Giro d'Italia 2023

Een mooie ronde is toch meer als enkel de strijd om het eindklassement?

De Tour van vorig jaar was ook een scheet in een fles als je puur naar de gele trui kijkt. Een beetje secondengewin links en rechts. Vingegaard die inderdaad ko slaat op de Granon en Tour gedaan. Meer dan ijdele hoop dat Pogacar de boel nog ging omdraaien was er ook niet meer.
Ik vind de Tour van vorig jaar dan ook serieus overschat. Vingegaard was te sterk om echt van een leuke Tour te spreken.

Toch zorgwekkend hoe covid al terug vr verschillende afzeggingen heeft gezorgd. De favorieten moeten toch niet op hun gemak zitten.

Ik vind de Tour van vorig jaar dan ook serieus overschat. Vingegaard was te sterk om echt van een leuke Tour te spreken.

Het eindklassement was misschien minder spannend , maar iedere etappe op zich vond ik mooi.
Er zijn wel een paar etappes die me wel nog even gaan bijblijven.

Geen Mäder 😥
En vervanger Jos wordt vervangen door Sam, bij Jumbo. Nou Nou.
Ik vind precies wel dat Jumbo wel redelijk vaak last heeft van covid-gevallen, neen?

Beetje opvallend toch. Zou toch juist de ploeg moeten zijn waarvan je dat het minst verwacht.

Ik vind precies wel dat Jumbo wel redelijk vaak last heeft van covid-gevallen, neen?

Beetje opvallend toch. Zou toch juist de ploeg moeten zijn waarvan je dat het minst verwacht.

Was dat niet net het probleem? Dat ze er zo mee bezig zijn dat hun renners zelden ziek worden op hun berg, maar dan komen ze van hun berg af vlak voor het moet komen ze onder de mensen (familie nog even bezoeken voor ze weer weken weg zijn) en BAM hebben ze het zitten. De rest heeft het dan allang gehad.

overschat whut, vorig jaar was zowat de meest entertainende & spannende TdF van de laatste 20 jaar ofzo :crazy:

on-topic, klimtijdrit blijkbaar op de wip, beetje amateuristisch wel om nu op paar dagen voor de start tot die conclusie te komen

Klimtijdrit naar Monte Lussari wrs geschrapt

Laatst bewerkt:
Toch wel onbegrijpelijk amateurisme van de Giro-organisatie...

Wat betreft de Tour van vorig jaar. De spannendste was het inderdaad niet, maar zeker ook niet niet-spannend. Net omwille van de figuur Pogacar had ik, na de rit naar de Glandon, toch niet meteen het gevoel van: het is over-and-out. En voor het overige was het zeker een entertainende Tour, dat wel.

Net omwille van de figuur Pogacar had ik, na de rit naar de Glandon, toch niet meteen het gevoel van: het is over-and-out. En voor het overige was het zeker een entertainende Tour, dat wel.

Goh dat gevoel had ik toch wel (dat het over en uit was). Vindegaard was het jaar voordien ook al de betere bergop gebleken dan Pogacar in de 2e helft van de Tour. Pogacar is zeker en vast een godenkind maar die Vindegaard is ook best goed hoor.

En van die klimtijdrit dat zal wel allemaal meevallen kan toch echt niet geloven dat ze nu pas achterkomen dat er niet genoeg motos of zo zijn. Of wat is eigenlijk het probleem? Dit soort steile ondingen zijn toch al jaren in trek dus ze weten ondertussen toch al hoe het moet. Paar jaar terug was er ook al een klimTT in de Giro waarbij ze de laatste kilometers met een moto moesten geholpen worden. Was best een zicht die mecanicien achter die moto met een fiets onder de arm.

Goh dat gevoel had ik toch wel (dat het over en uit was). Vindegaard was het jaar voordien ook al de betere bergop gebleken dan Pogacar in de 2e helft van de Tour. Pogacar is zeker en vast een godenkind maar die Vindegaard is ook best goed hoor.

En van die klimtijdrit dat zal wel allemaal meevallen kan toch echt niet geloven dat ze nu pas achterkomen dat er niet genoeg motos of zo zijn. Of wat is eigenlijk het probleem? Dit soort steile ondingen zijn toch al jaren in trek dus ze weten ondertussen toch al hoe het moet. Paar jaar terug was er ook al een klimTT in de Giro waarbij ze de laatste kilometers met een moto moesten geholpen worden. Was best een zicht die mecanicien achter die moto met een fiets onder de arm.
Huh? Omdat hij eenmalig wegreed op de Ventoux? Nochtans waren de laatste twee aankomsten boven allebei voor Pogacar.

Toch wel onbegrijpelijk amateurisme van de Giro-organisatie...

Wat betreft de Tour van vorig jaar. De spannendste was het inderdaad niet, maar zeker ook niet niet-spannend. Net omwille van de figuur Pogacar had ik, na de rit naar de Glandon, toch niet meteen het gevoel van: het is over-and-out. En voor het overige was het zeker een entertainende Tour, dat wel.

Wat een amateurs.
Daar kon niemand dan opkomen wanneer men het parcours uittekent?
Als je ff google naar die klim zie je toch direct beelden dat het daar zeer moeilijk berijdbaar is met een auto :laugh:

Echt weer iets typisch voor de Giro-organisatie.

De Giro organisatie heeft dus vandaag Google maps ontdekt ?

Trouwens, de aankomst zal toch wel bovenop die berg moeten liggen: dat ski dorp heeft vermoedelijk heel wat betaald om als aankomst te dienen...

Wie zien jullie voor de Bergtrui gaan / winnen ?
Ik denk dat een Barguil ofzo er wel zou voor durven gaan.
Misschien een Leknessund, Caruso of Healy als ze merken dat GC niet meer lukt.

Fortunatooooo

Barguil heeft nog maar een corona besmetting gehad en ziek geweest, afwachten hoe fit die gaat zijn.

Oei, Tratnik gevallen en met gezwollen knie naar het ziekenhuis. Nog onzeker of hij kan starten morgen. Dat zou wel een serieuze streep door Roglic zijn rekening zijn. Heel belangrijke helper.

Terug
Bovenaan