Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het een heeft toch niets met ander te maken?
Ik had deze prestatie wel verwacht, als hij geen last meer heeft en zijn trainingen heeft kunnen afwerken zit die vorm sowieso al snor.
Enige dat hij mist is dan effectief rijden in peloton.

Je kan zelfs beter in vorm raken van puur trainen dan wedstrijden omdat je daar perfect kan doen wat je wilt itt in wedstrijden
Voor een tijdrit heb je geen enkele referentie, dus zeer goede prestatie! Voor bv. bergritten heb je dat wél op basis van specifieke trainingen en de cijfers/wattages daarvan.

Voor een tijdrit heb je geen enkele referentie, dus zeer goede prestatie! Voor bv. bergritten heb je dat wél op basis van specifieke trainingen en de cijfers/wattages daarvan.
Voor een tijdrit heb je er net meer aangezien je volledig zelf bepaald hoe je die rijdt. 10min inspanning weten die perfect hoeveel wattage ze kunnen leveren

Een bergrit kan veel meer jojo zijn dus daar is het net minder referentie tenzij je op training dat simuleert (wat meestal wel gebeurd) of je een treintje opzet

Voor een tijdrit heb je er net meer aangezien je volledig zelf bepaald hoe je die rijdt. 10min inspanning weten die perfect hoeveel wattage ze kunnen leveren

Een bergrit kan veel meer jojo zijn dus daar is het net minder referentie tenzij je op training dat simuleert (wat meestal wel gebeurd) of je een treintje opzet
Een aantal wielerkenners zijn zeker niet akkoord met uw zienswijze.. die is daarstraks trouwens ontkracht tijdens het praatprogramma met oa Bobbie Traksel net na de tijdrit.

Een aantal wielerkenners zijn zeker niet akkoord met uw zienswijze.. die is daarstraks trouwens ontkracht tijdens het praatprogramma met oa Bobbie Traksel net na de tijdrit.
Ik verkies toch de mening van trainers dan van Bobbie

Laatst bewerkt:
Ik volg Somedude volledig op vlak van tijdrit, wel niet akkoord dat je beter af bent zonder wedstrijden te rijden.

Je hebt totaal geen wedstrijdritme nodig om eens 10 minuten te knallen op een vlakke tijdrit.

Als je de bergen in gaat en het tempo bepaald wordt door de anderen, dan is het begonnen.
Wringen in een nerveus peloton in de finale.
En de eerste keer terug afdalen in wedstrijdmodus na die val. Allemaal zaken die niet zo vanzelfsprekend zijn.

Dusja alles kan als hij het verstand op 0 kan zetten en geen last heeft in de lange ritten. Aan zijn kwaliteiten is er niemand die twijfelt.

Zo'n Tour of the Alps in prima omstandigheden lijkt me een mooie opstap richting de Giro, je weet op voorhand dat je 2 zware dagen krijgt op dag 2 en 4 en voor de rest kilometers maken, dat valt prima in te plannen qua trainingsarbeid. Maar Romandië rijden in dat hondenweer, daar wordt een lichaam echt niet beter van.

Op je eentje trainen heeft wel een pak voordelen. Je kan perfect trainen zoals jij wel, je hangt niet af van het tempo van de koers. En je kan naargelang recuperatie en slaap je trainingen aanpassen. Daar zijn de laatste jaren ook nog grote stappen in gemaakt, vroeger deed je de training die op je agenda stond en daarmee basta. Dankzij de powermeter zijn er geen geheimen meer of een renner al dan niet klaar is. Frisheid, zowel fysiek als mentaal, zijn super belangrijk. Als je maanden niet gekoerst hebt zal je wel extra hongerig zijn.

Zo'n Tour of the Alps in prima omstandigheden lijkt me een mooie opstap richting de Giro, je weet op voorhand dat je 2 zware dagen krijgt op dag 2 en 4 en voor de rest kilometers maken, dat valt prima in te plannen qua trainingsarbeid. Maar Romandië rijden in dat hondenweer, daar wordt een lichaam echt niet beter van.

Op je eentje trainen heeft wel een pak voordelen. Je kan perfect trainen zoals jij wel, je hangt niet af van het tempo van de koers. En je kan naargelang recuperatie en slaap je trainingen aanpassen. Daar zijn de laatste jaren ook nog grote stappen in gemaakt, vroeger deed je de training die op je agenda stond en daarmee basta. Dankzij de powermeter zijn er geen geheimen meer of een renner al dan niet klaar is. Frisheid, zowel fysiek als mentaal, zijn super belangrijk. Als je maanden niet gekoerst hebt zal je wel extra hongerig zijn.

Ik vind het nu wel een verschil tussen iemand die het echt doet als voorbereiding en iemand als remco waarvan het laatste beeld in een wedstrijd was dat hij in een ravijn lag met een gebroken bekken. Daar zit je nog met eventuele schrik die er kan in zitten.

Alleen afdalen en trainen is belange niet zo angstaanjagend als met een bende aan 80 per uur en sneller naar beneden duiken en het wiel voor je volgen.

Ze hadden zich er gemakkelijk van af kunnen maken en de rugnummers alfabetisch toekennen waardoor Almeida met 91 startte. Dat dit niet gebeurd is, doet met denken dat Evenepoel binnen het team als kopman nummer 1 is aangeduid.
Ze zeiden bij Eurosport dat Almeida met zekerheid vertrekt volgend jaar. Ze hebben volgens mij Remco '91' gegeven, omdat dit hem een grotere boost zal geven (vertrouwen geven) en ze van bovenaf bij Quickstep dachten van: "Almeida weg? Kopman of niet, hij krijgt die '1' niet."
Nog bij Eurosport zeiden ze (geen idee of het waar is), als Evenepoel beter lijkt te zijn en Almeida is minder (beetje afweten in de bergen) en hij knecht niet voor Remco, dat ze Joao' fiets in de wagen smijten en hij kan inpakken.

Ze zeiden bij Eurosport dat Almeida met zekerheid vertrekt volgend jaar. Ze hebben volgens mij Remco '91' gegeven, omdat dit hem een grotere boost zal geven (vertrouwen geven) en ze van bovenaf bij Quickstep dachten van: "Almeida weg? Kopman of niet, hij krijgt die '1' niet."
Nog bij Eurosport zeiden ze (geen idee of het waar is), als Evenepoel beter lijkt te zijn en Almeida is minder (beetje afweten in de bergen) en hij knecht niet voor Remco, dat ze Joao' fiets in de wagen smijten en hij kan inpakken.
Stond zo in de krant in de column van Patrick. Maar dat is altijd zo natuurlijk bij elke ploeg. Je bent lid van de ploeg tot de laatste dag natuurlijk dus wordt er altijd verwacht dat je je daar ook naar gedraagt.

Maar ik snap het niet goed. Almeida heeft vorig jaar getoond dat hij er geen probleem mee heeft om voor Evenepoel te werken. Was Algarve of Burgos waar hij indruk maakte en heel lang mee ging en Evenepoel ondersteunde. Dus ik verwacht echt geen problemen. Gewoon beetje de pers hier die dat opblaast. Die moeten niks weten van buitenlanders.

Remember wat Karl er ooit van maakte dat Gilbert niet naar de Tour mocht maar Asgreen wel. Terwijl het Lampaert was die in de weegschaal lag met Gilbert. Maar jah de buitenlander viseren vinden ze leuker.

Gewoon beetje de pers hier die dat opblaast. Die moeten niks weten van buitenlanders.
Hmmm, moeten we niet een bepaalde instantie inlichten hierover :thinking:?
Almeida heeft vorig jaar getoond dat hij er geen probleem mee heeft om voor Evenepoel te werken.
Dat was wel vóór zijn Giro 2020. Op een half jaar kan er ingepraat worden op je. Dat je niet hoeft onderdoen voor anderen.
We zullen wel zien. 10% kans dat Remco Joao overtreft deze Giro (en daar bid ik elke dag voor).

Ze zeiden er wel bij dat als het omgekeerd is en remco niet wil werken voor hem ze juist hetzelfde gaan doen.

Dinsdag krijgen we een pittige aankomst, de kans lijkt me klein dat de top 3 dat overleeft. Mogeljiks Almeida in het roze.

Mag ik bij deze opmerken dat "the return of king Filippo" een (alvast voorlopig) veel beter passende titel zou zijn? Die had onderweg zelfs nog tijd voor een fantasietje naar zijn supporters...

Affini rijdt hier in zijn eigen recht een bom van een tijdrit en zet een mooi groepje renners, waaronder een Cavagna die zich dit seizoen al vaker wist te onderscheiden in het onderdeel, op een 10-tal seconden. En dan komt daar zo'n Ganna die die tijd absoluut vermorzeld.

Ganna sprak overigens van de trui langer houden nu maar ik denk niet dat hij zich dubbel zal plooien tbh. Die andere tijdrit nog en dan alles op de OS. Als hij kan nog een losse rit meepakken maar die trui... denk niet dat hij veel moeite zal doen.

Almeida weg volgend jaar? Movistar ofzo? Kan vansevenant 2de man worden.
Eigenlijk nog jammer want Almeida pas leren kennen vorig jaar...

In de kranten is het er wel een beetje over. In quasi elke titel wordt er al van Remco gesproken.

Het gaat alleszins een goed bekeken giro zijn denk ik

Almeida weg volgend jaar? Movistar ofzo? Kan vansevenant 2de man worden.
Eigenlijk nog jammer want Almeida pas leren kennen vorig jaar...
Almeida heeft afgelopen winter al een dik contract voorgeschoteld gekregen bij UAE hé, ze wilden hem daar al inlijven voor 2021.
Had Almeida willen blijven was het contract nu al opengebroken en verlengd aan betere voorwaarden, zo is dat ook bij Evenepoel gebeurd na zijn eerste goeie uitslagen. Het voordeel voor Lefevere is dat hij nu goedkoop een topcoureur in zijn rangen heeft, alleen is hij hem zeker kwijt. Het spreekt wel voor Almeida dat hij dit niveau haalt, hij zou er ook met zijn klak naar kunnen gooien.

Voor je klassieke kern kan je renners nog paaien met "The Wolfpack", en dat je een team nodig hebt om RVV of PR te winnen als je niet de absolute beste bent. En voor de rijkste ploegen zijn die koersen nu eenmaal minder belangrijk.
Als je met Evenepoel ooit de Tour wil gaan winnen moet je helpers hebben die je evenveel gaat betalen bij UAE of Ineos, zonder verhoging van het budget zie ik dat niet gebeuren. Goed ja, als je de beste bent hebt je niet veel ploeg nodig.

Almeida heeft afgelopen winter al een dik contract voorgeschoteld gekregen bij UAE hé, ze wilden hem daar al inlijven voor 2021.
Had Almeida willen blijven was het contract nu al opengebroken en verlengd aan betere voorwaarden, zo is dat ook bij Evenepoel gebeurd na zijn eerste goeie uitslagen. Het voordeel voor Lefevere is dat hij nu goedkoop een topcoureur in zijn rangen heeft, alleen is hij hem zeker kwijt. Het spreekt wel voor Almeida dat hij dit niveau haalt, hij zou er ook met zijn klak naar kunnen gooien.

Voor je klassieke kern kan je renners nog paaien met "The Wolfpack", en dat je een team nodig hebt om RVV of PR te winnen als je niet de absolute beste bent. En voor de rijkste ploegen zijn die koersen nu eenmaal minder belangrijk.
Als je met Evenepoel ooit de Tour wil gaan winnen moet je helpers hebben die je evenveel gaat betalen bij UAE of Ineos, zonder verhoging van het budget zie ik dat niet gebeuren. Goed ja, als je de beste bent hebt je niet veel ploeg nodig.
Oh ok thx, wist ik niet. Maar hij zal toch meer budget hebben dan vorig jaar, anders deel je toch geen zo'n contracten uit aan Remco / Ala / Asgreen...

In de kranten is het er wel een beetje over. In quasi elke titel wordt er al van Remco gesproken.

Het gaat alleszins een goed bekeken giro zijn denk ik
Zwaar overroepen natuurlijk. Laat die jongen nu eerst eens rijden , en daarna zullen we er wel over praten.

Oh ok thx, wist ik niet. Maar hij zal toch meer budget hebben dan vorig jaar, anders deel je toch geen zo'n contracten uit aan Remco / Ala / Asgreen...
Niet per sé he.

Remco en Alaphilippe zijn 2 serieuze contracten maar dat zijn dan ook DE posterboys van de ploeg. Das het eerste wat je vast legt, de rest verdeel je en kijk je hoe ver je komt. Die mannen hebben ook belange na niet wat ze bv bij Ineos, UAE of Jumbo zouden kunnen verdienen. Asgreen: is veel gemakkelijker te houden. Is commercieel al veel minder interessant kwa uitstraling en is dan nog gericht op koersen die minder commercieel interessant zijn (al wat geen GT is dus).

Ik verwacht los van de geruchten ook niet Almeida zou blijven als knecht. Dadash argumenteerd hier wel dat dat bv in Burgos geen probleem was maar dat was wel vóór 14 dagen roze. En zelfs als dat wel zo was: als ik 3x meer betaald werd om te knechten voor Pogacar dan voor Evenepoel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan