Gezien op HBO Max in maart

HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!

hbo.jpg

Aeyenah​

Monkey Man​

Na het zien van de trailer van Monkey Man leek een stevige wraakfilm de ideale keuze voor een zaterdagavond. Met Dev Patel als regisseur én in de hoofdrol draagt hij de film en overtuigt hij in een rol die zowel fysiek als emotioneel veel van hem vraagt. De mix van rauwe actie, intens geweld en een onderliggende persoonlijke drijfveer zorgt voor een film die constant bruist van energie. Toch is het niet allemaal perfect; de film had hier en daar iets strakker gemogen; af en toe een scène inkorten of schrappen had het tempo nog beter gemaakt.

Het verhaal volgt een jongeman die bekendstaat als Kid. Hij verdient zijn geld in ondergrondse vechtclubs, waar hij – gehuld in een apenmasker – klappen incasseert voor het vermaak van anderen. Gaandeweg weet hij zich op te werken tot de schaduwrijke wereld van een lokaal restaurant, waar achter de schermen meer gebeurt dan enkel dineren. Gedreven door zijn verleden is Kid uit op wraak, gericht op de machtige figuren die zijn leven ooit hebben getekend. Ondanks de kleine minpunten bleek Monkey Man uiteindelijk een geslaagde keuze voor een filmavond: energiek en ruw.

Tova​

A Knight of the Seven Kingdoms​

A Knight of the Seven Kingdoms speelt zich af in de wereld van Game of Thrones, in een periode tussen House of The Dragon en Game of Thrones. De zesdelige serie is gebaseerd op George R.R. Martins novelle "Tales of Dunk and Egg", waarbij we Ser Duncan the Tall volgen, vertolkt door Peter Caffley. Dunk is een onbekende hedge knight die zijn eigen waarden nastreeft en eer in een hoog vaandel draagt. Ooit gestart als jonge schildknaap bij Ser Arlan van Pennytree, reist hij nu naar Ashford voor een aankomend toernooi. Drie paarden, een zwaard en schild van Ser Arlan zijn de attributen van Dunk. Hij krijgt al snel de jonge Egg aan zijn zijde, die vertolkt wordt door Dexter Sol. Het duo krijgt een aangename dynamiek en worden tijdens de eerste twee afleveringen sterk neergezet. Wanneer ook de Targaryens op het toneel verschijnen, worden verhaallijnen verweven en neemt het eerder tragere tempo wat snelheid aan.

De eerste twee afleveringen starten eerder intiem en persoonlijk, met een rustig tempo. Verwacht dus zeker geen grootste Game of Thrones gevechten of een bombastische aanpak. A Knight of the Seven Kingdoms heeft duidelijk zijn eigen identiteit. Na de eerste twee afleveringen neemt de gelaagdheid toe en zal je, net als ik, de laatste vier afleveringen van ongeveer dertig minuten in één ruk uitkijken. A Knight of The Seven Kingdoms is één van de beste miniseries die de laatste jaren is uitgekomen, waarbij de snelheid zorgt voor een gestage opbouw tot een uitstekend einde. Eer, verraad en verassende plotwendingen zijn het ideale recept voor een eigen identiteit in Westeros.

Sir. K​

Se7en​

Aan nieuwe series of films kwam ik deze maand helaas niet toe, daarom zet ik graag nog eens een absolute klassieker in de kijker. Want ja, ook daar heeft HBO Max een reeks toppers van in hun aanbod. Als ik zeg: David Fincher, Morgan Freeman, Brad Pitt en Kevin Spacey, dan zeggen jullie ongetwijfeld allemaal samen “Se7en!”. Yes, de psychologische misdaadthriller die in velen hun top-lijstjes verschijnt, inclusief dat van mij. Ongelooflijk dat deze film ondertussen dertig jaar oud is, maar nog steeds de tand des tijds met gemak doorstaat!

In Se7en volgen we rechercheurs William Somerset (Morgan Freeman) en David Mills (Brad Pitt), die een reeks moorden, geïnspireerd op de zeven hoofzonden, onderzoeken. Voor een misdaadthriller misschien niet het meest exotische plot, maar wat de film absoluut het kijken waard maakt, is de constante, donkere sfeer, fantastische cinematografie en een climax van jewelste. Met zo’n cast hoef ik het uiteraard niet over de acteerprestaties te hebben, al springen voor mij de veelbesproken Kevin Spacey en altijd sterke Morgan Freeman er wel bovenuit. Als er één film is die ik graag eens zonder enige voorkennis opnieuw zou bekijken, is dat ongetwijfeld Se7en. Ben je één van die uitzonderingen die de film nooit eerder zag, dan raad ik absoluut aan om deze bovenaan het prioriteitenlijstje te zetten!

Redactie
Een tijdje geleden A Knight of the Seven Kingdoms gebinged. Had niet verwacht dat het zo ontzettend goed zou zijn. Enorme aanrader!

Terug
Bovenaan