Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was natuurlijk velen malen meer underdog, maar: JVDB, iemand? :unsure:
jvdb had ambities om het podium te halen, nooit om een grote ronde te winnen.
sneeuwzwart spreekt hier effectief over iemand die echt gaat meestrijden voor eindwinst in een grote ronde, en voor mij is dat ook de eerste keer in mijn leven dat ik dat meemaak.
Dus zat ik in het eerste decennium van deze eeuw veel voor de buis voor het tennis, het 2e decennium voor het voetbal, zal dat het 3e decennium hopelijk veel voor het wielrennen zijn.

Het is toch niet dat je bij JVDB ooit het gevoel had dat hij een grote ronde kon winnen. Het verschil tussen eindwinst en mooie ereplaatsen is enorm groot. Remco heeft een heel andere vibe.

Komop zeg, beetje chauvinisme mag toch wel hier in Vlaanderen. Hadden ze in NL zo'n talent had hij nu al 4x de TDF gewonnen in het hoofd van de Nederlanders.

Remco zorgt ook dat heel veel mensen nu naar de Giro liggen te zien die absoluut niets van wielrennen kennen. Dan krijg je dus zo'n toestanden. Gaat alleen slechter worden indien hij zijn evolutie kan doortrekken. Zelfs men ma denkt dat hij gaat winnen 😏. Ook al weten de iets meer kenner dat het geen schande is, zelfs normaal, als hij de volgende bergrit door het ijs zakt.

Beetje meer genieten zou ik zeggen.

Ook al weten de iets meer kenner dat het geen schande is, zelfs normaal, als hij de volgende bergrit door het ijs zakt.

Beetje meer genieten zou ik zeggen.
Voila,
Ik denk als je meteen na zijn val in de ravijn vorig jaar gezegd zou hebben dat Remco amper 9 maanden later op een paar seconden van het roze zou staan na de eerste week in de Giro, je voor gek werd verklaard. (Laat staan stel dat hij de Giro zou winnen)

Idd compleet overdreven dus dat de media zou tieren en brullen dat Evenepoel sowieso de Giro wint. Zelfs in dat artikel is het gewoon Evenepoel zelf die zegt dat we zondag waarschijnlijk een nieuwe leider hebben (zonder te zeggen wie). Wat ook gewoon klopt. :laugh:

4 van de 6 artikelen op 2 dagen tijd gaan over Remco en roze. Maar ik zie het niet hoor!
21980-ECA-054-F-4218-B6-AB-D136776-E3-D90.png

Ik vind vooral de overdaad aan Evenepoelartikels echt vervelend. Het stuk over Evenepoel in de Standaard van vandaag was bijvoorbeeld weer 3 keer zo groot als het stuk over Ewan/de rit van gisteren.

Ik lees zo goed als niets meer over Evenepoel -hoe erg ik ook fan ben- omdat de artikels mij niet blijven interesseren. Er is maar een eindige hoeveelheid interessante informatie te vertellen over renners, en bij Evenepoel is die kritische grens al lang overschreden.

Het gaat al zo goed als drie jaar over niets anders dan Evenepoel. Af en toe staat er eens een 'nieuwe Evenepoel' of ondertussen al een 'nieuwe nieuwe Evenepoel' op (Quinn Simmons, Marco Brenner, Cian Uijtdebroecks, ...), en dan gaat het twee weken daarover en nadien is het weer al OG Evenepoel wat de klok slaat. Ik ben het wel wat beu.

En het gaat mij niet enkel om de artikels die ik kan skippen. In ritverslagen is het tegenwoordig ook regelmatig inhoudelijk 50% Evenepoel. Ik wil ook weten wat er met anderen gebeurt. Over Cimolai, die ondertussen al twee keer tweede is geworden, is met zo goed als geen letter geschreven. Wat is zijn verhaal deze Giro bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Ik vind vooral de overdaad aan Evenepoelartikels echt vervelend. Het stuk over Evenepoel in de Standaard van vandaag was bijvoorbeeld weer 3 keer zo groot als het stuk over Ewan/de rit van gisteren.

Ik lees zo goed als niets meer over Evenepoel -hoe erg ik ook fan ben- omdat de artikels mij niet blijven interesseren. Er is maar een eindige hoeveelheid interessante informatie te vertellen over renners, en bij Evenepoel is die kritische grens al lang overschreden.

Het gaat al zo goed als drie jaar over niets anders dan Evenepoel. Af en toe staat er eens een 'nieuwe Evenepoel' of ondertussen al een 'nieuwe nieuwe Evenepoel' op (Quinn Simmons, Marco Brenner, Cian Uijtdebroecks, ...), en dan gaat het twee weken daarover en nadien is het weer al OG Evenepoel wat de klok slaat. Ik ben het wel wat beu.

En het gaat mij niet enkel om de artikels die ik kan skippen. In ritverslagen is het tegenwoordig ook regelmatig inhoudelijk 50% Evenepoel. Ik wil ook weten wat er met anderen gebeurt. Over Cimolai, die ondertussen al twee keer tweede is geworden, is met zo goed als geen letter geschreven. Wat is zijn verhaal deze Giro bijvoorbeeld?
Kijk, deze post is perfect welk gevoel ik momenteel ook heb (maar dan beter neergeschreven dan ik zou doen :unsure: ).
Ik versta ook wel waarom ze het doen, Remco spreekt het grote publiek nu eenmaal meer aan dan pakweg Vervaeke.

Typisch Belgisch om commentaar te geven op teveel aandacht te geven aan Remco. Jaren geen ronderenner gehad en nu krijgt hij teveel aandacht? Als er binnen 10 jaar terug een moment van droogte is op het ronde vlak kunnen we dan nostalgisch terugdenken aan deze tijd. Geniet er van zo lang het duurt!

Laatst bewerkt:
Artikels en reportages over de prestaties van Remco allemaal goed en wel (ook al is die verhouding Remco/rest toch wel een beetje scheef, maar ik begrijp het wel). Reportages of artikels over mensen die in zijn buurt wonen, Remco die het uitmaakt met zijn lief of zijn moeder een gelukkige moederdag wenst, zijn er dan voor mij weer een beetje over. Dat heeft allemaal niets meer met wielrennen te maken en hoort niet thuis op sportkanalen.

90% van de media-aandacht gaat naar 2 renners: Wout en Remco. Ze laten een scheet en het staat in de gazet of op Sporza.
Beetje overdreven toch?

Op lange termijn kan dat ook gewoon echt negatieve gevolgen hebben voor het wielrennen. Alle aandacht naar een handvol renners betekent ook alle sponsors naar een handvol renners/teams. De kloof tussen de rijkere en armere ploegen wordt zo alleen maar groter en nog meer traditionele ploegen zullen moeten plaatsmaken voor ploegen gesteund door rijke Arabieren die kunnen opbieden om die 5 groten te kunnen binnenhalen.

Artikels en reportages over de prestaties van Remco allemaal goed en wel (ook al is die verhouding Remco/rest toch wel een beetje scheef, maar ik begrijp het wel). Reportages of artikels over mensen die in zijn buurt wonen, Remco die het uitmaakt met zijn lief of zijn moeder een gelukkige moederdag wenst, zijn er dan voor mij weer een beetje over. Dat heeft allemaal niets meer met wielrennen te maken en hoort niet thuis op sportkanalen.
Dan moet je gewoon zelf filteren op welke sportkanalen je volgt. Op sporza lees ik dat soort zaken toch niet.
Trouwens, van de laatste 10 Giro artikels op sporza gaan er 3 over Evenepoel en 7 over algemene/andere zaken. Niets overdreven dus.

Dan moet je gewoon zelf filteren op welke sportkanalen je volgt. Op sporza lees ik dat soort zaken toch niet.
Trouwens, van de laatste 10 Giro artikels op sporza gaan er 3 over Evenepoel en 7 over algemene/andere zaken. Niets overdreven dus.
Dat van Remco zijn lief en dat moederdaggedoe waren wel degelijk dingen op Sporza (en dat zijn niet de enige vreemde artikels over Evenepoel die op Sporza zijn verschenen de afgelopen 2 jaar). En dat "filter zelf gewoon" is gewoon een domme dooddoener.

Nog zo'n ding is het interviewen van andere Belgen (of soms ook buitenlanders) maar hen dan toch gewoon vragen stellen over de prestaties Remco of in het voorjaar Van Aert/van der Poel. Dat is gewoon vreemd. En natuurlijk gaan veel mensen dat irritant vinden, die renners zelf incluis. De wereld is niet zwart en wit, verschillende mensen gaan verschillende meningen hebben. Dus ook hier op het forum.

Typisch Belgisch om commentaar te geven op teveel aandacht te geven aan Remco. Jaren geen ronderenner gehad en nu krijgt hij teveel aandacht? Als er binnen 10 jaar terug een moment van droogte is om het ronde vlak kunnen we dan nostalgisch terugdenken aan deze tijd. Geniet er van zo lang het duurt!
Moet er echt iemand betaald worden om een heel artikel te wijden aan dat Evenepoel vroeger in zijn bed ligt dan Keisse en vroeger aan de ontbijttafel zit? De continue stroom aan irrelevante informatie begint mij de keel uit te hangen. Daar kan Evenepoel zelf compleet niks aan doen. Ik hoop dat het niet zijn tol gaat eisen dat hij zo extreem in het middelpunt van de belangstelling staat, want het is niet normaal te noemen dat zelfs de doodnormale zaken uit zijn leven wereldnieuws worden in Vlaanderen.

Fantastische opener van rit 8. Zalig al die pogingen tot ontsnapping.
En dan rijdt Ganna even alles toe :love:

Opgave Ewan, daar gaat heel wat commentaar op komen.

EDIT: nvm, blijkbaar gevallen. Communicatie kwam van de race doctor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan