Genderidentiteit en gendertherapie

Wat mij vooral stoort is de totaal ongefundeerdere onzin die ik hier lees.
Ken jij mensen die een transformatie doorgaan?
Besef je dat dat een traject is dat jaren duurt, met intensieve psychologische begeleiding (zoals in één keer om de twee weken voor een periode van >>> 1 jaar)?
Ik zie echt niet wat er impulsief is aan die beslissing. En er wordt in België echt niet te licht overgegaan. Dat is een enorme administratieve rompslomp, met heel wat begeleiding.
En zeer jonge mensen kunnen geen ingrijpende operaties laten uitvoeren, je moet daar meerderjarig voor zijn. Dat kost trouwens allemaal veel geld, dus die kinderen moeten meestal ook nog hun ouders overtuigen om dat te financieren, of er voor gaan werken.
Je negeert het feit dat ik over bepaalde zaken mijn persoonlijke mening geef. daarom de (vind ik). Mag ik nog mijn eigen mening geven?
Verder kies je er voor om enkel de focus te leggen op België terwijl dat seksuele transitie een echte cashcow geworden is in andere landen.

Verder ga je ook niet in op het feit dat het soms gruwelijk afloopt ofwel door zelfmoord of infecties/sepsis.
Niet zelden hebben sommigen spijt van hun operaties omdat ze slecht geïnformeerd zijn over de gevolgen van die operaties en de wat ze zullen moeten doen om die aanpassingen aan het lichaam zo te houden.

Je negeert het feit dat ik over bepaalde zaken mijn persoonlijke mening geef. daarom de (vind ik). Mag ik nog mijn eigen mening geven?
Verder kies je er voor om enkel de focus te leggen op België terwijl dat seksuele transitie een echte cashcow geworden is in andere landen.
Wat je schrijft is jouw mening, en absoluut geen feit, want ze stemt niet overeen met de werkelijkheid.
Ik zeg gewoon dat wat jij hier neerpent gewoon jouw hersenspinsels zijn die totaal niet overeenstemmen met de werkelijkheid, hier in België en voor zover ik weet ook niet in een aantal landen rondom ons.
Die onzin over 'cashcows' kan je waarschijnlijk op extreemrechtse websites vinden, typisch op het soort baggersites waar je ook leest dat 1/3 van de Europese vrouwen een abortus ondergaan.

Verder ga je ook niet in op het feit dat het soms gruwelijk afloopt ofwel door zelfmoord of infecties/sepsis.
En weet je hoe het anders zou afgelopen zijn? Neen. Misschien hadden ze anders ook zelfmoord gepleegd?

Niet zelden hebben sommigen spijt van hun operaties omdat ze slecht geïnformeerd zijn over de gevolgen van die operaties en de wat ze zullen moeten doen om die aanpassingen aan het lichaam zo te houden.
Mensen die een transgenderoperatie ondergaan in België zijn perfect op de hoogte van dat alles. Die moeten zelf verplichte informatiesessies met hele resem medewerkers ondergaan .

Dit is geen constructieve manier om te discussiëren: eigen toelichting van argumenten wordt vanaf het begin geapprecieerd.
Die onzin over 'cashcows' kan je waarschijnlijk op extreemrechtse websites vinden, typisch op het soort baggersites waar je ook leest dat 1/3 van de Europese vrouwen een abortus ondergaan.
Ja ok. Kijk anders gewoon eens naar het filmpje in de twitter post hierboven. Doei!

Dat vind jij een overtuigend bewijs? Een filmpje van Matt Walsh, een opper-wappie

Neen dus, dan hecht ik nog meer belang aan de mening van mijn goudvis.
In het filmpje wordt er toegegeven dat het zeer winstgevend is om geslachtsveranderende operaties uit te voeren op mensen. Dat er nog veel andere winstgevende extra operaties nadien nodig zijn. Dat er buiten de chirurgie zelf ook nog veel geld verdiend word bij die operaties aan de anesthesie, aan de OR, nazorg en zo voort en dat het hospitaal surft op de extreem winstgevendheid van dat type operaties.

Het filmpje spreekt voor zich en Matt Walsh is in de verste verte niet te bespeuren.
Jij slaagt er echter nog altijd niet in om er inhoudelijk op te reageren en begint uit wanhoop op de boodschapper te schieten. Zwak.

Reactie van het ziekenhuis:
Michelle Forcier, assistant dean of admissions at Brown University’s Alpert School of Medicine and a pediatrician who specializes in gender care, said the presentation of these clips as representing an abnormal or immoral perspective in the world of health-care management is disingenuous.

“Anybody who works in a hospital setting knows that there are budgets, there are looks at costs and expenditures, and more resources go to programs that bring in more money. That’s the economics of health care,” she said. “Any cardiovascular center, for instance, looks at their surgical income versus outpatient, and surgery is always going to make more money than outpatient services. None of that should be shocking news.”
Ik zou dus eerder boos zijn op het tekort aan betaalbare gezondheidszorg in de VS. Conservatieven kunnen beter zwijgen over dat onderwerp.

Over Matt Walsh
Walsh has targeted a slew of other trans health-care providers in the past, particularly those that offer care to trans youth. That includes the Boston Children’s Hospital’s Center for Gender Surgery, which for the past two months has received a barrage of harassment and death threats, as well as a bomb threat.

Als je een constructieve discussie wil houden hier, moet je misschien niet met zulke figuren afkomen.

Ik zou dus eerder boos zijn op het tekort aan betaalbare gezondheidszorg in de VS. Conservatieven kunnen beter zwijgen over dat onderwerp.

Over Matt Walsh

Als je een constructieve discussie wil houden hier, moet je misschien niet met zulke figuren afkomen.
Ronduit schrijnend hoe jullie na herhaaldelijk aandringen weigeren inhoudelijk te reageren op het filmpje.
Voor mijn part heeft de Paus, Elon Musk of één of andere onbekende het online gezet. Het maakt geen fluit uit.

Ik vind de inhoud van het filmpje ronduit walgelijk.
Dat is geen zorginstelling meer maar een cashcow op de kap van mensen.

Ronduit schrijnend hoe jullie na herhaaldelijk aandringen weigeren inhoudelijk te reageren op het filmpje.
Voor mijn part heeft de Paus, Elon Musk of één of andere onbekende het online gezet. Het maakt geen fluit uit.

Eh, Steven en de citaten van de ziekenhuizen gaan er wel op in, hoor. Het zou je dan ook sieren om die in rekening te nemen.

Ja, die operatie is winstgevend. Net als andere, omdat een ziekenhuis in de VS nu eenmaal zo moet draaien.

Ik vind de inhoud van het filmpje ook walgelijk. Het hele Amerikaanse systeem van gezondheidszorg is een grote schande. Ik vind het ook walgelijk dat dure en ondermaatse gezondheidszorg enkel problematisch is voor mensen als het gebruikt kan worden om transgendercentra te sluiten.

Drie keer raden uit welke politieke hoek deze kritiek komt en hoe deze mensen staan tegenover betere en meer betaalbare gezondheidszorg?

Ja, die operatie is winstgevend. Net als andere, omdat een ziekenhuis in de VS nu eenmaal zo moet draaien.
Ik vind de inhoud van het filmpje ook walgelijk. Het hele Amerikaanse systeem van gezondheidszorg is een grote schande. Ik vind het ook walgelijk dat dure en ondermaatse gezondheidszorg enkel problematisch is voor mensen als het gebruikt kan worden om transgendercentra te sluiten.

Drie keer raden uit welke politieke hoek deze kritiek komt en hoe deze mensen staan tegenover betere en meer betaalbare gezondheidszorg?

Jullie replieken vind ik weinig verholen pogingen om te minimaliseren wat er aan de hand is.
"net als andere" Euh nee, er is wel degelijk een significant verschil.
"Het hele Amerikaanse systeem" Euh nee, we gaan hier eens bekijken hoe anders SRS wel niet is ivm andere operaties.

Dit gaat niet meer over gezondheidszorg aanbieden maar iets helemaal anders.
Dit gaat over ja knikkende sex reassignment chirurgen die maar al te graag iedereen onder het mes leggen om zo veel mogelijk miljoenen te cashen. Het mag gerust de SRS industrie genoemd worden.

Laten we de volgende quote uit het filmpje eens bekijken 1:45 :

"Doctor Winnaker, who is our surgeon, says there's entire clinics where the entire clinic is supported just by phalloplasties and that's like a fraction of the surgeries they are doing."

Dus ja, lekker cashen, lekker SRS pushen, nog meer lekker cashen.
Volledige klinieken draaien op die gigawinsten van een fractie van operaties! Het geld klotst tegen de plinten!
Dat dit een natuurlijke evolutie is en niet geforceerd is geloof ik voor geen bal.

We geloven allemaal in feiten en wetenschap behave wanneer het ons niet uitkomt. Coronavaxins zijn ook fake en gewoon een big pharma complot om op in the cashen. Global warming is een complot van de renewable industry en ga zo maar door.

Nu zij het Weer evil dokters die kinderen trans willen maken uit geldlust. Dat is toch gewoon lachwekkend? Ik vind zullen conspiracy theories gewoon cheap.

Jullie replieken vind ik weinig verholen pogingen om te minimaliseren wat er aan de hand is.
"net als andere" Euh nee, er is wel degelijk een significant verschil.
"Het hele Amerikaanse systeem" Euh nee, we gaan hier eens bekijken hoe anders SRS wel niet is ivm andere operaties.

Dit gaat niet meer over gezondheidszorg aanbieden maar iets helemaal anders.
Dit gaat over ja knikkende sex reassignment chirurgen die maar al te graag iedereen onder het mes leggen om zo veel mogelijk miljoenen te cashen. Het mag gerust de SRS industrie genoemd worden.

Laten we de volgende quote uit het filmpje eens bekijken 1:45 :

"Doctor Winnaker, who is our surgeon, says there's entire clinics where the entire clinic is supported just by phalloplasties and that's like a fraction of the surgeries they are doing."

Dus ja, lekker cashen, lekker SRS pushen, nog meer lekker cashen.
Volledige klinieken draaien op die gigawinsten van een fractie van operaties! Het geld klotst tegen de plinten!
Dat dit een natuurlijke evolutie is en niet geforceerd is geloof ik voor geen bal.
Maar dat van een paar klinieken in de VS, zegt toch niks over de wetenschap erachter? En de toepassing ervan bij ons. Dat is een groot verschil.

En dan is het nog niet eens zeker dat die toepassing ginds zo fout is, want je hebt geen cijfers over hoe dat gaat bij andere ingrepen. Zijn in andere klinieken andere soorten ingrepen disproportioneel verantwoordelijk voor de winsten en heeft het dus niks te maken met de soort ingreep, maar met het winstmodel? Stel dat in een andere kliniek radiografie zorgt voor veel omzet, ga je dan twijfelen aan de wetenschap achter X-Rays en botbreukjes?

Over Matt Walsh

Mij gaat het niet over die walsh maar wat die dokter zegt op die presentatie. Geldgewin zou nooit de driver achter ziekenzorg mogen zijn maar idd... Het US healthcare system is er wel voor gebouwd natuurlijk. Op die r/detrans lees je wel links en rechts een verhaal van mensen die het niet meer kunnen betalen om te 'detransen' :(

Ik weet dat de boodschapper gaat afgeschoten worden voordat de boodschap bekeken wordt maar transgenderbehandelingen zijn daar dus echt wel een 'moneymaker'
Gelukkig voelde ik de bui al hangen.

Mij gaat het niet over die walsh maar wat die dokter zegt op die presentatie. Geldgewin zou nooit de driver achter ziekenzorg mogen zijn maar idd... Het US healthcare system is er wel voor gebouwd natuurlijk. Op die r/detrans lees je wel links en rechts een verhaal van mensen die het niet meer kunnen betalen om te 'detransen' :(
Net zoals er mensen zijn die daar andere gezondheidszorg niet kunnen betalen. Dus dat is totaal naast de kwestie.
Eén filmpje, één dokter, en mogelijk nog wat uit de context gehaald.

We geloven allemaal in feiten en wetenschap behave wanneer het ons niet uitkomt. Coronavaxins zijn ook fake en gewoon een big pharma complot om op in the cashen. Global warming is een complot van de renewable industry en ga zo maar door.

Nu zij het Weer evil dokters die kinderen trans willen maken uit geldlust. Dat is toch gewoon lachwekkend? Ik vind zullen conspiracy theories gewoon cheap.
Niemand zegt hier dat het de evil dokters zijn die piemeltjes van kinderen afhakken dat het een lieve lust is. Je denkt vaak wel in extremen vind ik persoonlijk. Er wordt gewoon opgemerkt dat er een financieel incentive is om te bepaalde behandelingen te doen. Dit financieel aspect kan de correctheid van de behandelmethodes in vraag doen stellen maar wil ook niet zeggen dat transgender behandelingen de facto verkeerd zijn. Dat is iets dat moet bewaakt worden want de ingrepen zijn best wel zwaar. Lichamelijk als psychologisch.
Kan er geen winst limiet gesteld worden op deze behandelingen in de US? Haal het winstmodel op een of andere uit de vergelijking?
Dat het coronavaccin en global warming hier als argument hoeft bijgesleurd te worden lijkt me weer een reductio at absurdum.

Laatst bewerkt:
Dat detrans kanaal is ook niet onbesproken en is al een paar keer gebanned omdat de rechtervleugel er een anti trans kanaal van aant maken was. Dat aantal users moet je in ieder geval niet serieus nemen en gaat ook tegen alle studies in.

Ook in de states Kan dat niet zomaar op een twee drie en is het niet enkel de dokter die beslist. Het is vooral de rechtervleugel die dat wil afschilderen alsof men daar losjes over gaat en dat mensen in feite getricked worden into trans.

Dat in de states oog op winst uit gezondheidszorg beter afgebouwd zou worden is een feit maar dat heeft niets specifiek te maken met transgender behandelingen en is een ander debat op zich. Ik zie het niet snel gebeuren omdat velen communisme zouden schreeuwen.

Laatst bewerkt:
Net zoals er mensen zijn die daar andere gezondheidszorg niet kunnen betalen. Dus dat is totaal naast de kwestie.

Eén filmpje, één dokter, en mogelijk nog wat uit de context gehaald.
https://unherd.com/2022/06/the-doctors-profiting-from-trans-surgery/

Een extract uit het boek 'the myth of the wrong body' Geschreven door Miquel misse wie zelf een transgender is die toch ook oproept om argwanend te zijn voor het financiële verhaal achter de operaties.
Je hebt dan een 'opperwappie' en een transgender die een gelijkaardige mening hebben. (alhoewel het bij Misse gaat over de winstmodellen in de priveklinieken in de jaren 90/00 daar deze operaties toen nog niet terugbetaald werden)

Die opperwappi is echt wel anti en hater en heeft een heel toxisch discours en dus zeker geen gelijkaardige mening. Nu ik ben niet zeker dat het geen trol is want die zijn laatst tirade gaat over het feit dat Ariel niet zwart mag zijn en in feite doorzichtig moet zijn omdat sommige diepzeevissen dat ook zijn. :unsure:

Met miquel ga ik wel grotendeels akkoord. Hij heeft het ook over bijkomende plastische chirurgie en niet enkel over gender reassignment surgery. De kern van zijn betoog gaat hem eerder om het feit dat veel trans mensen een zeker dwang voelen om die operatie te ondergaan omdat als ze zich wel willen presenteren als het andere geslacht maar niet de operatie willen ze een stempel over zich heen krijgen alsof ze niet echt zijn en doen alsof. Het verschil ligt hem in welke mate een trans iemand dysforie ervaart en dat is een heel spectrum waarbij elk geval individueel bekeken moet worden.

Laatst bewerkt:
Dat vind jij een overtuigend bewijs? Een filmpje van Matt Walsh, een opper-wappie

Neen dus, dan hecht ik nog meer belang aan de mening van mijn goudvis.

Je kan de bron van de tweet bekritiseren, maar de beelden spreken natuurlijk ook voor zich, dus ja, dan is dat overtuigend bewijs, want hij heeft het niet in scene gezet.

In een land waar de gezondheidszorg privé is liggen de incentives misschien nog net iets anders, maar dat wilt niet zeggen dat de chirurgen die deze week ingrepen in landen met een genationaliseerde gezondheidszorg verstrekken, er niet buitenproportioneel aan verdienen, laat staan dat diezelfde middelen niet beter elders aangewend zouden kunnen worden voor andere zaken. Voorbeelden genoeg van artsen die in de eerste plaats met geld bezig zijn, en niet met andere zaken, ook in ons land. Zo heb ik de "pech" gehad dat mijn gebroken pols als kind ooit eens hersteld geweest is door iemand die een honorarium vroeg dat ronduit exhorbitant was ten opzichte van de nochtans bijna gratis basisbehandeling, gelukkig konden mijn ouders dat betalen, maar dat was gewoon brute pech die arts tegen te komen op spoed toen en geen andere.

Maar hey, Matt Walsh is een opperwappie, dus case closed... gemakkelijk toch... In realiteit kunnen mensen perfect tegelijkertijd op één vlak gelijk hebben, en op een ander vlak ongelijk, dus kijk je naar hun argumenten op een case by case basis. Ik vind hypocrisie dan erger dan één juist standpunt combineren met één fout.
Dat zijn "doorzichtige" Ariel een parodie is op het overdreven gejuich van mensen die in de eerste plaats naar huidskleur kijken, dat ze erin geslaagd zijn een prominent Disney-personage van blank naar zwart te veranderen, ze zijn praktisch bijna even racistisch als degenen die dit dan weer een grote ramp vinden.

Ik heb vooral het idee dat anderen tegenargumenten geven en ingaan op de post, maar dat de enige reactie is ‘met niet op Walsh’. Voor jou anders ook dezelfde vragen als hierboven, als je er echt op wilt ingaan. Ik zie je triestige mannetje niet staan bij mensen die een geslachtsoperatie niet kunnen betalen? Beiden toch even erg.

Je reageert tegen 1 soort operatie, en het systeem in de VS. Als radiologie nu de winstgevende tak is, reageer je dan ook zo?

Terug
Bovenaan