Obi Wan Kenobi
Well-known member
Hindley en Pellzzari blijkbaar gisteren heel de dag in hun bed , door last van een virus.
Heel jammer voor Red Bull, ik vrees ervoor deze ITT
Heel jammer voor Red Bull, ik vrees ervoor deze ITT
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vingegaard inderdaad wel echt zwak. Niet de eerste keer in een TT de laatste 12 maanden, maar toch... in dit deelnemersveld, midden grote ronde... Hopelijk voor hem sluimert er daar ook niets.

Ja, dat is niet fameus van Vingegaard. Toch weeral een tijdje geleden dat we hem een echt goede tijdrit hebben weten rijden op het hoogste toneel (of ben ik kort van geheugen?)
Hij mag van geluk spreken dat zo'n Gall helemaal niet goed kan tijdrijden.
Aan de andere kant: wel goed voorjaar gereden. Ik denk met alle respect ook dat Segaert toch altijd net tekort zou komen in de belangerijkere tijdritten. Kan je imo beter focussen op een voorjaar met een Denain zoals dit jaar VS een tijdrit winnen in China en eens een top 3 in een Parijs-Nice TT oid. Op zich heb ik geen problemen mee dat hij zijn tijdrit opoffert om op andere gebieden vooruitgang te boek en naar mijn gevoel heeft hij dit jaar dan toch een stapje gezet, maar dat kan perceptie zijn.Segaert bij Bahrain precies geen vooruitgang geboekt in het tijdrijden, eerder omgekeerd. Ook gewoon onbegrijpelijk dat die dit jaar nog geen enkele tijdrit heeft gereden. Was bij Lotto al opvallend hoe weinig hij er reed, en wordt er precies niet beter op.
Je zegt het zelf, maar 6 klimkilometers. Moest het 40 klimkilometers geweest zijn was Ganna ook op minuten gereden.' Vlakke tijdritten zijn niet op zijn maat en dus volkomen begrijpelijk
om dit resultaat te rijden '.
Het favoriete argument dat bij velen ingeroepen wordt om 3 minuten
verlies op de winnaar, goed te praten.
Dan kan je dit indekverhaaltje ook gebruiken voor een Ganna, in de
1ste klimtijdrit van de Giro'24, waar hij op weg leek om Pogacar te
overklassen, maar deze zijn grote troef kon uitspelen in de laatste
6 klimkilometers van de in totaal 40 km lange tijdrit en daar 1 minuut goed maakte.
Pogacar won deze tijdrit en Ganna wist nog mooi 2de te eindigen, op
17 seconden van de Sloveen, terwijl klimtijdritten helemaal niet op zijn
maat zijn. Een wereld van verschil met een 13de plek op 3 minuten, van Vingegaard.
Wat is "de tweede rij" dan exact? Almeida? Del Toro?Jammer dat hier geen ronderenner van de tweede rij meedoet. Deze Vingegaard lijkt toch echt te pakken.
Bwa, kweet niet. Vingegaard leek mij ook telkens niet écht top in de Vuelta's van 2023 & 2025. Vorig jaar was hij daar eigenlijk nauwelijks beter dan Almeida. In 2023 was het, zeker in die eerste week toch vooral veel damage control alvorens hij in de 2de helft wel terug wat kwam boven drijven.Vingegaard is volgens mij ook niet in topvorm, hetgeen in zo een tijdrit pijnlijk duidelijk wordt. Is ook niet nodig, gezien de tegenstand.
Mooi smoesje om niet te moeten zeggen dat je je kansloos acht versus Pogacar.Maar tegelijk beweert hij zelf wel dat hij hogere vermogens trapt in zijn 2de GT van het seizoen, oa op basis van die 2 Vuelta's...