Giro d'Italia 2023

Wat heb ik gemist
Ik denk dat het misschien gewoon aan de stream ligt.
Ze waren een heel interview aan het doen met Breukink, maar je hoorde enkel Jeroen en Karsten.

Maar daarnet met McEwen zijn stukje was het net hetzelfde.

Gaan ze die vluchters (Petilli dus) echt deze etappe cadeau doen?

Alé, kunnen die nog altijd makkelijk pakken hoor, maar er gaat wel een ander team (hallo Ineos?) moeten komen want DSM wilt dat die vooruit blijven natuurlijk.
Is allemaal aanwijzingen dat ze bang zijn van Remco. Zo een Roglic of Ineos weten dat ze allemaal zondag wellicht 1 à 2 minuten verliezen. Dan moet je vanaf vandaag elke kans grijpen om dichter te komen en boni te pakken en maken dat je ritwinst kan pakken. Ziet er goe uit vr Remco.

Is allemaal aanwijzingen dat ze bang zijn van Remco. Zo een Roglic of Ineos weten dat ze allemaal zondag wellicht 1 à 2 minuten verliezen. Dan moet je vanaf vandaag elke kans grijpen om dichter te komen en boni te pakken en maken dat je ritwinst kan pakken. Ziet er goe uit vr Remco.

Dat is niet gewoon bang van Remco hé. Dat is al jaren de trend. Als een renner niet het gevoel heeft dat ze 10x sterker zijn dan de rest geven ze cadeaus aan de vlucht want oh wat een ramp als een concurrent een paar boni seconden pakt.

Enkel de Tour vorig jaar volgde die trend niet echt dankzij eerst Pogacar (die het gevoel had alles te kunnen winnen) en dan Vingegaard (die het gevoel had duidelijk de sterkste te zijn bergop).

1 van de meest goedkope Giro overwinning ooit (of toch die ik mij kan herinneren) voor Petilli coming up. Goed voor Intermarché natuurlijk, want buiten het fenomenale beginsseizoen toch vrij zwak. Ook wel veel pech gekend.

Laatst bewerkt:
Speciale rit toch. Eerst onder de 10 minuten gaan en nu tot 13 minuten terug laten oplopen. En nu laat DSM het lopen. Hebben ze geen goesting meer in het roze?

Speciale rit toch. Eerst onder de 10 minuten gaan en nu tot 13 minuten terug laten oplopen. En nu laat DSM het lopen. Hebben ze geen goesting meer in het roze?

Die pakken nog wel 5 minuten terug hoor. DSM wilde gewoon zeker zijn dat de koplopers de boni's gingen wegnemen. Hun beste kans om het roze te behouden.

Ze gaan nog minuten verliezen hoor de laatste 50km is het 40km klimmen of zo, dat roze gaan ze niet pakken.

Dat is niet gewoon bang van Remco hé. Dat is al jaren de trend. Als een renner niet het gevoel heeft dat ze 10x sterker zijn dan de rest geven ze cadeaus aan de vlucht want oh wat een ramp als een concurrent een paar boni seconden pakt.

Enkel de Tour vorig jaar volgde die trend niet echt dankzij eerst Pogacar (die het gevoel had alles te kunnen winnen) en dan Vingegaard (die het gevoel had duidelijk de sterkste te zijn bergop).
Laat ons erop houden dat ik dat klasseer als oliedom zijn van die ploegleiders. Zoals je aangeeft kan je vandaag geen grote verschillen maken maar elke seconde telt. Maar schrik vr de concurrentie overheerst. Jammer vr het spektakel

Ik weet niet of dat schrik is. Remco kan uiteindelijk straks er ook van wegknallen en 30" nemen, dat is het niet.

Gewoon aan het hopen dat iemand anders initiatief neemt om zelf minder krachten te verspelen? De Giro is nog heel lang (en zwaar).
Ik weet het niet...

Ik weet niet of dat schrik is. Remco kan uiteindelijk straks er ook van wegknallen en 30" nemen, dat is het niet.

Gewoon aan het hopen dat iemand anders initiatief neemt om zelf minder krachten te verspelen? De Giro is nog heel lang (en zwaar).
Ik weet het niet...
Klopt. Daarom moet je als bv Ineos zijnde, met 2 mannetjes hem onder druk zetten. En kijken wat hij doet. Soit we zien wel. Maar enkel maar goed vr Remco natuurlijk.

Ze hebben nog 9 minuten met nog 33km. De dichtste belager staat op een dikke 7 minuten. Die komen nooit in de buurt van het roze.
Dan zal het nu toch de komende kilometers moeten gebeuren. Want die laatste beklimming is een loper van 26,5k aan gemiddeld 3,4%. Dat kunt ge bij wijze van spreken op de grote plaat nr boven rijden.

Dan zal het nu toch de komende kilometers moeten gebeuren. Want die laatste beklimming is een loper van 26,5k aan gemiddeld 3,4%. Dat kunt ge bij wijze van spreken op de grote plaat nr boven rijden.

Heu? Die laatste 5km zijn trouwens wel stijl, en Petilli staat op een kleine 8 minuten. Die kan echt noooooooit roze behalen hier hé. Die houdt misschien 4 minuten over aan het eind, zelfs als ze echt helemaal geen moeite doen eindigt nog max. 6 minuten voor ofzo. Die jongen rijdt wel al 180km op kop hé.

Heu? Die laatste 5km zijn trouwens wel stijl, en Petilli staat op een kleine 8 minuten. Die kan echt noooooooit roze behalen hier hé.
Nee, ik dacht aan ritwinst voor het peloton. Excuus verkeer gelezen.
Leknessund gaat hier op deze manier ook z'n roze trui verliezen vrees ik. Maar dan aan Remco of een andere kwiet.

Nee, ik dacht aan ritwinst voor het peloton. Excuus verkeer gelezen.
Leknessund gaat hier op deze manier ook z'n roze trui verliezen vrees ik. Maar dan aan Remco of een andere kwiet.

Ja als de favorieten doortrekken en er komen verschillen waardoor ze niet naar elkaar gaan kijken, verliest Leknessund die normaal wel aan Remco. Maar dat naar elkaar kijken gaan volgens mij gebeuren en dan weet je nooit. Afhankelijk van hoe sterk Leknessund zelf is.

Alleszins heeft DSM het perfect gedaan. Vlucht alle boni's laten nemen, rustig tempo dus Leknessund heel fris nog.

Ik snap vooral niet waarom er niet meer ploegen meegaan in die vroege vlucht.

Aardige klimmers als Dombrowski, Verona, Tesfatsion/Ghebre of misschien zelfs Barguil moeten niet aan een klassement denken en kunnen hier toch meedoen.

Ik snap vooral niet waarom er niet meer ploegen meegaan in die vroege vlucht.

Aardige klimmers als Dombrowski, Verona, Tesfatsion/Ghebre of misschien zelfs Barguil moeten niet aan een klassement denken en kunnen hier toch meedoen.

Ja is vreemd. Normaal krijg je in bergritten wel vaak groten groepen van zelfs 20-25 renners. Begin was wel lang vlak misschien niet ideaal voor die klimmers. Straks komen er wel ritten aan met meer bergen en vlugger de eerste berg die hen nog beter ligt voor een vlucht.

Terug
Bovenaan