Giro d'Italia 2025

Antibiotica nemen bij een virale infectie: een fenomeen dat blijkbaar moeilijk uit te roeien is.

Dat vraag ik me dus ook telkens af. Ik neem aan dat ze goed genoeg medisch begeleid worden en dat er dus wel ergens een reden zal zijn.

Antibiotica is normaal ook niet goed voor je darmflora wat toch voor een wielrenner ook belangrijk is. Dus ik snap het niet maar goed hun dokter zal wel iets weten wat wij niet weten zeker.

Dat vraag ik me dus ook telkens af. Ik neem aan dat ze goed genoeg medisch begeleid worden en dat er dus wel ergens een reden zal zijn.

Antibiotica is normaal ook niet goed voor je darmflora wat toch voor een wielrenner ook belangrijk is. Dus ik snap het niet maar goed hun dokter zal wel iets weten wat wij niet weten zeker.
Het is wel niet zo abnormaal om na je antibioticakuur een probiotica/prebioticakuur voor de darmflora op te starten. Kende zelfs iemand die er een shitload nam tijdens, om de gedode bacteriën meteen aan te vullen :D

Ik heb wel al vaker gehoord dat een dokter bij zwaardere inspanningen ook een antibioticum voorschrijft bij een virale infectie, om dan bijvoorbeeld tegen te gaan dat een bacterie nog een schepje erbovenop doet als je al verzwakt bent, of als je keel al open ligt van de virale infectie. Lijkt me vooral zoiets dat in het hoofd zit van de arts, en waarvan je nooit zeker weet of de voordelen de nadelen waard zijn.

Visma heeft er toch zin in. Zou Wout zich dan toch goed voelen?
Of wil Yates hier meteen zélf een gooi doen op de laatste klim.

Dat het voor Kooij zou zijn, lijkt me straf. Al rijdt hij van de sprinters best goed bergop.

Visma heeft er toch zin in. Zou Wout zich dan toch goed voelen?
Of wil Yates hier meteen zélf een gooi doen op de laatste klim.

Dat het voor Kooij zou zijn, lijkt me straf. Al rijdt hij van de sprinters best goed bergop.

Waarom zou Visma niet proberen met Wout? Zelfs als die maar aan 90% rijdt, veel betere kansen op roze gaat hij niet meer krijgen. Of ja, in deze Giro zelf misschien binnen paar dagen, maar ge moet toch elke kans die ge hebt proberen grijpen.

Jan denkt dat Moscon vorig jaar geen goed seizoen reed. Heeft die al dat werk in de Tour gemist of zo? Die was de bodyguard van Evenepoel zeker na het uitvallen van Pedersen. SQS wilde hem maar al te graag houden. Logisch dat Bora hem dus wilde dit seizoen.

Waarom zou Visma niet proberen met Wout? Zelfs als die maar aan 90% rijdt, veel betere kansen op roze gaat hij niet meer krijgen. Of ja, in deze Giro zelf misschien binnen paar dagen, maar ge moet toch elke kans die ge hebt proberen grijpen.
Ja, dat is waar. Je kan je natuurlijk ook laten mee glijden en de ploeg geen extra werk bezorgen, als je je niet heel goed voelt...Maar ze kunnen maar proberen inderdaad.

Pedersen werpt zich wel duidelijk op als de te kloppen man vandaag.

EDIT: Ai Wout... het zag er zo goed uit :(

Laatst bewerkt:
Arensman jongen waarom altijd zo slecht starten aan een GT.

Groves valt me wat tegen had die toch verwacht vandaag.

Alles op Pedersen blijkbaar, Cicione op kop. Pedersen een beer natuurlijk hebben die in Parijs-Nice ook elke dag zien klimmen met de beteren.

Voila, het roze ligt te wachten op Pedersen. Hopelijk kan Wout toch nog in de buurt van het podium geraken. Maar om dan morgen een top-TT te rijden, dat zal toch ook moeilijk liggen.

Voila, het roze ligt te wachten op Pedersen. Hopelijk kan Wout toch nog in de buurt van het podium geraken. Maar om dan morgen een top-TT te rijden, dat zal toch ook moeilijk liggen.
Ja om Tarling te kloppen moet hij 100% zijn :frown:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan