Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie? = Degene die de mail leestDat heeft niets met woke te maken, het is gewoon slecht Nederlands.
Beste,
Geachte,
Toffe,
Lieve,
Gele,
Blauwe,
WIE? WAT?
Bij een bijvoegelijk naamwoord hoort een zelfstandig naamwoord.Wie? = Degene die de mail leest

Ik krijg vaak bonjour wanneer een Franstalige mailt dus ik vermoed dat dat ok is.Weet er iemand iets genderneutraal voor een mail/brief in het Frans?
En wat als de geadresseerde een slechte dag heeft?Ik krijg vaak bonjour wanneer een Franstalige mailt dus ik vermoed dat dat ok is.
Dan wens je hem/haar/het alsnog een fijne dag toe!En wat als de geadresseerde een slechte dag heeft?

Zie taaladvies link. Onder cillega's en vrienden wordt dat ook als ongepast beschouwd door een meerderheid. Geen representatieve doorsnee van de bevolking, neen.Wat is er onbeleefd aan beste/geachte?
CherWeet er iemand iets genderneutraal voor een mail/brief in het Frans?
Denk dat het toch wel indicatief is dat niemand beste hier als vreemd aanzietZie taaladvies link. Onder cillega's en vrienden wordt dat ook als ongepast beschouwd door een meerderheid. Geen representatieve doorsnee van de bevolking, neen.
"Het zelfstandige gebruik van Geachte en Beste als aanspreekvorm kan handig zijn in een brief of e-mail die voor meerdere mensen bedoeld is of wanneer het geslacht van de ontvanger onbekend is. Niet iedereen stelt het evenwel op prijs om op die manier aangeschreven te worden. Geachte en Beste kunnen daarom beter niet zelfstandig als aanhef gebruikt worden."
Nog wat lachen met die mens. (Ja, ik trek het op flessen om aan te geven dat het probleem dan wel eerder bij de ontvanger ligt)Dan wens je hem/haar/het alsnog een fijne dag toe!![]()
Dit dus.Nog wat lachen met die mens. (Ja, ik trek het op flessen om aan te geven dat het probleem dan wel eerder bij de ontvanger ligt)
Imo is gewoon vriendelijk en beleefd pogen te zijn toch iets waar men gaan aanstoot kan aan nemen. Als je een mail krijgt waar men u aanspreekt met beste of geachte en je daardoor misnoegd bent dan zegt dit meer over jezelf dan over diegene die de mail gestuurd heeft.
Dit dus hé.Dat heeft niets met woke te maken, het is gewoon slecht Nederlands.
Beste,
Geachte,
Toffe,
Lieve,
Gele,
Blauwe,
WIE? WAT?
Afsluiting: ciaokes byekesDit dus hé.
Ik schrijf altijd "Beste heer/mevrouw+achternaam" of "Beste+voornaam". Die "beste" kan wel eens worden vervangen door Goedemiddag, Geachte, Goedemorgen, ... Gewone collega's als eens "Dag+voornaam". Enkel de tofste collega's krijgen nog eens "Waarde" of "Allerliefste" of "Uwe Gezegende Doorluchtigheid".
Gewoon Beste, vind ik niet juist. Daar mist iets. En begin niet met Goede morgend of Heykes. Daar krijg ik het van.
Toedelz poedelz.Afsluiting: ciaokes byekes
Is dat niet enkel bij een man?

Ik krijg vaak bonjour wanneer een Franstalige mailt dus ik vermoed dat dat ok is.
Bedankt voor de tip, maar kan dit ook gebruikt worden in een meer formele context?Hier is dat gewoon "Bonjour"![]()

Maak er dan "Bonjour M/Mme" van.Is dat niet enkel bij een man?
Het is 'Cher, Chère' als vervanging voor 'Beste/Geachte' volgens een aantal sites, maar dan zit je weer met genders aan te spreken en pakt een non-binair persoon er mogelijks aanstoot aan...
Het wordt er niet makkelijker op.
Bedankt voor de tip, maar kan dit ook gebruikt worden in een meer formele context?
Het klinkt enorm informeel, maar ik kan ook mis zijn...
@OP
Ik gebruik telkens 'Beste,'.
Dat is het makkelijkst/snelst.![]()

Ik wel al, vriendelijk geantwoord met terug 'Beste,' als aanspreking.Altijd al Beste, gebruikt, nog nooit heeft er iemand er een probleem mee gehad![]()

Vaak ook dus ik hou het liefst zo formeel mogelijk zodat er zo min mogelijk kans is op gezaag achteraf.Maak er dan "Bonjour M/Mme" van.
Nee hoor, is prima voor normale (zakelijke) communicatie. Ik ga er nu wel van uit dat je daarmee communiceert en niet met notarissen of advocaten of weet ik veel wie super hard op correcte aansprekingen zal hameren.