Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Fysiek en conditioneel heeft ie dat al wel ingehaald hoor. ;) MAAR het blijft natuurlijk wél tijdverlies die besteed had kunnen worden.
Zonder die val -vorig jaar- had hij zeker minder tijd verloren op die grindwegen hé. Normaal hadden ze daarop getraind, maar door zijn val is dat er niet van gekomen.

Nogmaals --> https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210520_96464322
Patrickje maakt de (enige) correcte analyse hoor.

Niemand die zegt dat dit niet zo is hé. :)
Mij komt het over dat sommigen hier zijn prestaties wat hij nu al rijdt worden geminimaliseerd.. zelfs weggelachen of in het belachelijke getrokken. Dat begrijp ik persoonlijk helemaal niet maar zal mss aan mij liggen dan..

zijn benen voelen weer goed aan. Zou hij durven aanvallen op een kilometer of 10 van de meet als hij zich goed voelt? Benieuwd...

zijn benen voelen weer goed aan. Zou hij durven aanvallen op een kilometer of 10 van de meet als hij zich goed voelt? Benieuwd...

Ik denk dat hij vooral bedoeld dat hij zonder kleerscheuren boven zal geraken.

Ik denk dat de klim hem vandaag wel moet liggen mits goeie benen. Vol op vermogen naar boven ..
Ik zie Bernal wel de laatste km aanvallen en tijd terug pakken (laatste km is een Bernal stukje).. maar ik zie tot dan, Evenepoel de schade wel eens kunnen beperken.

Ik vrees meer voor de rit van overmorgen to be honest ..

Benieuwd naar vandaag! Wat zal Remco kunnen? Hopelijk Belgen in de ontsnapping. En wie van de favorieten moet de rol lossen?

Vandaag is D-Day!
de zoncolan dat is geen lachertje, het klassement zal drastisch veranderen na vandaag.

Ik vrees voor een gesloten etappe maar ik ben toch super benieuwd naar de krachtverhoudingen op een beest als dit. Piek tot 27% in de laatste kilometers. :crazy:

Op stroken van +20% zou Bernal zijn zwakke rug wel eens parten kunnen spelen.
Er zijn enkel stroken van 20% helemaal op het einde. Ze doen de kant van 2003 en niet die van 2007/2010/2011/2014/2018.

etappe-14-finish-profiel.jpg

:kwijl:

door de trapjes is dit gewoon een stuk zwaarder dan egaal 12% gemiddeld in de laatste 3 kilometer, maar ik vrees wel dat het tot hier gesloten zal blijven. Alsnog kan hier door de betere klimmers meer dan een minuut genomen worden.

Als het zoals wordt voorspeld nog flink gaat regenen bij 4 graden op die hoogte dan zie ik het somber in voor Evenepoel. Het is toch al enkele keren gebleken dat hij in zulke omstandigheden niet op zijn best is. Hopelijk vergis ik me want ik denk dat de klim op zich hem wel zou moeten liggen.

Zal inderdaad wel lang gesloten blijven. De meesten zullen al blij zijn dat ze er nog aanhangen. Voor de rest wordt het natuurlijke selectie zeker.

Ik verwacht vandaag toch ook iets van Yates

K zal ook is men eerste rit van deze Giro volgen buiten heel sporadisch de rit van het grind :unsure: .

Maar de Zoncolan daar maakt een mens tijd voor :love: .

Gewaagde voorspelling: Bernal heeft een slechte dag. In tegenstelling tot alle andere ritten zit hij bij de start van deze etappe vaak achteraan het peloton. Waarschijnlijk niet, maar we zullen zien. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan