Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch straf van Merlier, sinds zijn Belgische titel heeft die best al een knap palmares bij elkaar gefietst.

Bij mijn weten is die einde contract. Je kan die toch niet enkel maar in de ploeg houden omwille van wat hij meegemaakt heeft? Vakoc kreeg na zijn accident een minimumcontract van Lefevere.
Op een gegeven moment gaat het om resultaten, ook voor hem. Valt toch allemaal nog af te wachten of die er ooit nog gaan komen.

Merlier zou nog interessant kunnen zijn voor Patje. Maar geen idee hoe lang die nog onder contract ligt? Een treintje heeft hij ook niet echt nodig en het feit dat hij geen tour mag rijden (?) zal ook wel wringen.

Knap van Merlier, toch best veel snelle mannen hier aanwezig.

Evenepoel 2 plaatjes opgeschoven en staat volgens PCS nu vlak voor Almeida dus als ze geen boni's meer pakken kan Evenepoel dinsdag misschien roze pakken.

Merlier zou nog interessant kunnen zijn voor Patje. Maar geen idee hoe lang die nog onder contract ligt? Een treintje heeft hij ook niet echt nodig en het feit dat hij geen tour mag rijden (?) zal ook wel wringen.
Ligt nog onder contract tot eind 2022.

Als je nog nooit een grote ronde gereden hebt denk ik dat je dat allemaal wel makkelijk kan relativeren. Hij kan er de volgende jaren ook nog naar toe.

Mooie sprint van Tim. Ivm UAE ploegmaat wijkt uit naar rechts en Gaviria wil juist langs rechts passeren....

Nu ja dat is dikwijls zo. Michaël Schumacher nam enorme risico's in de F1 en leeft nu al jaren als een plant ...
door een stom ski-ongeluk hé.

Gewoon even brute pech hebben kan soms al (grote) gevolgen hebben. C'est la vie.
Colin McRae doet zelfs nóg beter. Rijdt jaren rally, stopt en verongelukt dan met een helicopter...
Ik had in die Extra Time koers met Merlier alvast het gevoel dat Merlier niet echt de intentie heeft om te verlengen bij Alpecin... maar kan ook zijn dat ik dat volledig verkeerd inschat natuurlijk. Ik blijf het alleszins een zeer vreemde keuze vinden om wat naar mijn mening op papier toch de veel snellere sprinter is niet naar de Tour de sturen... Merlier hoort alleszins bij te top 3 beste sprinters ter wereld momenteel imo. Philipsen met zekerheid niet.

Knap van Merlier, toch best veel snelle mannen hier aanwezig.

Evenepoel 2 plaatjes opgeschoven en staat volgens PCS nu vlak voor Almeida dus als ze geen boni's meer pakken kan Evenepoel dinsdag misschien roze pakken.
Ja, knappe sprint! Van vrij ver aangegaan en vlot standgehouden.

Evenepoel is er met het kopje bij en heeft duidelijk een plan denk ik. Was gisteren ook al merkbaar in zijn interviews vond ik.

Ooh, een aparte thread, waar is dat voor nodig!?:oink:

Mooie zege van Merlier, zeer sterk vroeg aangegaan en ze kwamen niet in de buurt.

Interessante etappe vandaag. Finale lijkt me toch iets te zwaar voor de echte sprinters. Sagan moet dit in principe wel vlotjes overleven. Waarschijnlijk een sprint met een man of 50. Of eventueel een late aanvaller die solo aankomt.
Verder wordt het vooral zaak om recht te blijven, want men voorspelt de hele dag (lichte) regen.

Ik had in die Extra Time koers met Merlier alvast het gevoel dat Merlier niet echt de intentie heeft om te verlengen bij Alpecin... maar kan ook zijn dat ik dat volledig verkeerd inschat natuurlijk. Ik blijf het alleszins een zeer vreemde keuze vinden om wat naar mijn mening op papier toch de veel snellere sprinter is niet naar de Tour de sturen... Merlier hoort alleszins bij te top 3 beste sprinters ter wereld momenteel imo. Philipsen met zekerheid niet.
Het interview na de Scheldeprijs sprak boekdelen. Ze maken daar vreemde keuzes inderdaad.

Je kan het nog wel verkopen als 'Merlier heeft nog nooit een GT gereden, dus eerst eens de Giro of Vuelta proberen'. Anderzijds is hij ook niet meer piepjong en zit je met een sprinter die enkel maar schrik moet hebben van Ewan en Bennett (en misschien Van Aert).

Ik weet niet of Quickstep een goede keuze is voor hem. Volgend jaar gaan ze in de Tour toch gewoon alles op Evenepoel zetten, lijkt me? Dan is er geen plaats voor Merlier en al zeker niet voor een loods.

Voor Lotto lijkt me dit een hele goede kans. Loopt Ewan zijn contract niet af dit jaar? Die zal ooit toch ook wel eens voor het grote geld van een UAE ofzo kiezen? Als je dan als Belgische ploeg een Belgische topsprinter kan binnenhalen, lijkt me dat een gouden kans. Voor Merlier zou het ook goed zijn, want bij Lotto zijn ze het gewoon om in de Tour quasi alles op een sprinter te zetten.

EDIT: Nee, blijkbaar zit Ewan al tot 2022 bij Lotto

Ewan heeft ook een contract tot eind 2022, net als Merlier. Dus Merlier naar Lotto zou nog wel kunnen.

Ah ok, dacht dat Merlier zijn contract ook dit jaar afliep. Dan is het inderdaad een scenario dat perfect mogelijk is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan