Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik ben volledig voor de nieuwe regels om geen papiertjes en bidons weg te slijten, maar ik een grote ronde van 3 weken is dit toch veel te zwaar zo een regel? Ale, dit zijn dezelfde straffen als bij een eendagskoers waar de regels als het ware gereset worden elke dag.

Ik vermoed toch iets rustiger. Ik herinner me vooral een tussensprint op leven en dood tegen Pinot.
Uiteindelijk is het in een grote ronde toch van belang niet teveel in het rood te gaan zodat je voldoende kan recupereren richting de volgende rit. In een interview met Almeida las ik ook dat hij het anders ging aanpakken. Iedere sprint voor een 5e plek meedoen, zijn verste uitslag op heel de Giro was 28e :crazy:. Dan zit je in heel wat overbodige ritten te hard te pushen om vooraan te eindigen.

Regen en zelfs een kans op sneeuw wordt er voorspeld.
Laten we een kaarsje branden dat iedereen recht blijft bij de stormram naar de beklimmingen toe.

Bora miste de Quickstep-trein van weleer vandaag. De rest van de ploegen komen met twee of drie man aanzetten.
Benieuwd naar volgende nipte vluchter-sprintetappes, hoe die gaan uitdraaien.

Ik ben volledig voor de nieuwe regels om geen papiertjes en bidons weg te slijten, maar ik een grote ronde van 3 weken is dit toch veel te zwaar zo een regel? Ale, dit zijn dezelfde straffen als bij een eendagskoers waar de regels als het ware gereset worden elke dag.
Zondag zag je nochtans ook al pak bidons vliegen voor de zone

Morgen wordt echt smullen. Die etappe is echt zwaarder dan iedereen denkt (omdat elk klimmetje naar de 10+ procent gaat) én het wordt slecht weer. Regen en zelfs een kans op sneeuw wordt er voorspeld. Ook veel wind. Er gaan slachtoffers vallen. Het zou me niet verbazen als Evenepoel (of Almeida) morgenavond in het roze staat. Dat parcours moet Yates ook wel liggen.
Sneeuw lijkt me wat overdreven. Lager dan een graad of 10 lijkt het niet te gaan. Het zal wel een gevaarlijk dagje worden met vermoedelijke stortregens in de namiddag. Tegen 17uur - en dus de finish- zou het ietwat droger moeten worden. Denk dat vandaag de vlucht vooruit zal blijven. Mogelijks met mannen die al vrij ver staan in AK, genre De Gendt, Grosschartner.

Zou het ooit hard waaien in de regio waar ze vandaag rijden? De eerste 70km van Piacenza naar Parma is quasi kluit rechtdoor langs zo'n nationale baan. Waaiers in de Giro... kan mij niet herinneren dat dat vaak voor komt, zou nochtans ook eens leuk zijn :)

Zou het ooit hard waaien in de regio waar ze vandaag rijden? De eerste 70km van Piacenza naar Parma is quasi kluit rechtdoor langs zo'n nationale baan. Waaiers in de Giro... kan mij niet herinneren dat dat vaak voor komt, zou nochtans ook eens leuk zijn :)
Vorige Giro was er nog een waaieretappe ergens in het begin.

Wind schuin links voor en slechts +-20km/h.

We hebben hier Telenet Tadaam, met dus de Franstalige Eurosport, ik dacht dat elke Eurosport de Giro zou uitzenden, maar blijkbaar niet. Die geven dus voorrang aan een klotesport genaamd tennis. Dus ben ik nu genoodzaakt om ofwel de samenvatting te bekijken of ergens online te downloaden.

Wel mooie beelden van op de on-bike cams van gisteren. Zouden ze wat meer mogen incorporeren.

Ziet er toch een pittige rit uit

Transmissie in de bergen in slecht weer is lastig zeker?

Wanty's hebben er weer zin in!
De rest duidelijk niet. Ik denk dat we de winnaar nu al mogen zoeken bij de koplopers, of op zen minst bij de achtervolgers? Peloton lijkt uitgeteld voor de dagzege, en ik verwacht eerlijk gezegd weinig écht schermutselingen voor het klassement, het is uiteindelijk geen aankomst boven maar boven komen en nog een 2-tal kilometer tot de streep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan