Giro d'Italia 2023

Vandaag neutralisatie van de rit ?
De Col du Grand Saint-Bernard in rit 13 is trouwens geschrapt wegens hevige sneeuwval.

Waarom neutralisatie?

Hoge bergen opzoeken in mei is vragen om problemen natuurlijk. Ik mag hopen dat ze hun lesje geleerd hebben van de voorbije jaren en toch alternatieven hebben voorzien. Als valt het voor vrijdag nog mee zijn 3 bergen en die Saint-Bernard is maar de eerste dus je krijgt toch nog altijd een leuke bergrit.

Waarom neutralisatie?

Hoge bergen opzoeken in mei is vragen om problemen natuurlijk. Ik mag hopen dat ze hun lesje geleerd hebben van de voorbije jaren en toch alternatieven hebben voorzien. Als valt het voor vrijdag nog mee zijn 3 bergen en die Saint-Bernard is maar de eerste dus je krijgt toch nog altijd een leuke bergrit.
severe weather conditions. Ze voorspellen >100ml regen op sommige plaatsen.

Is al opgelost voor vrijdag.

severe weather conditions. Ze voorspellen >100ml regen op sommige plaatsen.

Dat is veel. Zeker met frisse temperaturen verre van aangenaam. Gaan sterke beren moeten zijn die vandaag willen winnen. Begin maar eens als sprintersploeg te controleren in zo'n weer.

Er wordt idd veel neerslag verwacht. De civiele bescherming vraagt bv. hulp in vd de FMI, zodat lokale enduro motorrijders de toestand van rivieren en dijken helpen monitoren en doorgeven aan de bevoegde instanties.

Zit vandaag dus een berg in het parcours en dat zorgt natuurlijk voor problemen als het op zee niveau regent met bijna vries temperaturen dan krijg je hogerop natuurlijk dikke kans op sneeuw of toch smeltende sneeuw. Precies hetzelfde als MSR jaren terug toen ook barre omstandigheden ipv dat ze er de Torchino uitlaten nee iedereen laten rijden tot de voet om dan pas tot het besef te komen van ach ja we kunnen er niet over.

Er wordt idd veel neerslag verwacht. De civiele bescherming vraagt bv. hulp in vd de FMI, zodat lokale enduro motorrijders de toestand van rivieren en dijken helpen monitoren en doorgeven aan de bevoegde instanties.
Als dat toestanden gaan zijn zoals in Harrogate '19 met crashes, zoals Valter enz. mogen ze voor de veiligheid inderdaad serieus inkorten of aflasten.
Maar ja, het is Italië, die zoeken graag het extreme op.

Vervaeke en Catanneo er door De Marchi en Gee gewoon uitgereden bergop...

Jeroen ziet in elke DSM renner Leknessund precies.

We gaan hier vandaag wa zien denk ik gezien het koersverloop zo vroeg al en dan de barre omstandigheden die ze voorspellen.
Ofwe chaos van de organisatie, ofwel chaos in het klassement :)

Had effe wat gemist denk ik. Iedereen zit dus weer bijna samen, alleen 2 a 3 man op kop ?

Had effe wat gemist denk ik. Iedereen zit dus weer bijna samen, alleen 2 a 3 man op kop ?

Gaat normaal 4 worden met ook nog Cort en Bais. Sterke mannen natuurlijk wel, maar 4 man gaat toch heel moeilijk worden tegen het peloton (ook al heeft een Alpecin bv niet echt veel helpers meer). Laatste 70km toch vlak. Zal afhankelijk zijn van de voorsprong als ze op het vlakke komen. Als die echt hoog is, maakt de kopgroep wel kans misschien. Maar chaos gaan we niet meer zien, tenzij het om valpartijen gaat.

Pedersen er wel al afgemoeten natuurlijk dus maar de vraag hoeveel zin Trek gaat hebben om te werken.

Ach jah ik ga naar de film we zien straks wel wat het wordt.

Pedersen er wel al afgemoeten natuurlijk dus maar de vraag hoeveel zin Trek gaat hebben om te werken.

Pedersen is ook niet 100%

Maar zoals Almeida zegt. De grote meerderheid van het peloton voelt zich op dit moment "ziekjes", logisch gewoon met het weer van de eerste week.. Er gaat nauwelijks een renner zijn die geen loopneus heeft of iets dergelijks.

Jammer van Vlasov. Ook wel zo'n renner die vaak door omstandigheden niet aan het presteren toe komt precies.

Terug
Bovenaan