Giro d'Italia 2023

Giro gaat wel echt zwaar zijn als het de hele eerste week gaat regenen.

Het parcours en het weer is al lastig maar als ze dan nog eens zo koersen wordt het helemaal moeilijk natuurlijk. Gisteren ferm doorgepeert op die bergjes vandaag weer, 70km ver en nog altijd geen groep weg al de ganse tijd volle bak dat gaat wat geven straks en ook later in deze Giro.

Nu wel ideaal groepje weg. Leknessund kunnen ze roze geven.

Bakelants maakt wel veel fouten voor iemand die uit het peloton komt hé. Neilson Powless??? Die rijdt hier niet eens.

Nu toch 4 man vooraan en nog eentje bij Evenepoel bij de volgwagen. Van Wilder rijd in het wit die mis ik dus al de ganse dag.

Leknessund zie ik proberen voor het roze. Die staat nog dicht en is geen gevaar voor Remco.
Nu wel ideaal groepje weg. Leknessund kunnen ze roze geven.

Bakelants maakt wel veel fouten voor iemand die uit het peloton komt hé. Neilson Powless??? Die rijdt hier niet eens.

Geld op gezet? :oi22: krijgen nu vlug een hoop minuten gaat al richting de 3.

Nu toch 4 man vooraan en nog eentje bij Evenepoel bij de volgwagen. Van Wilder rijd in het wit die mis ik dus al de ganse dag.

Geld op gezet? :oi22: krijgen nu vlug een hoop minuten gaat al richting de 3.

Neen, maar dit zag je echt wel van ver aankomen haha, die zit volgens mij al heel lang met deze etappe en het roze in zijn hoofd gezien hij een degelijke tijdrit heeft.

Bij Gcn zaten ze heel de tijd af te geven dat er maar 1 man bij Remco zat. Van Wilder hebben ze nooit gezien en er is nooit een overzicht geweest van wie waar zat. Vervaeke, Van Wilder, Hirt, Cattaneo hebben er gewoon altijd gezeten en Serry was ook snel in beeld.

Bij Gcn zaten ze heel de tijd af te geven dat er maar 1 man bij Remco zat. Van Wilder hebben ze nooit gezien en er is nooit een overzicht geweest van wie waar zat. Vervaeke, Van Wilder, Hirt, Cattaneo hebben er gewoon altijd gezeten en Serry was ook snel in beeld.

Van Wilder had ik ook de ganse tijd over het hoofd gezien. Cerny is nu ook al terug dus enkel Ballerini ontbreek al de rest zit alweer in het peloton. Groot was die groep niet daar straks en toch had Evenepoel gewoon 5 man mee dus ploeg gewoon goed bezig. Zowat elke ploeg reed in verspreide slagorde een goed overzicht was bijna onmogelijk zeker met dat weer.

Volgens PCS is er dit jaar van de 57 world tour koersen, nog niet gewonnen vanuit de vroege vlucht.
Opvallend vind ik.

Inderdaad opvallen maar bevestigd wel de stelling dat er geen kados meer worden uitgedeeld. De groten willen alles. (Pogacar 3 ritten in PN, Roglic 3 in Tirreno en 2 in Catalonie, Evenepoel 2 in Catalonie en Vindegaard 3 in Baskenland)

Intussen op Sporza:

"De sprong van Armirail lijkt een maat voor niets te worden. De berggeit van FDJ kwam met rasse schreden dichterij, maar blijft nu toch hangen. "

:scream:

Intussen op Sporza:

"De sprong van Armirail lijkt een maat voor niets te worden. De berggeit van FDJ kwam met rasse schreden dichterij, maar blijft nu toch hangen. "

:rofl: arme stagair

Wat doet Bora trouwens daar zo vooraan het peloton? Bereiden die wat voor voor Vlasov? Je zou toch eerder UAE verwachten of Jumbo daar.

Intussen op Sporza:

Het is geen berggeit, maar tis nu niet dat hij geen brug over kan. Ik zag hem in die kopgroep met een goeie dag wel eventueel goed meedoen.

Cerny leg er toch goed de pees. Verschil nu minder dan 4 minuten. Als er nog een ploeg wat werk doet straks in de vallei wordt roze heel moeilijk voor een van de koplopers.

Terug
Bovenaan