Giro d'Italia 2023

Zelfs al heeft hij Covid, als hij geen symptomen heeft en de ploegarts geeft groen licht dan mag hij volgens mij gewoon blijven rijden?
Voor zover ik weet, is het niet meer verplicht af te stappen als je Covid hebt, zolang het geen gevaar is voor de gezondheid van de renner in kwestie?

Dan mag hij inderdaad blijven rijden, MAAR ik geloof niet dat Jumbo dat zou doen. Die hebben wel een enorm streng 0 tolerance covid beleid.
Lijkt me dat Roglic er een beetje mee aan het spelen is. Misschien dat hij het net voor de Giro wel heeft gehad, wie weet.

In da sprintje van gisteren zag je Remco toch ook meer zwoegen dan Roglic imo en da ging werkelijk nergens over.
Hopelijk vuelta alike naweeën van val nog, anders fameuzen tik if you ask me..
Fameuzen tik? Ocharme 14sec. op een steil klimmetje compleet op maat van Roglic. Morgen zal de tik groter zijn voor de concurrentie afgaande op de verschillen in de eerste tijdrit. Geen man overboord. En idd die val zal zeker nog ergens een rol spelen met mindere dag tot gevolg vandaag. Rome is nog ver ... uiteraard 😉

Die hebben volgens mij die beklimming gewoon veel beter ingedeeld. Toen Roglic een bom dropte, zijn die twee -zo leek het- op wattage blijven rijden.
Klopt heeft Remco ook toegegeven achteraf.. dat hij de fout maakte om met een demarrage naar het wiel van Roglic te willen springen ipv gewoon tempo te blijven rijden zoals Thomas en Hart.

Had je dan iets anders verwacht?
Hoe hard sommige ook denken of dachten dat het een gevalletje Pogacar ging worden is dat uiteraard niet het geval.
De tegenstand is niet naar hier gekomen om een bijrol te spelen.
Wie heeft dat hier gedacht of gezegd? Beetje belachelijke opmerking die niets ter zake doet. Uiteraard is er tegenstand!

Dit was toch meer dan “een speldenprikje”, wat ik hier en daar lees. Vandaag bergop niet meekunnen met Roglic, Hart en Thomas is zorgwekkend als je weet wat er nog aankomt qua klimwerk. Laat ons hopen op een eenmalige slechte dag maar ik vrees voor de zwaarste ritten eerlijk gezegd.

Uiteraard dat het beter was geweest dat hij had kunnen volgen. Maar toch maar niet vergeten dat hij woensdag 2x tegen de grond ging. Hoe je het ook draait of keert, dat lichaam kan geen 100% zijn op enkele dagen tijd.
Misschien is de "beste zaak" wel dat sommige mensen nu terug beseffen dat je een grote ronde niet zonder slag of stoot wint. Na dag 1 leek het alsof hij al in Rome met het roos stond. Toch maar niet vergeten hoe ene Roglic in de Giro van 2019 iedereen wegreed in de eerste 2 tijdritten en voor de eerste rustdag al een zee van voorsprong had.

Wie heeft dat hier gedacht of gezegd? Beetje belachelijke opmerking die niets ter zake doet. Uiteraard is er tegenstand!
Er werd wel al snel vanuit gegaan dat hij met roze in Rome zou staan omdat hij in de TT zoveel tijd pakte en de rest van de week fluitend rondreed.

Een beetje euforie mag wel. Maar het is nog zolang dat we toch best voorzichtig zijn.
Mocht hij er toch doorzakken zegt niks dat hij in week 3 niet meer iedereen kan verpulveren.

Er werd wel al snel vanuit gegaan dat hij met roze in Rome zou staan omdat hij in de TT zoveel tijd pakte en de rest van de week fluitend rondreed.

Een beetje euforie mag wel. Maar het is nog zolang dat we toch best voorzichtig zijn.
Mocht hij er toch doorzakken zegt niks dat hij in week 3 niet meer iedereen kan verpulveren.
Dat is toch een beetje wat er graag van gemaakt wordt 😛 Ik denk dat iedereen maar al te goed weet dat er tegenstand genoeg is.

Denk dat vandaag wel toch een belangrijke maatstaf zal zijn. Nu is het weer gewoon "alles geven". (Geen reden om het niet te doen) Dus als Remco er deze tijdrit ZOU doorzakken (relatief gezien), dan is dat misschien wel zorgwekkend. Al kan er inderdaad nog wel heel wat gebeuren richting week drie inderdaad, zelfs al zou dat nu zo zijn.

Ik hoop wel echt op een droge tijdrit zonder valpartijen. Dat zou echt spijtig zijn anders.

Laatst bewerkt:
Ik ben op weg naar de Giro.
Zal er de arts aflossen die eerste deel deed.
Heb nog niet veel kunnen volgen, maar ik lees wel altijd bij op het forum ;-).
Blijf tot einde en kan misschien hier en daar wat nieuwtjes van achter de schermen meegeven!

Dat is toch een beetje wat er graag van gemaakt wordt 😛 Ik denk dat iedereen maar al te goed weet dat er tegenstand genoeg is.
Mwah, zelfs op Sporza spraken ze al in de trant van: "ze vallen niet aan want ze zijn verlamd door hoe goed Evenepoel is".

En hier werd dat ook al gezegd door oa. misterblort.

In feite is het goed dat hij niet in dezelfde tijd dan Roglic gefinished is. Anders had hij het roze gehad en de kleren van de organisatie moeten aandoen. Nu kan hij zijn, op maat gemaakt, tijdritpak aandoen..
@Clown ik zei dat hij behoudens ongelukken de Giro met de vingers in de neus gaat winnen. Ik denk dat nog altijd.

Moet hij dat van het jongerenklassement niet aandoen? Hij is toch geen wereldkampioen tijdrijden?

Moet hij dat van het jongerenklassement niet aandoen? Hij is toch geen wereldkampioen tijdrijden?
Wel nationaal kampioen, en dan geldt dezelfde regel als ik dat artikel over die truien van eerder deze week mag geloven:

“In de reglementen staat dat een nationale of internationale kampioenentrui altijd voorrang heeft op een leiderstrui, als de renner in kwestie dat klassement niet aanvoert.”

Ik ben op weg naar de Giro.
Zal er de arts aflossen die eerste deel deed.
Heb nog niet veel kunnen volgen, maar ik lees wel altijd bij op het forum ;-).
Blijf tot einde en kan misschien hier en daar wat nieuwtjes van achter de schermen meegeven!
Zwaai vrijdag eens op de top van de Croix de Coeur hé. Ik zal een regenboogtrui aanhebben :unsure:

Het regent in Cesena, tot 15-16h00. Om 16h25 zou de zon wel beginnen schijnen.

Omstandigheden verre van ideaal, me dunkt.

Terug
Bovenaan