Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel een sterk nummertje van Affini, had ook niet onverdiend geweest moest hij voor blijven.

Ach volgens u zeggen wij hier constant dat Remco een dutske is dat beter bij den beenhouwer wat worsten gaat draaien
Dus in die optiek is dit heel serieus
Dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan gast.. Trek het nog wat meer in het belachelijke.. dat is hetgeen je vooral doet met uw postings heb ik de indruk. En ik zal niet alleen zijn met die mening.

Hij had idd een bekkenbreuk die niet te onderschatten is, maar was wel al van januari aan het trainen.. Hij ging zelfs enkele voorjaarskoersen kunnen meegedaan hebben maar wou alles zette op deze Giro.

Jij doet nu precies alsof hij nog maar een maand op de fiets zit.. Zijn enige probleem is niet kunnen sturen en dat heeft niks te maken met een bekkenbreuk.

Hij heeft geen 2 minuten verloren omdat hij nog niet in vorm is, hij heeft 2 minuten verloren op grindwegen uit schrik.Lefevere heeft het vandaag nog in een interview gezegd. Dat ze gaan moeten werken aan het leren sturen bij hem.

En niemand zegt hier dat hij niet goed kan fietsen. Qua conditie en vo2 max is het een beest. Maar voor sommige ritten heb je daaraan niet genoeg en moet je ook techniek hebben. En als je dat moet inhalen tov iemand die van kleins af al door de grindwegen ploetert zoals een Bernal dan weet ik niet of je dat ooit nog kan inhalen.
Ik ontken toch nergens dat hij onvoldoende kan sturen op grindwegen vraag mij af waar je dat nu ineens haalt? Volgens mij is het idd beter dat hij ook wat training volgt bij de crossers en hun entourage tijdens de wintermaanden. Dat zal hem helpen in de toekomst in zo een ritten als woensdag.

Wat ik wel vind en zeg is dat hij ondertussen meer dan voldoende in een peloton kan rijden ondertussen en ook in afdalingen zit de schrik er niet echt meer in heb ik de indruk ondanks zijn zware val in Lombardije.

En neen, vanaf januari is hij helemaal niet volop aant trainen. Remco heeft zijn training moeten onderbreken omdat zijn bekkenbreuk nog niet voldoende geheeld was. Hij is pas in de loop van februari pas stilaan op de rollen begonnen en dan pas trainingsritjes buiten. Meer dan een dikke maand later dus!!

Ik ontken toch nergens dat hij onvoldoende kan sturen op grindwegen vraag mij af waar je dat nu ineens haalt? Volgens mij is het idd beter dat hij ook wat training volgt bij de crossers en hun entourage tijdens de wintermaanden. Dat zal hem helpen in de toekomst in zo een ritten als woensdag.

Wat ik wel vind en zeg is dat hij ondertussen meer dan voldoende in een peloton kan rijden ondertussen en ook in afdalingen zit de schrik er niet echt meer in heb ik de indruk ondanks zijn zware val in Lombardije.

En neen, vanaf januari is hij helemaal niet volop aant trainen. Remco heeft zijn training moeten onderbreken omdat zijn bekkenbreuk nog niet voldoende geheeld was. Hij is pas in de loop van februari pas stilaan op de rollen begonnen en dan pas trainingsritjes buiten. Meer dan een dikke maand later dus!!
Op 22 september zat hij al terug op de rollen (zie zijn zwift account). Hij heeft idd terug een periode niet gefietst ertussen maar het is niet dat hij van zijn val tot half februari niets heeft gedaan he.

Op die tijd ben je al terug op je oude niveau en al zeker als topsporter. Ik heb 2 jaar geleden mijn heup gebroken, volledige heupprothese gekregen en 3 maand out geweest en na 1,5 maand zat ik al op mijn oude niveau. 6 maand na mijn val fietste ik al een pak beter dan voor mijn breuk.

En ik ben dan geen topsporter met al het talent en de proffesionele begeleiding er rond.

Fysiek is hij gewoon weer even sterk als ervoor. Moest hij willen dan rijdt hij ze in een 1dagskoers weer allemaal op een hoopje. De reden dat je dat nu niet ziet is omdat hij het 3 weken moet volhouden.

Over in peloton rijden ga ik me niet uitspreken de meeste koersen die ik gezien heb van hem Reed hij alleen weg. Maar dat naar voor wringen in een peloton in de finale dat zie ik hem toch ook niet doen. Ik heb daar beelden bekeken een paar dagen geleden van zo een camera op het zadel en als je ze daar ziet tussen wringen aan die snelheden dan moet je technisch toch wel een pakje kunnen fietsen.

Op 22 september zat hij al terug op de rollen (zie zijn zwift account). Hij heeft idd terug een periode niet gefietst ertussen maar het is niet dat hij van zijn val tot half februari niets heeft gedaan he.
Klopt, maar hij is er wel een hele periode terug tussenuit geweest van eind december tot in februari.. wat niet te onderschatten valt.

Achja, het is een supertalent dus die moet alles sneller, beter en meer kunnen ivg met andere renners blijkbaar. Minder krediet.. zoals nu ook met de Giro het geval is, dat is wel duidelijk. Ik doe daar niet aan mee.. Wat hij nu doet is al super vind ik.

Klopt, maar hij is er wel een hele periode terug tussenuit geweest van eind december tot in februari.. wat niet te onderschatten valt.
Fysiek en conditioneel heeft ie dat al wel ingehaald hoor. ;) MAAR het blijft natuurlijk wél tijdverlies die besteed had kunnen worden.
Zonder die val -vorig jaar- had hij zeker minder tijd verloren op die grindwegen hé. Normaal hadden ze daarop getraind, maar door zijn val is dat er niet van gekomen.

Nogmaals --> https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210520_96464322
Patrickje maakt de (enige) correcte analyse hoor.

Wat hij nu doet is al super vind ik.
Niemand die zegt dat dit niet zo is hé. :)

ik hoop toch dat hij één rit probeert aan te vallen. En niet enkel zich beperkt tot volgen met focus op de afsluitende tijdrit.

Maar ja, "easy said than done", al bij al toch al een goede prestatie en gewoon de giro uitrijden zal dat ook al zijn. Ik zie ook wel dat morgen na de Monte Zoncolan Almeida terug voor Evenepoel zou kunnen staan in het klassement als zijn slechte benen van de gravelrit bevestigd wordt.

Een top tien rijden is al een geweldige prestatie. Al degenen die hem al direct in het roze zagen weten totaal niet over wat ze spreken. Er is een groot verschil tussen knallen op een drie daagse in de Belgische heuveltjes en een 3 weken in de giro met hooggebergte, gravel,regen, koude,..

En dan eigenlijk nog zonder echt grote toppers rond je te hebben die je erdoor loodsen. Er zijn er al niet veel die gaan presteren wat hij hier nu al presteert. Er is ook niemand die dat beweert.

Benieuwd wanneer we De Gendt eens gaan zien. Zou die al veel pogingen ondernomen hebben om in de vlucht te zitten?

Misschien balt die alles samen voor een numero in de laatste week? Of zou hij toch nog geen goede vorm te pakken hebben?

Hij rijdt dit jaar weer alle grote rondes zeker?

De Gendt is aan het trainen voor de tour.

Nou ja in vlakke etappes moest die rijden voor Ewan, gisteren had die wel even meegegaan in een vluchtpoging maar zal zeker nog wel eens proberen uiteraard

De Gendt heeft de laatste week toch al meermaals laten weten dat een goede De Gendt in deze Giro een mirakel zou zijn. Die zit al heel de Giro met kniepijn die verergert elke keer hij hoge wattages trapt. Enige reden waarom die nog niet uitgestapt is, is omdat hij het nog altijd een eer vindt om een grote ronde uit te rijden. Zolang die pijn (en de enige remedie is rust, dixit De Gendt) niet weggaat, moet ge niet veel verwachten van hem.

ik blijf er toch bij dat het niet aan zijn benen lag dat hem zoveel verloor in die gravel rit, gewoon schrik/stuurkunsten en dan moeten lossen uiteraard, dat zijn benen leegliepen was natuurlijk ne uitleg om de rest op een dwaalspoor te zetten :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan