Sorry, maar gaan we nu de betekenis van woorden verbuigen of subjectief maken om het doen uit te komen? Jij zegt gewoon "net zoals ik het verbazingwekkend vind dat mensen denken dat ze noch man noch vrouw zijn, dat vind ik ook behoorlijk fanatiek", kortom enige afwijking van 100% man of vrouw, dat kan gewoon niet. Dat lijkt me niet echt aan te sluiten bij de realiteit, dat is een extreem van het debat, waar "ieder zijn eigen gender" het andere is.
Ik reageerde gewoon met dezelfde bewoording op iemand die mijn mening omschreef als fanatiek religieus, vandaar.
Als je geen enkele toegeving wil maken en geen verandering wil, hoe is dat niet star? Star is geen synoniem voor onverdraagzaam of onrespectvol. Zaken benoemen, waren we daar niet voor?
Een toegeving is dan ook gewoon respect hebben voor iemand die nu al bladzijdes volgeschreven heeft waarom hij bepaalde woorden niet wil gebruiken en er toch over willen blijven doorgaan?
Zoals ik zei: ik vind het ook nogal star dat je gewoon niet kan accepteren dat anderen er anders over denken en bijgevolg accepteren dat zij bepaalde woordenschat niet gaan gebruiken.
Ik kan/wil accepteren dat mensen denken dat ze noch man noch vrouw zijn, ondanks dat ik er mijn mening over heb. Nu omgekeerd ook nog begrip dat ik daarvoor mijn woordenschat niet ga aanpassen.
Anders vind ik dat net de starre houding.