Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
.
Als je met Evenepoel ooit de Tour wil gaan winnen moet je helpers hebben die je evenveel gaat betalen bij UAE of Ineos, zonder verhoging van het budget zie ik dat niet gebeuren. Goed ja, als je de beste bent hebt je niet veel ploeg nodig.
Het is dat pogacar veel had aan zijn helpers vorig jaar... :p

Denk dat we de potentiële ploeg van Quickstep nu ook niet mogen onderschatten. Evenepoel, Masnada, El Tractor, Vansevenant, Asgreen (die toen in Californië echt fantastische dingen deed), Julian en Lampaert oid is imo wel echt een goed ploegske. In the end zal het altijd een man tegen man gevecht zijn door de versmachtende taktiek van Jumbo of Ineos, maar ik denk dat Evenepoel zeker goed omringd zal zijn.

Zal zich toch al zeker niet laten vangen in een waaieretappe... Integendeel... :p

Denk dat we de potentiële ploeg van Quickstep nu ook niet mogen onderschatten. Evenepoel, Masnada, El Tractor, Vansevenant, Asgreen (die toen in Californië echt fantastische dingen deed), Julian en Lampaert oid is imo wel echt een goed ploegske. In the end zal het altijd een man tegen man gevecht zijn door de versmachtende taktiek van Jumbo of Ineos, maar ik denk dat Evenepoel zeker goed omringd zal zijn.

Zal zich toch al zeker niet laten vangen in een waaieretappe... Integendeel... :p
Als je de beste bent heb je in de bergen amper een ploeg nodig, maar een ploeg kan je wel redden op een mindere dag. Kijk maar hoe Dumoulin zowel de Vuelta als Giro verloor. Was Aru de beste in de Vuelta van '15? Niet bepaald, maar won wel dankzij zijn ploeg. En in een grote ronde heeft iedereen weleens een minder moment. Remember Froome die op Alp D'huez geholpen werd door Porte, die bij de auto dan eten ging halen en de tijdsstraf kreeg.

De laatste jaren hebben we altijd een sterk blok Ineos of Jumbo gezien die voor 1 kopman gingen. Als Ineos met zo'n sterke ploeg start maar niet met de absolute favoriet zullen ze toch wel eens anders gaan koersen dan wat we de laatste 10 jaar gewend zijn. De Tour is ook veel meer gecontroleerd als pakweg de Giro, in de Tour is een ploeg misschien wel minder belangrijk.

Ik vind het nu wel een verschil tussen iemand die het echt doet als voorbereiding en iemand als remco waarvan het laatste beeld in een wedstrijd was dat hij in een ravijn lag met een gebroken bekken. Daar zit je nog met eventuele schrik die er kan in zitten.

Alleen afdalen en trainen is belange niet zo angstaanjagend als met een bende aan 80 per uur en sneller naar beneden duiken en het wiel voor je volgen.
Heeft op training/hoogtestage wel al meermaals afdalingen gedaan van boven de 100km/u dus denk niet dat de schrik er nog zal inzitten.. anders doe je dat niet.

De tour is gecontroleerd omdat de ploeg net beter is, ik wil het wel eens zien als pogacar geel heeft en hij snel alleen valt. Dan moet hij ofwel zelf gaan, ofwel op alles zelf reageren. Pogacar gaat echt niet elk jaar kunnen rekenen op een inzinking van de gele trui en een supertijdrit.

Mag ik bij deze opmerken dat "the return of king Filippo" een (alvast voorlopig) veel beter passende titel zou zijn? Die had onderweg zelfs nog tijd voor een fantasietje naar zijn supporters...

Affini rijdt hier in zijn eigen recht een bom van een tijdrit en zet een mooi groepje renners, waaronder een Cavagna die zich dit seizoen al vaker wist te onderscheiden in het onderdeel, op een 10-tal seconden. En dan komt daar zo'n Ganna die die tijd absoluut vermorzeld.

Ganna sprak overigens van de trui langer houden nu maar ik denk niet dat hij zich dubbel zal plooien tbh. Die andere tijdrit nog en dan alles op de OS. Als hij kan nog een losse rit meepakken maar die trui... denk niet dat hij veel moeite zal doen.
Op dit parcours was het toch te verwachten dat Ganna iedereen ging wegblazen.. Ik ben niet verrast. Met zijn power de beste op korte vlakke tijdritten.

Heeft op training/hoogtestage wel al meermaals afdalingen gedaan van boven de 100km/u dus denk niet dat de schrik er nog zal inzitten.. anders doe je dat niet.

Ik weet niet of je zelf fietst, maar alleen tegenover in een groep en dan nog in wedstrijdmodus is toch wel een heel ander gegeven.

Alleen durf ik heel vlot dalen, maar met onze club ga ik niet mee als we de "bergen" in gaan omdat ik veel te bang ben om naar beneden te gaan in bende want je hebt totaal geen overzicht.

Nuja de kans is groot dat die gast zodanig in winners modus zit dat hij daar nooit aan denkt hem kennende.

De tour is gecontroleerd omdat de ploeg net beter is, ik wil het wel eens zien als pogacar geel heeft en hij snel alleen valt. Dan moet hij ofwel zelf gaan, ofwel op alles zelf reageren. Pogacar gaat echt niet elk jaar kunnen rekenen op een inzinking van de gele trui en een supertijdrit.
Een 5e plaats op ongeveer 30 sec van plaats 2 kan je moeilijk een inzinking noemen. Roglic heeft daar een tijdrit gereden die je mag verwachten van hem. Pogocar was die dag gewoon buitenaards.

Als gele trui met een tijdrit in de benen kan je niet 3de van je team eindigen. (Zeker niet als we spreken over een (halve) klimtijdrit).

Een 5e plaats op ongeveer 30 sec van plaats 2 kan je moeilijk een inzinking noemen. Roglic heeft daar een tijdrit gereden die je mag verwachten van hem. Pogocar was die dag gewoon buitenaards.
Beiden. Een goeie Roglic had toch wel een minuutje sneller gereden sé. Maar Pogacar was echt absurd goed tijdens zijn tijdrit.

Ze zijn vertrokken: bevestigd Ewan hier zijn status als snelste man op twee wielen of gaat Merlier zijn voet er stevig naastzetten? Of schiet Groenewegen meteen terug met scherp?

Soms gaat het gewoon niet over 'laten vangen' maar kom je door omstandigheden in de problemen. Kijk naar Pogacar vorig jaar: rijdt op een slecht moment recht en net op het moment dat hij aansluit vallen ze net voor hem. 2 kilometer verder zet Kwiatkowski den boel op de kant... 1'21". Nu hadden ze nog chance dat het Landa was die er ook tussen zat maar als je daar alleen valt en je hebt dan ook nog geen ploeg dan verlies je dus geen 1'21" maar dan zijn het er misschien gewoon 3.
Als gele trui met een tijdrit in de benen kan je niet 3de van je team eindigen. (Zeker niet als we spreken over een (halve) klimtijdrit).
Je moet wel een beetje redelijk blijven hé. Ja Roglic wordt door 2 ploegmaats gevloerd: Tom Dumoulin & Wout Van Aert. Een ex-wereldkampioen tijdrijden die wel gewoon 2 wordt achter een ontketende Pogacar en Wout Van Aert die een super-Tour rijdt ook bergop en een week later alleen (een veel friserre) King Filippo moeten laten voorgaan op het WK. had Roglic dichter kunnen eindigen? Ja... waarschijnlijk wel. Maar of je nu op 50" strand of op 20" maakt geen verschil hé. Hij zal ook wel gevoeld hebben dat het er niet in zat en dat het niet eens super nipt zou zijn, anders komt hij misschien toch dichter in de dag uitslag. Je hoort hem in code geel ook gewoon duidelijk zeggen "Pogacar rijdt gewoon 4% harder, ik heb geen idee waar ik die 4% ooit had moeten halen". Dat zegt genoeg.

In het kader van domweg uitvallen: sleutelbeenbreuk op weg naar het hotel 🙈🙈🙈🙈

Nu ja dat is dikwijls zo. Michaël Schumacher nam enorme risico's in de F1 en leeft nu al jaren als een plant ...
door een stom ski-ongeluk hé.

Gewoon even brute pech hebben kan soms al (grote) gevolgen hebben. C'est la vie.

Eigenlijk wel jammer voor Merlier dat een Rickaert hier niet bij is.

Ik duim voor Tim, maar zet m'n geld toch op Ewan

Nu ja dat is dikwijls zo. Michaël Schumacher nam enorme risico's in de F1 en leeft nu al jaren als een plant ...
door een stom ski-ongeluk hé.

Gewoon even brute pech hebben kan soms al (grote) gevolgen hebben. C'est la vie.
Idem hier.. 12000 kms rijden per jaar met de fiets. Heup breken op mijn vrijgezellen 🤔

Daarom dat Benett ook vertrekt aant eind vant seizoen, geen geld meer... Want nog geen nieuws over budget bij Patje...

Daarom dat Benett ook vertrekt aant eind vant seizoen, geen geld meer... Want nog geen nieuws over budget bij Patje...
En wint Remco de Giro? Neen het geld is op, de ploeg is er definitief mee gestopt 1 dag voor het einde van de ronde .. :unsure:

Eerlijk? Patje heeft alles al gewonnen met zijn ploeg wat hij kan winnen, behalve een grote ronde. Dus ik vermoed dat Evenepoel en een ploeg rond hem voor Patje belangrijker zijn, dan een sprinter, en dat Bennett gewoon niet meer in het plaatje past. Als zijne manager dan ook nog eens stevig doorvraagt, is het snel gedaan hé.

(En ja het kan mislukken met Remco, maar Patje kan ook gewoon op pensioen gaat hé. Dus dan is dat maar zo)

En wint Remco de Giro? Neen het geld is op, de ploeg is er definitief mee gestopt 1 dag voor het einde van de ronde .. :unsure:

Eerlijk? Patje alles al gewonnen met zijn ploeg wat hij kan winnen, behalve een grote ronde. Dus ik vermoed dat Evenepoel en een ploeg rond hem voor Patje belangrijker zijn, dan een sprinter en dat hij gewoon niet meer in het plaatje past. Als Benett zijne manager dan ook nog eens stevig doorvraagt, is het snel gedaan hé.
Feit, das het enigste dat nog ontbreekt bij Patje. Dus ploeg bouwen maar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan