Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als die vlucht veel ruimte krijgt, is dat wel even een chance of a lifetime voor Kobe Goossens. Toch geen topklimmers in die groep. Wel een vier- of vijftal mannen die zeker een eindje bergop kunnen op een goeie dag, Goossens hoort daar bij. Lafay, Carboni en Oliveira kunnen dat ook zeker wel.

Als je die giro stories ziet, snap ik waarom Ewan eruit is nu. Zo een fles 🙈🙈🙈

Nee, serieus, jammer voor hem!

Opgave Ewan, daar gaat heel wat commentaar op komen.

EDIT: nvm, blijkbaar gevallen. Communicatie kwam van de race doctor.
Ze zeiden gisteren na de rit op Eurosport toch dat we waarschijnlijk Ewan na het weekend niet meer gingen zien. En op sporza staat toch dat het niets met een val te maken heeft. Denk dat het dus wel gewoon bewust is hoor

Opgave Ewan, daar gaat heel wat commentaar op komen.

EDIT: nvm, blijkbaar gevallen. Communicatie kwam van de race doctor.

Waarom zou daar commentaar op komen? Was toch op voorhand al gezegd dat hij de Giro niet ging uitrijden.

Het is ook niet de eerste die dat doet. McEwen deed het 20 jaar geleden ook bijna ieder jaar zo.

Toch vreemd dat je dan tijdens de rit stopt?
Had gehoopt dat die nog t/m vrijdag zou doorgaan. Morgen nog sprinten, dan rustdag, 2 ritten training en dan nog eens sprinten

Waarom zou daar commentaar op komen? Was toch op voorhand al gezegd dat hij de Giro niet ging uitrijden.

Het is ook niet de eerste die dat doet. McEwen deed het 20 jaar geleden ook bijna ieder jaar zo.

Ik geef daar geen commentaar op hoor. Mij boeit dat niet. Maar in Italië zal daar zeker commentaar op komen, want uitstappen terwijl je een leidertrui draagt, is respectloos. Ik vind dat gewoon logisch. Echt geen reden om door te gaan als er eigenlijk in deze Giro nog maar één echt vlakke etappe aankomt (etappe 13).
Had gehoopt dat die nog t/m vrijdag zou doorgaan. Morgen nog sprinten, dan rustdag, 2 ritten training en dan nog eens sprinten

Die ging normaal na maandag afstappen, maar hij lag er vandaag al heel vroeg af dus heeft waarschijnlijk beseft dat die rit van maandag toch te zwaar gaat zijn voor hem (ik gok dat Sagan zijn ploeg daar weer op kop gaat zetten om de echt snelle mannen eraf te krijgen).

Idd compleet overdreven dus dat de media zou tieren en brullen dat Evenepoel sowieso de Giro wint. Zelfs in dat artikel is het gewoon Evenepoel zelf die zegt dat we zondag waarschijnlijk een nieuwe leider hebben (zonder te zeggen wie). Wat ook gewoon klopt. :laugh:

Met deze heel tekende dubbele paragraaf.

Aan de bazen van Deceuninck-QuickStep volgend dringend verzoek: goed bekeken van jullie om eergisteren nog niet dat roze te pakken, wacht nu maar tot de Zoncolan. Dat maakt het voor ons media wat prettiger, bouwt de spanning op, is ook goed voor de kijkcijfers van Eurosport in de namiddag en Eén in de vooravond. De orgie kan dan een week duren tot in Milaan, waarna we in België de roze polonaise dansen. Vervolgens kunnen we naadloos overgaan in de Euro-euforie rond de Rode Duivels, want die worden Europees kampioen. Daarna nemen we een breakje, met uitzondering van wat etappezeges voor Wout van Aert in de Tour, en halen we een recordaantal medailles in Tokio. Als we daar geraken tenminste.

Maar eerst de Giro naar onze hand zetten. Voor de media hier te lande is het een uitgemaakte zaak: Remco Evenepoel is de topfavoriet en Egan Bernal van Ineos Grenadiers doet het in zijn broek voor maar één renner en dat is die van ons. ‘Hij is goed. Héél goed’ blokletterde een krant gisteren na de etappe van donderdag. Een andere krant drukte op de één een foto af van Remco in korte mouwen, het hondenweer trotserend, en zette daarboven de kop ‘Een kwestie van dagen’.
Ik zie dan toch geen spoken :unsure:

Om het stukje 'overmatige media-aandacht' met deze paragraaf te besluiten:
Ik weet niet of u begrijpt wat de bedoeling is van dit stukje. Alvast niet spotten met het wonderkind uit Schepdaal, eerder de verwachtingen een beetje temperen. Deze Giro is het Inferno van Dante op twee wielen, vol verraderlijke onbekenden. Hoe heeft dat slechte weer er ingehakt? Wie van de favorieten zal nog vallen? Wie wordt ziek? (Merckx werd ziek in zijn eerste Giro in de derde week.) Wat brengt de mini-Strade Bianche?

Cipollini maakte er voor McEwen zelfs al een punt van om met heel veel show af te zwaaien in de Tour aan de voet van de eerste helling de naam berg waardig.

Hoezo morgen sprinten? Morgen is toch een bergrit :confused:.

EDIT: effe gekeken. Je bedoelt wrs maandag sprinten, dan klopt het idd. Om eerlijk te zijn zou ik in Ewan zijn plaats toch ook wel effe proberen het weekend door te komen. De kans dat hij 1 van die 2 vlakke ritten wint is 83%. Kan natuurlijk zijn dat hij echt last heeft van zijn knie, dan kan je idd beter afstappen, rusten en dan alles op de Tour zetten. 1 Tour rit >>>> 3 of 4 Giro ritten uiteindelijk.

Cipollini maakte er voor McEwen zelfs al een punt van om met heel veel show af te zwaaien in de Tour aan de voet van de eerste helling de naam berg waardig.

Hoezo morgen sprinten? Morgen is toch een bergrit :confused:.

EDIT: effe gekeken. Je bedoelt wrs maandag sprinten, dan klopt het idd. Om eerlijk te zijn zou ik in Ewan zijn plaats toch ook wel effe proberen het weekend door te komen. De kans dat hij 1 van die 2 vlakke ritten wint is 83%. Kan natuurlijk zijn dat hij echt last heeft van zijn knie, dan kan je idd beter afstappen, rusten en dan alles op de Tour zetten. 1 Tour rit >>>> 3 of 4 Giro ritten uiteindelijk.
Ja maandag, wie legt er nu rustdagen op dinsdag :D

Blijkbaar gevallen in de tunnel en dan past aan de knie.

In den donker ziet ge zo iemand niet rijden he #karsten kroon grapje

Gaviria alleen weg en de eerste bocht al meteen onderuit. Veel geluk gehad of hij lag erover.

lol Gaviria eerst 46" of zo achter en nu terug in de groep of wel was die chrono kapot ofwel een ferme bidon collé

Wat is dat trouwens met al die reclame voor banden op Eurosport, zijn wij het doelpubliek voor nieuwe banden :unsure:

Hij kreeg verzorging van de dokter op een vlak/stijgend stuk en inderdaad zo teruggekomen.

Lafay de sterkste. Goossens toch serieus overrated als klimmer.

In peloton zal wel niet echt iets gebeuren. Etappe echt niet lastig genoeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan