Giro d'Italia 2023

Ik snap inderdaad niet dat Clarke niet gewoon aandurft om een degelijk tempo erin te houden en van de kop te gaan. De Marchi is een hark in de sprint.

Der moet toch iemand zijn die het in Gaviria zijn kop kan kloppen dat hij wat langer moet wachten!!

Leg is eens geen woorden in mijn mond. Ik was helemaal niet ontevreden ofzo. Gewoon "de max" vind ik wel serieus overdreven. Plus ik snap echt niet waar iedereen op zit te reageren. Ik heb helemaal niets gezegd over de entertainmentwaarde tot nog toe, enkel dat het parcours van deze Giro in het algemeen imo teleurstellend is. Te veel van dit soort ritten. Had graag wat meer echte overgangsritten gehad waar we minstens sterke vluchtersgroepen zouden krijgen en 1 of 2 ritten met een soort puncheraankomst. Meer heb ik niet gezegd.

Er werd vooraf heel veel gesproken over een heel zware Giro maar dat vind ik gewoon niet het geval. Puur op hoogtemeters ja, maar veel van die hoogtemeters zijn irrelevant in de eerste helft van dit soort ritten.
Mijn post was alleszins niet op jouw bedoeld, eerder dwightschrute.

Helemaal akkoord trouwens, te veel klimmetjes die m.i. verloren zijn en geen invloed hebben op de race. Iets te weinig echt pittige heuveletappes zoals je er elk jaar wel eentje hebt in de Tirreno.

Der moet toch iemand zijn die het in Gaviria zijn kop kan kloppen dat hij wat langer moet wachten!!

Mijn post was alleszins niet op jouw bedoeld, eerder dwightschrute.

Helemaal akkoord trouwens, te veel klimmetjes die m.i. verloren zijn en geen invloed hebben op de race. Iets te weinig echt pittige heuveletappes zoals je er elk jaar wel eentje hebt in de Tirreno.
Lees het stuk onder Contenders: Mads Pedersen 😁

Weer slechter weer morgen blijkbaar. Zelfs kans op sneeuw op de top. Kan die etappe wel stukken zwaarder maken dan ik oorspronkelijk dacht.

Eigenlijk vooral benieuwd naar wat Ineos gaat doen. Die zijn in tegenstelling tot zowat alle andere klassementsrenners wel gewoon recht gebleven de afgelopen dagen en lijken in de breedte het sterkste team te hebben. Ik zou toch eens proberen vroeger aan te gaan met een Sivakov en zien wat er gebeurt. Remco en Roglic toch eens testen.

Lees het stuk onder Contenders: Mads Pedersen 😁
Cool, nog iemand die Cyclingmole volgt.

Weer slechter weer morgen blijkbaar. Zelfs kans op sneeuw op de top. Kan die etappe wel stukken zwaarder maken dan ik oorspronkelijk dacht.

Eigenlijk vooral benieuwd naar wat Ineos gaat doen. Die zijn in tegenstelling tot zowat alle andere klassementsrenners wel gewoon recht gebleven de afgelopen dagen en lijken in de breedte het sterkste team te hebben. Ik zou toch eens proberen vroeger aan te gaan met een Sivakov en zien wat er gebeurt. Remco en Roglic toch eens testen.

Lig jij wakker van Sivakov? Als je Evenepoel/Roglic bent laat je Sivakov toch gewoon oplossen door van Wilder/Kuss, zelfs al pakt die een minuut terug dan staat hij nog altijd een minuut achter. Evenepoel staat zelfs op Thomas en Hart zo goed als een minuut voor. Het domste dat Evenepoel kan doen is morgen een Pogacartje doen en beginnen springen achter alles en iets. Gewoon rustig blijven volgen als er iemand te volgen is en anders tempo rijden als die val hem niet teveel last bezorgd dan staat hij gewoon morgen avond weer in het roze en kan hij zondag nog eens vol gaan.

Lig jij wakker van Sivakov? Als je Evenepoel/Roglic bent laat je Sivakov toch gewoon oplossen door van Wilder/Kuss, zelfs al pakt die een minuut terug dan staat hij nog altijd een minuut achter. Evenepoel staat zelfs op Thomas en Hart zo goed als een minuut voor. Het domste dat Evenepoel kan doen is morgen een Pogacartje doen en beginnen springen achter alles en iets. Gewoon rustig blijven volgen als er iemand te volgen is en anders tempo rijden als die val hem niet teveel last bezorgd dan staat hij gewoon morgen avond weer in het roze en kan hij zondag nog eens vol gaan.

Natuurlijk lig ik daar niet wakker van, maar ik heb al dommere dingen gezien.
Mag ook gewoon voor de ritoverwinning zijn hé.

Uw gedacht kan op 6u tijd al eens veranderen :P

Als ze durven dan gooien ze de stok in het hoenderhok en proberen ze Jumbo en QS onder druk te zetten.
Het is al gebleken dat ze als team gewoon het sterkst zijn. De afgelopen dagen hebben ze al fenomenaal gereden, dat heb ik andere teams nog niet zien doen.
Integendeel, we hebben zelfs al een vrij matig QS gezien dat geen vertrouwen inboezemde.

Als het sneeuwt zullen we wellicht weer in volle finale naar beelden van de vaste camera mogen staren, zoals zo vaak in Italië. :-(

Another issue for those wanting a GC showdown is that nearly all the final 13km is headwind. Now, the wind isn’t too strong, but the climb is exposed, and the wind will put off any long-range attacks.

Die cyclingmole heeft het over tegenwind morgen op een openberg die buiten het laatste stukje een ferme loper is.

Allez Conci (Alpecin) en Aleotti (Bora) corona.
Tzullen nog ni de laatsten zijn als ge sommige coureurs ziet krabben.

Gaan ze die vluchters (Petilli dus) echt deze etappe cadeau doen?

Alé, kunnen die nog altijd makkelijk pakken hoor, maar er gaat wel een ander team (hallo Ineos?) moeten komen want DSM wilt dat die vooruit blijven natuurlijk.

Terug
Bovenaan