Giro d'Italia 2026

Hindley en Pellzzari blijkbaar gisteren heel de dag in hun bed , door last van een virus.
Heel jammer voor Red Bull, ik vrees ervoor deze ITT

Segaert bij Bahrain precies geen vooruitgang geboekt in het tijdrijden, eerder omgekeerd. Ook gewoon onbegrijpelijk dat die dit jaar nog geen enkele tijdrit heeft gereden. Was bij Lotto al opvallend hoe weinig hij er reed, en wordt er precies niet beter op.

Ja ging het vragen. Is die ziek geweest of zo? Want niet eens top 10 is toch niet wat er van hem verwacht wordt. 6e aan T1 maar dan weggezakt en nu al niet eens top 10 meer aan de finish.

Vingegaard ook niet overtuigend vind ik 11e aan T1 zal wel nog opschuiven maar lijkt bv tijd te verliezen op O'Connor en ook op Arensman. Nu voor zijn eindzege maakt dit niet uit natuurlijk.

Vingegaard inderdaad wel echt zwak. Niet de eerste keer in een TT de laatste 12 maanden, maar toch... in dit deelnemersveld, midden grote ronde... Hopelijk voor hem sluimert er daar ook niets.

Vingegaard inderdaad wel echt zwak. Niet de eerste keer in een TT de laatste 12 maanden, maar toch... in dit deelnemersveld, midden grote ronde... Hopelijk voor hem sluimert er daar ook niets.

Hij is kapot. Gaat niet eens tot op de streep. Pakt 1'30 op Gall dat valt voor Gall toch heel goed mee.

Vingegaard verliest van O'Connor en amper rapper dan Storer in een tijdrit. Amai, zwak.

Ja, dat is niet fameus van Vingegaard. Toch weeral een tijdje geleden dat we hem een echt goede tijdrit hebben weten rijden op het hoogste toneel (of ben ik kort van geheugen?)

Hij mag van geluk spreken dat zo'n Gall helemaal niet goed kan tijdrijden.

Ja, dat is niet fameus van Vingegaard. Toch weeral een tijdje geleden dat we hem een echt goede tijdrit hebben weten rijden op het hoogste toneel (of ben ik kort van geheugen?)

Hij mag van geluk spreken dat zo'n Gall helemaal niet goed kan tijdrijden.

Dauphiné vorig jaar.

Maar dit moet - rekening houdend met het matige tijdritgeweld hier - zijn zwakste zijn in zeer lange tijd. Al is hij in echt vlakke tijdritten nooit de topper geweest natuurlijk.

Geen goeie tijdrit van Vingegaard maar dit is ook gewoon duidelijk niet op zijn maat. Dit is een heel ander type tijdrit als die waar hij Pogacar een draai rond de oren verkocht 3 jaar geleden.

Segaert bij Bahrain precies geen vooruitgang geboekt in het tijdrijden, eerder omgekeerd. Ook gewoon onbegrijpelijk dat die dit jaar nog geen enkele tijdrit heeft gereden. Was bij Lotto al opvallend hoe weinig hij er reed, en wordt er precies niet beter op.
Aan de andere kant: wel goed voorjaar gereden. Ik denk met alle respect ook dat Segaert toch altijd net tekort zou komen in de belangerijkere tijdritten. Kan je imo beter focussen op een voorjaar met een Denain zoals dit jaar VS een tijdrit winnen in China en eens een top 3 in een Parijs-Nice TT oid. Op zich heb ik geen problemen mee dat hij zijn tijdrit opoffert om op andere gebieden vooruitgang te boek en naar mijn gevoel heeft hij dit jaar dan toch een stapje gezet, maar dat kan perceptie zijn.

en wat is de 2de rij? Want daar staat Gall toch echt wel voor mij, want werd toch gewoon netjes 5de in de Tour vorig jaar

Gall reken ik er ook bij, maar bv een goede Almeida had hier niet misstaan met zijn betere tijdrit.

' Vlakke tijdritten zijn niet op zijn maat en dus volkomen begrijpelijk
om dit resultaat te rijden '.

Het favoriete argument dat bij velen ingeroepen wordt om 3 minuten
verlies op de winnaar, goed te praten.

Dan kan je dit indekverhaaltje ook gebruiken voor een Ganna, in de
1ste klimtijdrit van de Giro'24, waar hij op weg leek om Pogacar te
overklassen, maar deze zijn grote troef kon uitspelen in de laatste
6 klimkilometers van de in totaal 40 km lange tijdrit en daar 1 minuut goed maakte.

Pogacar won deze tijdrit en Ganna wist nog mooi 2de te eindigen, op
17 seconden van de Sloveen, terwijl klimtijdritten helemaal niet op zijn
maat zijn. Een wereld van verschil met een 13de plek op 3 minuten, van Vingegaard.

' Vlakke tijdritten zijn niet op zijn maat en dus volkomen begrijpelijk
om dit resultaat te rijden '.

Het favoriete argument dat bij velen ingeroepen wordt om 3 minuten
verlies op de winnaar, goed te praten.

Dan kan je dit indekverhaaltje ook gebruiken voor een Ganna, in de
1ste klimtijdrit van de Giro'24, waar hij op weg leek om Pogacar te
overklassen, maar deze zijn grote troef kon uitspelen in de laatste
6 klimkilometers van de in totaal 40 km lange tijdrit en daar 1 minuut goed maakte.

Pogacar won deze tijdrit en Ganna wist nog mooi 2de te eindigen, op
17 seconden van de Sloveen, terwijl klimtijdritten helemaal niet op zijn
maat zijn. Een wereld van verschil met een 13de plek op 3 minuten, van Vingegaard.
Je zegt het zelf, maar 6 klimkilometers. Moest het 40 klimkilometers geweest zijn was Ganna ook op minuten gereden.

Vingegaard is volgens mij ook niet in topvorm, hetgeen in zo een tijdrit pijnlijk duidelijk wordt. Is ook niet nodig, gezien de tegenstand.

Jammer dat hier geen ronderenner van de tweede rij meedoet. Deze Vingegaard lijkt toch echt te pakken.
Wat is "de tweede rij" dan exact? Almeida? Del Toro?

Gall als 5de van de Tour 2025 en Hindley als ex-winaar en 4de van de Vuelta 2025 zijn toch een beetje as 2de lijn as it gets imo. Deze Giro lijkt mij alvast niet minder bezet dan de Giro/Vuelta van vorig jaar.

Vingegaard is volgens mij ook niet in topvorm, hetgeen in zo een tijdrit pijnlijk duidelijk wordt. Is ook niet nodig, gezien de tegenstand.
Bwa, kweet niet. Vingegaard leek mij ook telkens niet écht top in de Vuelta's van 2023 & 2025. Vorig jaar was hij daar eigenlijk nauwelijks beter dan Almeida. In 2023 was het, zeker in die eerste week toch vooral veel damage control alvorens hij in de 2de helft wel terug wat kwam boven drijven.

Maar tegelijk beweert hij zelf wel dat hij hogere vermogens trapt in zijn 2de GT van het seizoen, oa op basis van die 2 Vuelta's... ik blijf dat nog altijd een raar verhaal vinden op basis van de uitslagen en tijdsverschillen maar ik zie de achterliggende waardes niet natuurlijk. In juli zullen we snel ziet wat er van aan is vermoed ik.

Maar tegelijk beweert hij zelf wel dat hij hogere vermogens trapt in zijn 2de GT van het seizoen, oa op basis van die 2 Vuelta's...
Mooi smoesje om niet te moeten zeggen dat je je kansloos acht versus Pogacar.

Ik verwacht volgend seizoen hetzelfde van Evenepoel.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
29 30 31
Reacties
616
Weergaven
42K
Terug
Bovenaan