Giro d'Italia 2026

Spijtig dat ze zo achter Ciccone knalden.
En zoals voorspeld, wie (heel) goed is in Trentino, heeft het meestal moeilijk(er) in de Giro.

Juist, Pellizzari! Al voorspelt een redelijke hoge vorm in de Giro del Trentino meestal niet veel goeds voor de Giro die dik 5 weken erna eindigt.

Waarom reed toon aerts heel de tijd in het wiel in de kopgroep? Vond het maar lame, zeker omdat hij niet de zwakste uit de groep was.

Spijtig dat ze zo achter Ciccone knalden.
En zoals voorspeld, wie (heel) goed is in Trentino, heeft het meestal moeilijk(er) in de Giro.
Goed zijn (winnen) in Tour of the Alps is bijna een garantie op een matige tot zwakke Giro.

Sterke race opnieuw van Gall, het ziet er niet uit en die knien gaan alle richtingen op maar het gaat wel vooruit. Piganzoli misschien wel grootste verrassing vandaag hoewel... als je Eulalio hier vandaag weer ziet rijden moet je er bijna een podium kandidaat van gaan maken. Buiten Gall en Vingegaard zijn er vandaag maar twee die nauwelijks beter klimmen en die staan nog op 5' in GC...

Ik denk wel dat Pogacar naar deze Giro zit te kijken en ziet dat het goed is: ik denk dat hij ondertussen zenuwachtiger zal zijn voor dat jong uit Frankrijk. :unsure:

goh onderschat toch maar Gall niet. Ik herriner me toch een beeld een tour of 2 geleden helemaal op het einde waar hij gewoon meeging met Pogacar en Vingegaard ok die neutraliseerden elkaar natuurlijk maar toch. Een goeie Gall kan wel wat en dit is duidelijk een hele goeie Gall.

En Pogacar was de voorbije 2 jaar een klasse te sterk voor Vingegaard dus lijkt me onnodig dat die zich zorgen zou maken hoe goed Vingegaard hier ook presteert. Pogacar moet enkel naar zich zelf kijken als die zijn niveau van 24-25 haalt dan gaat er weer niks aan te doen zijn.

En ook Seixas werd in Strade en Luik toch gewoon weggereden door Pogacar hij komt misschien wel het dichts bij Pogacar maar dat is toch ook nog altijd met een aanzienlijk gat.

goh onderschat toch maar Gall niet. Ik herriner me toch een beeld een tour of 2 geleden helemaal op het einde waar hij gewoon meeging met Pogacar en Vingegaard ok die neutraliseerden elkaar natuurlijk maar toch. Een goeie Gall kan wel wat en dit is duidelijk een hele goeie Gall.
Alleen wordt verwacht dat hij tijdens de TT 2 a 2,5 minuut aan de broek krijgt. Dan sta je niet kort genoeg meer om te hopen dat je kan profiteren van een mindere dag van Vingegaard.
Arensman zou een mooie sprong vooruit moeten kunnen maken.

Alleen wordt verwacht dat hij tijdens de TT 2 a 2,5 minuut aan de broek krijgt. Dan sta je niet kort genoeg meer om te hopen dat je kan profiteren van een mindere dag van Vingegaard.
Arensman zou een mooie sprong vooruit moeten kunnen maken.

ow ja ik verwacht niet dat Gall hier de Giro gaat winnen of het Vingegaard echt lastig gaat maken. Maar dat Gall hier als 2e beste naar boven klimt is voor mij niet zo'n verrassing. Ik had vooraf wel op Pellizari gegokt voor dat 2e plekje een Gall/O'Conner had ik eerder voor plekje 3 als die geen off day kenden.

ow ja ik verwacht niet dat Gall hier de Giro gaat winnen of het Vingegaard echt lastig gaat maken. Maar dat Gall hier als 2e beste naar boven klimt is voor mij niet zo'n verrassing. Ik had vooraf wel op Pellizari gegokt voor dat 2e plekje een Gall/O'Conner had ik eerder voor plekje 3 als die geen off day kenden.
Ik zou vooraf Vingegaard - Yates - Pellizari - Gall gegokt hebben denk ik. Gall is misschien inderdaad wel een onderschatte coureur maar dat komt misschien ook voort uit het feit dat hij geen afwerker is, zelfs in een kleinere rittenkoers waar hij intrinsiek misschien wel de beste klimmer is heeft hij het toch moeilijk om meer dan "gewoon top 10" te rijden.

O'Connor heeft in elke grote ronde al top 4 gereden (verschiet ik eigenlijk een beetje van als ik dat nu zie), maar zijn die resultaten bij hem meestal ook niet gevolg van het feit dat hij alla Kuss zijn Vuelta vaak ergens mi-nú-ten "cadeau" krijgt waardoor hij eigenlijk toch wel een paar plaatsen hoger eindigt dan anders het geval zou zijn?

Lotto en tactiek is nooit een goed huwelijk geweest. Rijden ook zelden om te winnen.

Beetje rare opmerking aangezien het tegenwoordig allemaal Intermarché-Wanty ploegleiders zijn aan het stuur hé. In het management of ploegleiding van de fusieploeg zit quasi niemand meer van Lotto, dan kun je moeilijk het verleden hier aan koppelen.

Ik vind het Van Eetvelt excuus een beetje matig omdat die natuurlijk nooit vanuit het peloton kon winnen, maar als je denkt dat Aerts laten meerijden wel "om te winnen is", moet ik toch eens lachen. Alsof Aerts ooit een kans had om te winnen in die kopgroep. De reden waarom hij zo ver geraakte is omdat hij een hele dag in de wielen heeft kunnen blijven. In dat opzicht was dat dus helemaal niet dom. Ik snap de frustratie bij de andere renners, maar hij is geen ploegmaat van Ciccone of de Movistar mannen hé. Waarom moet die hen helpen aan een ritzege? Is zijn taak toch helemaal niet? Bij Aerts en Lotto is er (terecht btw) gewoon nooit het gevoel geweest dat Toon voor het peloton kon blijven, en dan was Van Eetvelt wel hun beste kaart voor bijvoorbeeld een top 10.

Als ge toch commentaar wilt geven op de ploeg zou ik die eerder richten naar Van Eetvelt zelf, die heel de week eigenlijk niet geprobeerd heeft om voor de vlucht te gaan terwijl hij vanaf het begin zit te zeggen voor ritten en niet het klassement (wat toch niet binnen zijn kwaliteiten ligt momenteel) te gaan. Dat allemaal omdat hij zich niet zo amuseert met het hele vlucht proces. Professioneel kan je dat ook niet noemen.

Ik zou vooraf Vingegaard - Yates - Pellizari - Gall gegokt hebben denk ik. Gall is misschien inderdaad wel een onderschatte coureur maar dat komt misschien ook voort uit het feit dat hij geen afwerker is, zelfs in een kleinere rittenkoers waar hij intrinsiek misschien wel de beste klimmer is heeft hij het toch moeilijk om meer dan "gewoon top 10" te rijden.

O'Connor heeft in elke grote ronde al top 4 gereden (verschiet ik eigenlijk een beetje van als ik dat nu zie), maar zijn die resultaten bij hem meestal ook niet gevolg van het feit dat hij alla Kuss zijn Vuelta vaak ergens mi-nú-ten "cadeau" krijgt waardoor hij eigenlijk toch wel een paar plaatsen hoger eindigt dan anders het geval zou zijn?

Zijn velen niet wat uit het oog verloren dat Gall gewoon 5e was in de Tour van vorig jaar? En hij lijkt elk jaar wat constanter te worden. Heeft ook meer op zijn punch gewerkt, dat was vroeger echt een gigantisch probleem. Bon, 't is ook niet dat hij de absolute toppers achterliet in die Tour en hij komt op dit moment wel een beetje dichter bij Vingegaard dat we hadden kunnen verwachten. Gelukkig zou ik zeggen.

Aan de andere kant is het toch ook al even geleden dat Yates gepresteerd heeft in de een grote ronde. Vorig jaar een minder jaar gekend. Leek nu wel beter te gaan, dus zullen nooit weten waar hij had kunnen eindigen. Pellizzari vind ik eigenlijk een beetje overrated. Groot talent, wordt ook elk jaar beter naarmate een grote ronde vordert, dat is het teken van een heel goede klassementsrenner, MAAR die was 2x zesdes vorig jaar. Sterk op zijn leeftijd, maar ook niet de resultaten waardoor ik hem boven een paar anderen gezet had. De namen die jij noemt plus Hindley en Arensman (omdat het parcours van deze Giro hem echt goed ligt) was voor mij een beetje de hoop renners die voor het podium gingen vechten. Eulalio is tot nog toe natuurlijk de grote verrassing, maar die zal er wel doorzakken in de echte bergritten.

Benieuwd ook wat Piganzoli nog gaat tonen. Niet onverwachts een grote stap vooruit gezet bij Visma, en ik heb niet het gevoel dat ze bij Visma hun superknechten zo vaak gaan moeten kapot maken waardoor die zelf niets gaan kunnen tonen.

Ik zou vooraf Vingegaard - Yates - Pellizari - Gall gegokt hebben denk ik.

Yates gaat elk jaar een beetje achteruit. Werd 3e in de Tour dan 6e (3e van de UAEers) om dan vorig jaar een heel matig seizoen te hebben. Daar geloof ik dus niet echt meer in. Wordt er ook niet jonger op.

Yates gaat elk jaar een beetje achteruit. Werd 3e in de Tour dan 6e (3e van de UAEers) om dan vorig jaar een heel matig seizoen te hebben. Daar geloof ik dus niet echt meer in. Wordt er ook niet jonger op.
Ik volg je hier wel in tot op zekere hoogte, aan de andere kant won broer Simon vorig jaar de Giro. Wie had dát nog verwacht? Die reed toch ook al even geen uitslagen meer waarvan je verwachte die plots een GT podium zou rijden, ondanks een matig bezette Giro.

Maar misschien was Adam Yates voor het podium wel een beetje teveel op basis van historische uitslagen en te weinig op basis van recente uitslagen. We zullen het helaas nooit weten...

Pellizzari zou wat ziekjes zijn geweest de zondag.

Die jongen doorloopt ook gewoon een prima ontwikkeling.
Twee jaar geleden nog de bril van Pogi gekregen, vorig jaar twee keer 6de in zijn eerste GT's met een vrijere rol en een etappezege.
Dan is het niet verwonderlijk dat we die op het podium verwachten na het afzeggen van Carapaz, Almeida, Landa,...
De tegenstand is ook gewoon heel erg mager.

Laatst bewerkt:
Werd dit seizoen ook al 3e in Valencia na Evenepoel en Almeida en dat als knecht voor Evenepoel. Werd 3e in Tirreno pas in de slotrit ging Jorgenson hem nog voorbij dankzij bonis en won dan de Alps. Heeft gewoon al een prima seizoen opzitten.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
29 30 31
Reacties
616
Weergaven
42K
Terug
Bovenaan