Giro d'Italia 2023

Vine dus 1'11 verloren. Ik vind dat wel straf, was dus betrokken bij die eerste val, maar nog niet teruggekeerd toen Remco viel. Niet binnen de laatste 3km dus, maar ik vind toch dat er makkelijk wordt vergeten dat die door die tweede van (die met Remco) wel meer tijd gaat verliezen. Moet dan gaan slalommen tussen alles en iedereen, allemaal renners die niet meer doorrijden, etc.

Streng en zuur voor hem.

Dan vind ik het maneuvre van Dainese in de sprint véél erger. Die rijdt Cav wel gewoon de sokken. Terecht gedeklasseerd overigens.

Akkoord, maar ook dit gebeurt echt wel vaker, maar dan is er geen val als gevolg (omdat de renner reageert en mee naar links opschuift) en wordt er dus niets mee gedaan. Ook gezien het feit dat Cav zelf er net voor ook wel onvoorzichtig terug inschuift en bijna tegen Dainese rijdt, vind ik in tegenstelling tot u dus toch wat streng. Voor mij weer een geval van straffen omdat het een val veroorzaakt en niet omwille van wat de renner eigenlijk doet (anders zouder er elke sprint jongens naar achteren gezet worden).

Akkoord, maar ook dit gebeurt echt wel vaker, maar dan is er geen val als gevolg (omdat de renner reageert en mee naar links opschuift) en wordt er dus niets mee gedaan. Ook gezien het feit dat Cav zelf er net voor ook wel onvoorzichtig terug inschuift en bijna tegen Dainese rijdt, vind ik in tegenstelling tot u dus toch wat streng. Voor mij weer een geval van straffen omdat het een val veroorzaakt en niet omwille van wat de renner eigenlijk doet (anders zouder er elke sprint jongens naar achteren gezet worden).

Dainese is dsq omdat door zijn aanzet naar links Cavendish viel.

Ze gingen naar elkaar toe , vooral omdat Cavendish naar rechts ging natuurlijk. Maar hij voelt dainese en probeert zich recht te houden wat ging lukken.
(Rijdt dan rechtdoor)
Totdat dainese adrupt naar links gaat en het voorwiel van Cav meeneemt.

Dus Cav valt niet doordacht hij naar rechts rijdt.
Hij valt doordat dainese naar links gaat.

Dainese is dsq omdat door zijn aanzet naar links Cavendish viel.

Ze gingen naar elkaar toe , vooral omdat Cavendish naar rechts ging natuurlijk. Maar hij voelt dainese en probeert zich recht te houden wat ging lukken.
(Rijdt dan rechtdoor)
Totdat dainese adrupt naar links gaat en het voorwiel van Cav meeneemt.

Dus Cav valt niet doordacht hij naar rechts rijdt.
Hij valt doordat dainese naar links gaat.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Mijn punt is dat wat Dainese doet elke sprint meermaals gebeurd, gewoon heel vaak zonder valpartij als gevolg. Jury straft omwille van de val, niet omwille van wat Dainese precies doet. Omdat Cav al uit evenwicht is (door naar rechts te bewegen na zijn slipper en zo al heel dicht bij Dainese te komen) kan hij niet reageren op Dainese's move.

Van mogen ze Dainese straffen hé, het is zeker een abrupte move en hij brengt een ander renner ermee in gevaar, mijn punt is dat dat héél vaak gebeurt en die andere renner dan ook in gevaar is, maar "sneller" kan reageren waardoor er geen val komt.

“Remco heeft een contusie (verrekking, red.) van de spieren in zijn rechterzij”, klinkt het uit de mond van de ploegdokter. “Zijn bekken zitten ook geblokkeerd. Hij heeft nogal veel pijn. Hopelijk is het morgen iets beter na een behandeling en goeie nachtrust, maar hij gaat sowieso een moeilijke dag hebben. Hopelijk krijgen we hem er zo snel mogelijk door.”

Zelfde dus als in de Vuelta vorig jaar had toen ook last, wat hem wel degelijk parten speelde in de eerste 2 bergritten na zijn val toen. Vrijdag wordt dus een gevaarlijke dag. Tegen de volgende bergrit zou het wel terug op niveau moeten zijn.

Vine dus 1'11 verloren. Ik vind dat wel straf, was dus betrokken bij die eerste val, maar nog niet teruggekeerd toen Remco viel. Niet binnen de laatste 3km dus, maar ik vind toch dat er makkelijk wordt vergeten dat die door die tweede van (die met Remco) wel meer tijd gaat verliezen. Moet dan gaan slalommen tussen alles en iedereen, allemaal renners die niet meer doorrijden, etc.

Streng en zuur voor hem.
Ik zou als ploeg zelf de beelden bekijken en als er volgens de reglementen, ook maar één spelt tussen te krijgen is, gewoon klacht indienen.

Als de jury zijn tijd hier kan in steken mogen ze voor mijn part ook hun tijd verdoen om de klachten te behandelen.

Chance dat er morgen geen bergrit gepland staat, want die medische update van Evenepoel belooft toch niet veel goeds.

Ik weet niet of een kopie van vandaag zoveel beter is, want hetzelfde weer en wederom een massaspurt.... Ik krijg al schrik.

Overmorgen natuurlijk wel bergop (grote hoogte, maar gelukkig is die klim enkel aan het einde lastig), en de tweede dag wordt vaak de slechtste genoemd. Dat gezegd zijnde ik heb al eerder teams weten overdrijven met medische updates. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb er toch goede hoop in dat het echt allemaal wel meevalt.

Als het klopt is het toch heel slecht nieuws. Zo'n val heeft altijd impact, dat heeft het verleden al genoeg bewezen.

Ik weet niet of een kopie van vandaag zoveel beter is, want hetzelfde weer en wederom een massaspurt.... Ik krijg al schrik.

Overmorgen natuurlijk wel bergop (grote hoogte, maar gelukkig is die klim enkel aan het einde lastig), en de tweede dag wordt vaak de slechtste genoemd. Dat gezegd zijnde ik heb al eerder teams weten overdrijven met medische updates. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb er toch goede hoop in dat het echt allemaal wel meevalt.

Vorig jaar kon hij de schade wel beperken na zijn val in de Vuelta maar dit keer staat hij natuurlijk geen 3 minuten voor. De rit van vrijdag is wel minder lastig dan de ritten die ze toen voor de wielen kregen. Hopelijk tegen zondag terug ok voor die tijdrit.

Remco komt toch wel goed weg hé, had zomaar recht op zijn schouder/sleutelbeen kunnen vallen.

Ik begrijp ook zijn frustratie, maar hij is zelf voor 50% verantwoordelijk hé, of ja imo voor meer dan 50, hij is degene die achterom kijkt. Ongelukkig natuurlijk, maar die van Trek doet weinig verkeerd he.
Neen, diene van Arkea komt van links waardoor Remco zelf naar rechts moet uitwijken, zich eerst kan rechthouden in eerste instantie maar dan de 2e renner van Trek neemt hem dan van achteraan mee. Dat is er gebeurd. Race-incident. Al moeten er hier weer toch Remco de schuld in zijn schoenen schuiven.. hola als het een andere renner zou zijn in dezelfde situatie..

Laatst bewerkt:
Als het klopt is het toch heel slecht nieuws. Zo'n val heeft altijd impact, dat heeft het verleden al genoeg bewezen.
We zullen het overmorgen weten. Daar zal het overleven zijn voor Remco. Als de schade meevalt en hij verliest overmorgen weinig of geen tijd, dan zal hij rond de tijdrit terug in orde zijn en zal het nog wel in orde komen.

Maar als hij overmorgen minuten verliest, dan is het een ander verhaal. We zullen het snel genoeg weten hoe ernstig de blessures zijn.

We zullen het overmorgen weten. Daar zal het overleven zijn voor Remco. Als de schade meevalt en hij verliest overmorgen weinig of geen tijd, dan zal hij rond de tijdrit terug in orde zijn en zal het nog wel in orde komen.

Maar als hij overmorgen minuten verliest, dan is het een ander verhaal. We zullen het snel genoeg weten hoe ernstig de blessures zijn.
Schade proberen beperken zou al goed zijn op vrijdag.. en idd hopelijk in orde tegen zondag.

Streng en zuur voor hem.

Ik begrijp je redenering wel ergens maar Cavendish schuift gewoon terug in het wiel (van Milan denk ik?) waar op dat moment niemand rijdt. Op dat moment is de deur voor Dainese dus dicht en DAN duikt Dainese in een gat dat er niet meer is. Cav is absoluut geen lievertje en heeft over zijn carriere zeker al voldoende op zijn kerfstok maar doet hier weinig verkeerd. Dainese... ik denk dat het zeker niet met opzet is maar het kan toch niet door de beugel.

Ik denk dat Cavendish hier trouwens wint, of toch héél dicht komt, als zijn achterwiel niet weg slaagt op die witte lijn :unsure: in het zijaanzicht lijkt die aanzet toch redelijk fors.

Ik vind dat Dainese maar bitter weinig verkeerd doet tbh. Ze gaan beiden tegen elkaar toe en om dat te gaan corrigeren aan die snelheden in de regen... Ik volg Slackmans dus wel hierin. Dit gebeurt in de meerderheid van de sprints wel een keer en om dan nu te gaan zwaaien met een DSQ... dat is inderdaad puur omdat er nu effectief wél gevallen wordt.

Dainese doet toch zowat hetzelfde als Kirch. Als Evenepoel valt is het omdat hij op zij kijkt, Cav kijkt hier voor zich uit en ziet dus Dainese opschuiven en dan is het plots Dainese schuld. Beiden toch eerder jammerlijke race incidenten. Kirch wilt naar de kop en Dainese wilt in het gat en jammer genoeg rijd telkens iemand met zijn voorwiel tegen hun achterwiel.

Ik heb de val nog een paar keer teruggekeken. Het ene moment (vooraanzicht) sleurt Ballerini op kop, het volgende moment (helikopterbeeld) zit Ballerini plots een eind verder en zie je Evenepoel omkijken. Er rijdt niemand meer van zijn ploeg voor hem. Sowieso is Remco hier in de fout gegaan, als hij voor zich kijkt en zijn lijn houdt valt hij nooit, maar het ziet er ook uit alsof hij niet op de beste manier uit het gewoel werd weggeleid. Wellicht was dat de reden waarom hij zich meteen na de val zo kwaad maakte?

Ballerini vind ik sowieso teveel een chaoot om op te vertrouwen in hectische finales. Hij zal wel kunnen wringen maar het loopt ook vaak fout af.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Mijn punt is dat wat Dainese doet elke sprint meermaals gebeurd, gewoon heel vaak zonder valpartij als gevolg. Jury straft omwille van de val, niet omwille van wat Dainese precies doet. Omdat Cav al uit evenwicht is (door naar rechts te bewegen na zijn slipper en zo al heel dicht bij Dainese te komen) kan hij niet reageren op Dainese's move.

Van mogen ze Dainese straffen hé, het is zeker een abrupte move en hij brengt een ander renner ermee in gevaar, mijn punt is dat dat héél vaak gebeurt en die andere renner dan ook in gevaar is, maar "sneller" kan reageren waardoor er geen val komt.
Je moet eens naar dit beeld kijken.

Terecht dan toch lijkt mij?

Terug
Bovenaan