat. En daarbij tel ik niet de vijf VB grappenmakers die zich identificeren met een Königstiger.

Zijn onze vrienden van het Vlaams Blok niet gewoon Gender en geslacht (handig) door mekaar aan het gebruiken?
Er zijn pakweg 3 geslachten, maar wel meer genders, waar gender zich eerder in de psyche van de mens bevindt, en geslacht puur fysiek is, zo had ik het toch verstaan.

Behoorlijk minimaal. Genderdysforie bestaat al even lang als de mens, maar er is nu een representatiestrijd gaande waardoor je soms foutief het idee krijgt dat een miljoen mensen in de samenleving "X" is in plaats van "M/V" terwijl het in werkelijkheid om een véél kleiner aantal gaat. En daarbij tel ik niet de vijf VB grappenmakers die zich identificeren met een Königstiger.
Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat mensen, die niet mee willen doen aan dat "circus", gaan wanneer hun kind dit aan de hand heeft. Hopelijk hebben deze mensen geen kinderwens in ieder geval.

Zijn onze vrienden van het Vlaams Blok niet gewoon Gender en geslacht (handig) door mekaar aan het gebruiken?
Er zijn pakweg 3 geslachten, maar wel meer genders, waar gender zich eerder in de psyche van de mens bevindt, en geslacht puur fysiek is, zo had ik het toch verstaan.
Voor het VB valt biologisch geslacht samen met gender, of dat is volgens hen de norm. Ze erkennen wel dat genderdysforie bestaat, maar willen het niet faciliteren (door bvb. genderneutrale toiletten of financiële ondersteuning via de ziekenkas bij de fysieke "ombouwing"). Daar komt het op neer.

Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat mensen, die niet mee willen doen aan dat "circus", gaan wanneer hun kind dit aan de hand heeft. Hopelijk hebben deze mensen geen kinderwens in ieder geval.
En opnieuw iemand met even kortzichtige uitspraken als waar ze anderen net van beschuldigen.. Zoals in mijn vorige post al gezegd, buiten enkele extremisten hebben de meeste mensen geen probleem met specifieke gevallen en moeten deze absoluut geholpen worden, op welke manier dan ook.

Het probleem zoals met zovele "nieuwere" situaties of aandoeningen dat er een soort van hype rond ontstaat wat totaal niet in verband staat met het aantal personen dat er effectief aan lijdt. Hollywood actrices die opeens toevallig enkel transgender kinderen hebben of een moeder op een basisschool hier in de buurt die zelf transgender is met 2 transgender kinderen. Statistisch quasi onmogelijk en Munchhausen syndroom komt automatisch in me op maar goed, iedereen verdient het voordeel van de twijfel.

Bewijst alleen maar mijn punt dat je niet op Vlaams Belang moet stemmen als je persoonlijke vrijheden belangrijk vindt, er is geen enkele partij die nog maar in de buurt komt van de mate waarop Vlaams Belang wil ingrijpen op onze persoonlijke vrijheden. Van wie kinderen mag krijgen (geen adoptie door homokoppels), wie kinderen moet krijgen (autochtone vrouwen voor hun 30ste), wie je mag liefhebben (homohuwelijk als 'verworven recht' beschouwen, geeft die koppels geen vertrouwen naar de toekomst), beslissen over wat vrouwen met hun eigen lichaam mogen doen (geen abortus), hoe je je mag voelen en identificeren (geen genders) en tot hoe je denkt toe (gedachtepolitie op scholen en universiteiten ivm woke).

En je kan dan allemaal wel denken, ik behoor toch niet tot de minderheidsgroepen die ze viseren. Maar bezint eer ge begint, want partijen die zo ingrijpend controle willen over hoe mensen denken en leven, daar word je op een bepaald moment sowieso zelf ook slachtoffer van.
Akkoord, er zijn hier genoeg leden met jonge kinderen. Beeldt u eens in dat er een dag komt dat uw zoon of dochter moet bekennen van hetzelfde geslacht te houden, of zich niet goed in zijn/haar vel te voelen... zou je dan net zo snel op VB stemmen eens het heel dichtbij komt bij mensen waarvan je houdt? Ik denk het niet, en anders ben je wel heel bekrompen om daarover te vallen imo.

Om die reden wordt VB al zeker een no-go, om nog maar te zwijgen over hun twijfelachtige contacten met China/Rusland en wie weet wat nog allemaal. Maar helaas, we zullen de bonen wel gefret hebben 9 juni.

Akkoord, er zijn hier genoeg leden met jonge kinderen. Beeldt u eens in dat er een dag komt dat uw zoon of dochter moet bekennen van hetzelfde geslacht te houden, of zich niet goed in zijn/haar vel te voelen... zou je dan net zo snel op VB stemmen eens het heel dichtbij komt bij mensen waarvan je houdt? Ik denk het niet, en anders ben je wel heel bekrompen om daarover te vallen imo.

Om die reden wordt VB al zeker een no-go, om nog maar te zwijgen over hun twijfelachtige contacten met China/Rusland en wie weet wat nog allemaal. Maar helaas, we zullen de bonen wel gefret hebben 9 juni.
Een VB'er zou snel riposteren met de vraag hoe moslimjongeren met een holebiachtergrond worden onthaald in hun omgeving en dat het bij VB-gezinnen dus wel allemaal meevalt. Onlangs nog aan een ultrakatholiek gevraagd wat die zou doen als dochterlief uit de kast zou komen en die zei simpelweg dat hij haar zou omringen met liefde en zorg. Zal echter lang niet overal het geval zijn.

Laatst bewerkt:
En opnieuw iemand met even kortzichtige uitspraken als waar ze anderen net van beschuldigen.. Zoals in mijn vorige post al gezegd, buiten enkele extremisten hebben de meeste mensen geen probleem met specifieke gevallen en moeten deze absoluut geholpen worden, op welke manier dan ook.

Het probleem zoals met zovele "nieuwere" situaties of aandoeningen dat er een soort van hype rond ontstaat wat totaal niet in verband staat met het aantal personen dat er effectief aan lijdt. Hollywood actrices die opeens toevallig enkel transgender kinderen hebben of een moeder op een basisschool hier in de buurt die zelf transgender is met 2 transgender kinderen. Statistisch quasi onmogelijk en Munchhausen syndroom komt automatisch in me op maar goed, iedereen verdient het voordeel van de twijfel.
En wat heeft dat precies met mijn bericht te maken? Ik stel me gewoon de vraag wanneer iemand geen hen/het wilt gebruiken, zij dit gaan doortrekken naar hun eigen kinderen. Dat lijkt me toch een terechte vraag.

Ik heb de hype wel een beetje gemist denk ik, maar het is toch niet gek dat iets nieuws wat meer aandacht krijgt? Zeker wanneer dat samen hangt met rechten en acceptatie.

Vraag mij ook af of Petra De Sutter, die imo zowat de populairste politica aan de linkerzijde moet zijn, hier ook wel enige invloed op heeft op het naar voor schuiven van deze discussie als belangrijk voor bepaalde rechtse partijen.
Al veel degoutante opmerkingen geweest van Vlaams Blokkers op haar transvrouw zijn. Die ze dan, bv ook gisteren in De Zevende dag" opeens heel genuanceerd en braaf gaan kaderen.

Er zijn een aantal partijen volgens mij een héél zware fout aan het maken door hier precies één van de mede-speerpunten van hun campagne te maken of minstens door dit telkens opnieuw terug naar voor te trekken/te laten trekken door de media. Er is maar één partij aan het scoren op dat gender thema en dat is dezelfde partij die scoort op migratie...

De realiteit is dat 90% van de mensen hier tó-taal niet van wakker ligt. De overgrote meerderheid van die 90% is waarschijnlijk relatief progressief op dat thema maar diezelfde meerderheid gaat er nooit van zen leven mee voor op de barricades klimmen. De kans dat het dus impact heeft op hun stemgedrag is minimaal, laat staan dat het de doorslaggevende factor is van waar hun swing vote naartoe gaat.
Dit is voor VB gewoon shooting ducks in a barrel. Er is letterlijk geen enkele andere partij die op dat gender thema veel stemmen kan winnen, waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

En voor ik hier weer die "Moeten we er dan over zwijgen misschien????" voor de voeten gesmeten krijg. Nee, maar misschien moet je 2 weken voor de verkiezingen u energie steken in zaken waar de meeste kiezers wél van wakker liggen.

Er zijn een aantal partijen volgens mij een héél zware fout aan het maken door hier precies één van de mede-speerpunten van hun campagne te maken of minstens door dit telkens opnieuw terug naar voor te trekken/te laten trekken door de media. Er is maar één partij aan het scoren op dat gender thema en dat is dezelfde partij die scoort op migratie...

De realiteit is dat 90% van de mensen hier tó-taal niet van wakker ligt. De overgrote meerderheid van die 90% is waarschijnlijk relatief progressief op dat thema maar diezelfde meerderheid gaat er nooit van zen leven mee voor op de barricades klimmen. De kans dat het dus impact heeft op hun stemgedrag is minimaal, laat staan dat het de doorslaggevende factor is van waar hun swing vote naartoe gaat.
Dit is voor VB gewoon shooting ducks in a barrel. Er is letterlijk geen enkele andere partij die op dat gender thema veel stemmen kan winnen, waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

En voor ik hier weer die "Moeten we er dan over zwijgen misschien????" voor de voeten gesmeten krijg. Nee, maar misschien moet je 2 weken voor de verkiezingen u energie steken in zaken waar de meeste kiezers wél van wakker liggen.
Idd, andere partijen hebben geen enkele stem te winnen door het gender thema keer op keer te verdedigen (in tegendeel zelf).
VB kiest telkens een thema en de andere partijen volgen (en lopen in de val).

Heb je de zevende dag eigenlijk bekeken? Of tenminste het artikel in de openingspost gelezen?
Ze werpen het zelf niet op (denk ik, ik ben ook niet zo bekend met hun programmapunten), dit specifiek was als antwoord op een ingezonden vraag:
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken kreeg in De zevende dag vandaag vragen voorgeschoteld van burgers. Daarbij kwam ook het standpunt van zijn partij over ethische thema's en de LGBTQIA+-beweging aan bod.

Maar als jij mag beslissen welke voornaamwoorden je voor (hypothetische) mij gebruikt, mag ik u dan ook met "zij/haar" aanspreken?
Mensen mogen hun eigen voornaamwoorden kiezen en mensen kunnen een eikel zijn door die bewust niet te gebruiken.
Zo eenvoudig is het.

Mensen mogen hun eigen voornaamwoorden kiezen en mensen kunnen een eikel zijn door die bewust niet te gebruiken.
Zo eenvoudig is het.
Dit dus, maar je kan het heel gemakkelijk in het belachelijke trekken. "Hen/die" blijft een heel eigenaardige set voornaamwoorden die nog veel tijd gaan nodig hebben om algemeen aanvaard te worden. Moet je daarom de eikel uithangen? Ik vind van niet, maar ik ben dan ook niet iemand die graag de astrante eikel uithangt. Sommige mensen zullen dat blijven doen, maar ik vermoed dat die na lange tijd meer en meer gemarginaliseerd zullen worden. Toen ik nog klein was mocht je zonder schaamte nog het woord "n*gerke" zeggen en daar nam niemand aanstoot van. Vandaag gebruikt amper iemand dat woord nog.

En wat heeft dat precies met mijn bericht te maken? Ik stel me gewoon de vraag wanneer iemand geen hen/het wilt gebruiken, zij dit gaan doortrekken naar hun eigen kinderen. Dat lijkt me toch een terechte vraag.

Ik heb de hype wel een beetje gemist denk ik, maar het is toch niet gek dat iets nieuws wat meer aandacht krijgt? Zeker wanneer dat samen hangt met rechten en acceptatie.
Mijn excuses als je het effectief als een serieuze vraag beschouwt maar het komt in elk geval even polariserend over als iemand die de hele hetze wegzet als flauwekul..

Akkoord met je tweede deel ivm aandacht.

Terug
Bovenaan