Ik vind vooral de overdaad aan Evenepoelartikels echt vervelend. Het stuk over Evenepoel in de Standaard van vandaag was bijvoorbeeld weer 3 keer zo groot als het stuk over Ewan/de rit van gisteren.
Ik lees zo goed als niets meer over Evenepoel -hoe erg ik ook fan ben- omdat de artikels mij niet blijven interesseren. Er is maar een eindige hoeveelheid interessante informatie te vertellen over renners, en bij Evenepoel is die kritische grens al lang overschreden.
Het gaat al zo goed als drie jaar over niets anders dan Evenepoel. Af en toe staat er eens een 'nieuwe Evenepoel' of ondertussen al een 'nieuwe nieuwe Evenepoel' op (Quinn Simmons, Marco Brenner, Cian Uijtdebroecks, ...), en dan gaat het twee weken daarover en nadien is het weer al OG Evenepoel wat de klok slaat. Ik ben het wel wat beu.
En het gaat mij niet enkel om de artikels die ik kan skippen. In ritverslagen is het tegenwoordig ook regelmatig inhoudelijk 50% Evenepoel. Ik wil ook weten wat er met anderen gebeurt. Over Cimolai, die ondertussen al twee keer tweede is geworden, is met zo goed als geen letter geschreven. Wat is zijn verhaal deze Giro bijvoorbeeld?